خودرو برقی مرسدس EQS

خودرو برقی مرسدس EQS، تست گوزن را به بدترین شکل ممکن انجام داد + ویدئو

خودرو برقی مرسدس بنز EQS به تازگی در تست‌ ایمنی گوزن شرکت کرد اما نتایج آن، دقیقا چیزی نبود که مهندسین آلمانی انتظار داشتند. برای دیدن ویدئو این تست، با گجت نیوز همراه باشید.

نسل جدید خودروهای برقی، عملکرد بی‌نظیری در تست‌های ایمنی و به خصوص تست گوزن دارند. انواع مدل‌های تسلا، پورشه تایکان یا حتی فورد موستانگ Mach-E، از تست پایداری (Moose test) سربلند بیرون آمدند. این تست به منظور بررسی کنترل پایداری خودرو در شرایط بحرانی می‌پردازد. به گونه‌ای که یک گوزن در مقابل شما ظاهر شده و از جای خود تکان نمی‌خورد. حال راننده باید با مهارت و تکنولوژی‌های خودرو خود، از این حادثه جان سالم به در ببرد و تعادل خودرو خراب نشود.

تست گوزن مرسدس بنز EQS

خودرو برقی مرسدس EQS

به نظر می‌رسید که خودروهای الکتریکی در این تست، عملکرد بسیار بهتری نسبت به خودروهای درون سوز داشته باشند. پیشرانه‌ی خودروهای درون سوز، همیشه عامل بر هم زدن تعادل بوده. اما جدیدترین خودرو برقی آلمان یعنی Mercedes Benz EQS، زیاد با این مورد موافق نیست. این خودرو نتوانست کارشناسان را در تست گوزن قانع کند. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که سرعت EQS فقط 70 کیلومتر بر ساعت بود. البته که این خودرو قبلا توانسته بود با سرعت‌های کمتر در این آزمایش موفق شود ولی این مورد برای گرفتن تاییده‌های بین المللی کافی نیست.

دلایل اصلی شکست سدان لاکچری برقی مرسدس بنز

خودرو برقی مرسدس EQS

کارشناسان معتقدند که وزن بالای EQS، دشمن اصلی آن در تست گوزن بوده. این خودرو، یک سدان بزرگ لاکچری برقی است و نمی‌توان به وزن 2.5 تنی و باتری‌های بزرگ آن ایراد گرفت. سیستم تعلیق، سیستم پایداری و سیستم فرمان همه گی به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند اما هیچکدام حریف وزن آن نمی‌شوند. این مورد را در نظر بگیرید که فناوری تغییر زاویه چرخ‌های عقب (RSW) در این خودرو به کار برده شده و حتی این تکنولوژی هم نتوانسته کاری بکند.

خودرو برقی مرسدس EQS

مرسدس بنز EQS در سرعت‌های بالاتر از 70 کیلومتر بر ساعت، در تست گوزن دچار کم فرمانی می‌شود و فعلا راه کاری وجود ندارد. همانطور که در فیلم مشاهده خواهید کرد، راننده در قسمت سوم تست، کاملا تعادل خودرو را از دست می‌دهد. این در حالی است که حالت اسپرت فعال بوده و سیستم تعلیق در خشک‌ترین حالت خود قرار داشته اما همچنان وزن EQS دردسر آفرین شده. راننده آزمایشی تست می‌گوید:

در تست گوزن EQS، انگار هیچ تفاوتی در حالت راحت (Comfort) و اسپرت وجود ندارد. سیستم تعلیق به هیچ وجه به حرف من گوش نمی‌کند.

تکنولوژی تغییر مسیر چرخ‌های عقب

خودرو برقی مرسدس EQS

سیستم RSW، در مواقع بحرانی می‌تواند مسیر چرخ‌های عقب را، به صورت مخالف با چرخ‌های جلو تنظیم کند. این مورد در مواقعی مثل فرمان دادن ناگهانی، به خودرو کمک می‌کند که از مسیر اصلی خود خارج نشود.

طرفداران این خودرو به شدت منتظر نتایج تست گوزن نسخه‌ی AMG هستند. آن‌ها امیدوارند که برادر ناتنی EQS در تست‌ گوزن سربلند بیرون بیاید.

خودرو برقی مرسدس EQS

خوب است بدانید که BMW iX، دیگر رقیب این کارخانه توانسته تست‌های گوزن را بدون مشکل پشت سر بگذارد. در ادامه می‌توانید فیلم تست گوزن مرسدس بنز EQS را تماشا کنید.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*