داستان‌های جنایی اپل

هیجان‌انگیزترین داستان‌های جنایی اپل؛ از دزدی 60 هزار دلاری تا رسوایی اخلاقی

شرکت اپل از بدو تاسیس تا به امروز، ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است. امروز داستان‌های جنایی اپل را در گجت نیوز بخوانید.

در طی سال‌هایی که اپل در حال فعالیت بوده، داستان‌های جنایی بسیاری رخ داده که دو مورد از آنها شامل دستگیری مردی به جرم انتشار محتوای پورنوگرافی برای کودکان و سرقت مسلحانه در ایالت ویرجین آمریکا می‌شود. در ادامه به چند مورد از داستان‌های جنایی مرتبط با شرکت اپل می‌پردازیم.

داستان‌های جنایی اپل

کمپانی اپل از بدو تأسیس شاهد ماجراهای بسیار جالبی بوده که شامل داستان‌های جنایی این شرکت می‌شود. در سال‌های اخیر سرقت‌های زیادی به لطف گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند اپل شناسایی شده و سارقان دستگیر شده‌اند. با گجت نیوز همراه باشید.

۱. نوجوانی بابت سرقت ۶۰ هزار دلاری از فروشگاه اپل در استرالیا بازداشت شد

داستان‌های جنایی اپل

یک نوجوان ۱۶ ساله در تاریخ ۲۰ ژانویه به خاطر سرقت ۶۰ هزار دلاری (دلار استرالیا) یا ۴۱.۹۰۰ دلار آمریکا بازداشت شد. پلیس گفته این نوجوان از فروشگاه محصولات اپل، کالاهایی را برداشته که ارزشی ۴۱ هزار دلاری داشته‌اند. کانبرا تایمز گفته که این نوجوان ۱۶ ساله به همراه شریک جرمش که فرد بالغی بوده، سرقت مورد ادعا را در ساعت ۴ صبح انجام داده‌اند.

پلیس همچنین گفت که از روی فیلم‌های دوربین‌های امنیتی یکی از مظنونین را شناسایی کرده است. این دو سارق در حالی که فرار می‌کردند، کیسه‌ای پر از محصولات دزدیده شده را با خود حمل می‌کردند.

۲. مردی به خاطر پورنوگرافی کودکان و سرقت اطلاعات هویتی بازداشت شد

مرد ۵۵ ساله‌ای در کنتیکت به خاطر مسائل غیراخلاقی و پورنوگرافی، بعد از کشف تصاویر، مکالمات و فیلم‌های مستهجن، به واسطه آیفونی که داشت دستگیر شد. دستگیری وی از تحقیقات وزارت امنیت داخلی و توسط پیگیری آی پی آدرس او صورت گرفت. این مرد ادعا می‌کرد که تصاویر و فیلم‌های مستهجنی که روی آیفون وی است، به خاطر سرقت اطلاعات شخصی دیگران است اما پلیس این ادعا را تایید نکرده است.

۳. تعقیب تیم کوک اولین مورد نبود

تیم کوک

اپل در اواخر ژانویه، حکم قرار منع موقت زنی ویرجینیایی را دریافت کرد که به مدت بیش از یک سال، متهم به تعقیب تیم کوک، مدیرعامل اپل بود. این اولین باری نیست که تیم کوک مجبور به مقابله و طرح دعوی علیه یک تعقیب کننده شده است! در سال ۲۰۱۹ نیز اپل علیه مردی که تیم کوک و سایر مدیران اپل را مورد اذیت و آزار قرار داده بود، قرار منع موقت گرفته بود.

۴. مردی به علت سرقت مسلحانه آیفون به ۱۳ سال حبس محکوم شد

مردی در جزایر ویرجین ایالات متحده به جرم شرکت در خشونت خانگی، سرقت ماشین و دزدیدن دو گوشی آیفون و یک آیپد به مجازات حبس 13.6 سال در زندان فدرال آمریکا محکوم شد. یکی از وکلایی که در این زندان رفت و آمد دارد گفته است که این حادثه در سال 2017 به وقوع پیوسته است.

به گفته وی، این مرد به همراه دو متهم دیگر در آن سال، با اسلحه وارد خانه‌ای شده‌اند و زوجی را که در آنجا سکونت داشته‌اند، ابتدا تهدید کرده و سپس به زور سوار ماشین کرده‌اند. سارقان متهم به سرقت 200 دلار پول نقد، آیفون و آیپد و دو دستگاه خودرو بودند.

5. از ایرپادز برای ردیابی دو جوان که از مرکز درمانی نوجوانان در حال فرار بودند، استفاده شد

پس از اینکه دو نوجوان از مرکز درمانی نوجوانان از نشویل در ماه ژانویه فرار کردند، آنها به Clarksville و Tenn رسیدند و سپس کامیون مردی را که آنجا بود به سرقت بردند.

به گزارش برخی از منابع، صاحب کامیون تمام تلاش خود را کرد تا بتواند آنها را تعقیب کند اما در عوض از طریق ایرپادزی که توی کامیون جا مانده بود، آنها را پیدا و دستگیر کردند. دو نوجوان پس از تلاش برای فرار بازداشت شدند.

6. جیب برها در ایالت ویسکانسین، ردیابی می شوند

داستان‌های جنایی اپل

پلیس در بندر وایت فیش (Whitefish Bay) واقع در میلواکی ویسکانسین (Milwaukee) به دنبال سه فردی بود که مسئول جیب بری‌های منطقه بودند. طبق گزارش فاکس 6، پلیس معتقد است که این سه سارق از کارت‌های اعتباری که دزدیده‌اند برای خرید آیفون در یکی از فروشگاه های اپل اقدام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سارقان که با لهجه‌های روسی صحبت می‌کردند، خودرویی را که از فرودگاه بین المللی اوهار در شیکاگو کرایه شده بود، می‌راندند.

7. مردی در حین فروش تلفن همراه مورد تهاجم واقع شد

معمولاً فروش محصولات اپل در محل‌های غیر رسمی، به خوبی و خوشی تمام نمی‌شود و در اواخر ژانویه یکی از این حوادث در اوهایو به طرز بدی اتفاق افتاد. WKBN می‌گوید که دو نفر در میدان اصلی شهر وارن دیده شدند که مشغول فروش آیفون خود به شخص دیگری بودند.

در حالی که خریدار نحوه انتقال داده‌ها را به فروشنده نشان می‌داد، زنی که ماشینی را در همان نزدیکی رانندگی می‌کرد، خودرو را در دنده گذاشت و از سپس از مسیر خارج شد و با ماشین فروشنده را به درون پارکینگ انداخت.

8. مردی در ایرلند به علت سرقت آیپد دستگیر شد

مردی در شهر کورک ایرلند به علت سرقت یک دستگاه آیپد و یک دستگاه ماشین دیکته (دیکتافون) دستگیر شد. به گزارش پلیس این مرد 59 ساله توسط دوربین‌های مداربسته دیده شده بود و سرانجام در نزدیکی فروشگاه شرط بندی پدی پاور در شهر کورک دستگیر شد. وی متهم به سرقت سه دستگاه مانیتور نیز بود.

9. دستگیری به خاطر سرقت یک آیفون

داستان‌های جنایی اپل

پلیس مردی را در آتلانتیک دستگیر کرده بود که می‌گفت وی را در حالی بازداشت کرده که آیفونی را از حیاط منزلی در همان حوالی دزدیده است. پلیس همچنین گزارش داده که این مرد به اتهام سرقت و خرید اموال مسروقه تحت پیگرد است.

پلیس زمانی که این مرد منتظر موقعیت مناسب برای ورود به حیاط و سرقت آیفون بوده، کمی آن طرفتر وی را زیر نظر داشته و به محض اقدام به دزدی، او را بازداشت کرده بود.

10. زنی که فکر می کرد آیفون خود را گم کرده

یک خانم در نیویورک که فکر می‌کرد آیفون 11 پرو مکس خود را در نزدیکی محل سکونتش گم کرده، سرانجام آن را در نزد کارمند پیتزافروشی یافت. زن که قبل از آن به رستوران رفته بود احتمال می‌داد گوشی هوشمندش آنجا باشد اما زمانی که به رستوران مراجعه کرد به او گفتند که آیفون او آنجا نیست.

سرانجام زمانی که پلیس تلفن را ردیابی کرد، مشخص شد که کارمند پیتزافروشی آن را برداشته و قصد نداشته آن را پس دهد. بنابراین وی را بازداشت کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*