بی کیفیت ترین خودروی برقی

لقب بی کیفیت ترین خودروی برقی شرکت بازرسی TUV آلمان به تسلا مدل S رسید!

شرکت آلمانی TUV بر اساس آخرین بررسی‌هایی که انجام داده، لقب بی کیفیت ترین خودروی برقی را به تسلا مدل S داده است.

در اروپا شرایط رانندگی کردن یا حتی تولید خودرو متفاوت‌تر از هر جای دنیاست؛ چرا که خودروهای تولید شده باید به طور منظم مورد بازرسی قرار بگیرند تا بتوانند در جاده‌ها حرکت کنند. یکی از شرکت‌های معتبری که به بازرسی خودروها به طور مدام مشغول خواهد بود، شرکت TUV آلمانی است.

بی کیفیت ترین خودروی برقی کدام است؟

این شرکت پس از بررسی‌های خود گزارشی جامع درباره خودروهای بی کیفیت و باکیفیت ارائه می‌دهد. در جدیدترین گزارش این شرکت آلمانی که چهار خودروی برقی در آن قرار گرفته‌اند دو خودروی الکتریکی امتیاز کمتری را کسب کرده‌اند و به نظر TUV صلاحیت رانده شدن ندارند.

در میان این چهار خودرو اما خودروی تسلا مدل S دیده می‌شود که در رده آخر ایستاده و به عنوان بی‌کیفیت ترین خودرو الکتریکی از نظر TUV شناخته شده است. سه خودروی دیگری که در این لیست بوده‌اند عبارتنداز: بی ام و i3، اسمارت فورتو ED و رنو ZOE. حالا این خودروها پس از سه سال ورود به بازار به دام بازرسی‌های فنی شرکت آلمانی TUV افتاده‌اند.

تسلا مدل S

اولین خودرویی که توانسته نظر مثبت بازرسان این کمپانی مطرح را به خود جلب کند، اسمارت فورتو بوده که با نرخ ریپروف 3.5 درصد، جایگاه نخست را از آن خود کرده است. همچنین به گزارش این شرکت اسمارت فورتو در بین 50 ماشین برتر نیز قرار می‌گیرد.

خوشبختانه در ارزیابی‌های TUV، خودروی لوکس بی ام و i3 توانست با نرخ ریجکت 4.7 درصدی از سد بازرسی‌ها عبور کند. به گزارش این شرکت مشکلات این خودرو شامل چراغ‌های پایین و ترمز دیسکی است. البته این‌ها نقص خودرو در نظر گرفته نشده‌اند بلکه به گفته TUV به عنوان کاربرد اضافی و بیهوده عنوان شده‌اند.

رئیس شرکت TUV از صاحبان خودروهای برقی خواست تا به طور منظم به چکاپ ترمز این خودروها بپردازند. در میان این چهار خودرو رتبه سوم به رنو ZOE می‌رسد؛ خودرویی که مالکان خود را به شدت ناامید کرده است. نرخ ریجکت این خودرو شرایط بد 5.7 درصدی دارد و اوضاعش بد است. نواقص این خودرو مربوط به تنظیم چراغ‌های جلو و سیستم تعلیق می‌شود.

بی کیفیت ترین خودروی برقی

البته مشکل سیستم تعلیق چیزی است که در خودروی تسلا S هم گزارش شده و همین باعث شده تا رنو و تسلا در شرایط بدی قرار بگیرند. تنها تفاوت بین مشکلات سیستم تعلیق تسلا و رنو این است که نواقص خودروی تسلا منحصر به فرد این محصول هستند. متاسفانه نرخ ریجکت تسلا 10.7 درصدی است. نرخ ریجکت یعنی این که TUV از هر 10 دستگاهی که از این کمپانی در اختیار دارد، تنها یک دستگاه را تأیید کرده است.

عمده مشکلات این خودروی برقی مربوط به چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های پایین و بازوهای کنترل می‌شود. مشکلات سیستم تعلیق تسلا کار دیروز و امروز نیست و سال‌هاست که وجود دارد؛ تا جایی که کیث لیچ برای تحقیر این کمپانی از عبارت «چرخ‌های پرصدا» استفاده کرد. تسلا هم تأمین کننده چینی خود را باعث و بانی مشکلات پیش آمده می‌داند.

بی کیفیت ترین خودروی برقی

یکی دیگر از مشکلات پایه‌ای این خودرو، نواقص مربوط به چراغ‌های مه شکن و چراغ‌های پایین است که حاکی از نشت آب و رطوبت در این نواحی بوده است. در گزارش TUV آمده شرکت خودروسازی تسلا باید نظارت بیشتری روی خودروهای خود داشته باشد و آنها را تست کند.

شرکت TUV قصد دارد تا چند ماه دیگر مدل‌های تسلا 3 و مدل Y را مورد بازرسی قرار بدهد و به نظر می‌رسد که این کمپانی آمریکایی اگر نگران اعتبار و آبروی خود است، باید فکری به حال مشکلات خودروهایش بکند، وگرنه صدمات جبران ناپذیری را در اروپا متحمل خواهد شد.