اندروید 13

اندروید 13 به یک قابلیت جذاب برای گیمرها مجهز شده است

اندروید 13 در راه است. نسخه جدید سیستم عامل محبوب گوگل، به یک ویژگی مهم برای گیمرهای موبایل مجهز شده که لذت بازی با گوشی را بیشتر خواهد کرد.

با این که هنوز تقریبا تمام شرکت‌ها اندروید 12 را به طور کامل برای تمام مدل‌هایشان منتشر نکرده‌اند اما اطلاعات جالبی از نسخه بعدی اندروید در حال فاش شدن است. آخرین گزارش‌های منتشر شده درباره اندروید 13 نشان می‌دهند این نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل به یک قابلیت جذاب و کاربردی برای گیمرها مجهز خواهد بود.

هر چند سخت‌افزاری قوی، می‌تواند کیفیت بالای بازی‌ها را ضمانت کند اما نباید از نقش مهم ویژگی‌های نرم‌افزاری غافل شویم. توییتی که به تازگی توسط میشال رحمان، تحلیلگر اندروید منتشر شده نشان می‌دهد در کدهای اندروید 13، قابلیتی برای شروع سریع‌تر بازی‌ها و برنامه‌ها نهفته است.

این قابلیت با متکی بودن به سخت‌افزار، می‌تواند باعث شروع و آماده به کار شدن سریع‌تر بازی‌های مختلف شود. روش کار این سیستم جدید به این صورت است که در زمان باز کردن بازی، فرکانس پردازنده گوشی به طور موقتی افزایش خواهد یافت تا بازی با سرعت بیشتری لود شود و کاربران کمتر منتظر بمانند. ظاهرا این ویژگی در اندروید 13 راهی گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

اندروید 13

داده‌های منتشر شده تاکنون نشان می‌دهند گوگل برنامه‌ای برای انتشار این قابلیت برای تمام گوشی‌های اندرویدی مجهز به Android 13 ندارد. ظاهرا گوگل قابلیت افزایش فرکانس CPU در هنگام اجرای بازای را تنها برای گوشی‌های پیکسل که محصولات خودش هستند منتشر خواهد کرد. با این حال در نیمه دوم سال جاری میلادی، سرانجام گوگل اندروید 13 را منتشر خواهد کرد و شاید تا آن زمان، تصمیم این شرکت مبنی بر انحصاری بودن این قابلیت تغییر کند.

قابلیت های مهم دیگری نیز در اندروید 13 وجود خواهند داشت

اندروید 12 یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های این سیستم عامل در تاریخ بود. سرانجام ظاهر گوشی‌های اندرویدی به لطف این نسخه از سیستم عامل اندروید، پس از مدت‌ها تغییر کرد و با برخی بهینه‌سازی‌ها، کار کردن با گوشی لذت‌بخش‌تر از همیشه شد. با توجه به این مورد، انتظار نداریم گوگل در اندروید 13 و حتی اندروید 14، تغییرات به شدت گسترده‌ای را اعمال کند.

اما با این حال، گوگل برنامه‌های زیادی برای نسخه بعدی سیستم عامل اندروید دارد. یکی از قابلیت‌های نسخه بعدی سیستم عامل اندروید، ویژگی click to transfer است. با استفاده از این قابلیت کاربران این امکان را خواند داشت تا موسیقی مورد نظرشان را در دستگاه‌هایی مانند اسپیکرهای بلوتوثی با نزدیک شدن به آن پخش کنند. زمانی که کاربران به دستگاه‌های پخش پشتیبانی شده نزدیک شوند، نوتیفیکشنی در گوشی یا تبلت مجهز به اندروید 13 آن‌ها به نمایش در خواهد آمد. با زدن روی نوتیفیکشن، امکان پخش مستقیم موسیقی با استفاده از اسپیکر به وجود خواهد آمد.

تصاویر اندروید 13

 

اطلاعات یکی از نسخه‌های اولیه نسخه 13 سیستم عامل اندروید چندی پیش درز کرد. درز این اطلاعات باعث شد برخی از ویژگی‌های نسخه بعدی سیستم عامل اندروید مشخص شود. البته بهتر است به یاد داشته باشید ادامه این متن، بر اساس اطلاعات فاش شده از یکی از اولین نمونه‌های آزمایشی اندروید 13 نوشته شده است. پس ممکن است تا سال 1401 و انتشار نسخه پایدار، برخی از این ویژگی‌ها حذف شده یا تغییر کنند.

تغییر زبان برنامه‌ها و شخصی سازی بیشتر لاک اسکرین

یکی از قابلیت‌های جالب اندروید13 که می‌تواند برای کاربران ایرانی نیز مفید باشد قابلیت تنظیم زبان مجزا برای برنامه‌های متفاوت است. ممکن است بسیاری از کاربران بخواهند زبان گوشی خود را به فارسی تغییر دهند. اما مشکلی که وجود دارد، تغییر ساختار و چینش تمام بخش‌های رابط کاربری گوشی است که ممکن است آزاردهنده باشد. اما در Android 13 کاربران سرانجام می‌توانند زبان مورد نظر خود را برای هر برنامه مشخص کنند و دیگر برای فارسی کردن یک برنامه، نیازی به تغییر زبان کل گوشی نخواهد بود.

اندروید 13 با این ویژگی‌های ضروری عرضه می‌شود!

یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید بعدی، امکان تغییر ظاهری ساعت در بخش لاک اسکرین است. این قابلیت برای کاربران گوشی‌های سامسونگ بسیار آشنا است؛ چون حتی بدون اندروید 12 نیز امکان تغییر شکل ساعت را داشتند. اما با نسخه بعدی اندروید، تمام کاربران این سیستم عامل می‌توانند به راحتی ساعت را در بخش لاک اسکرین تغییر دهند. در حال حاضر تنها دو حالت برای ساعت در لاک اسکرین توسعه داده شده است. در یکی از این حالت‌ها ساعت در اندازه‌ای جمع و جور و در حالت دیگر ساعت در دو خط و در اندازه بزرگ‌تر در لاک اسکرین به نمایش خواهد آمد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه اندروید 13، شباهت ظاهری بسیار زیاد آن به آندروید 12 است. با این که شباهت به نسخه قبل در اولین نسخه‌های آزمایشی اندروید13 به معنای تکرار طراحی نسل قبل نیست اما با توجه به تغییرات گسترده‌ای که اندروید 12 به همراه داشت، ممکن است گوگل حداقل در اندروید بعدی تغییرات ظاهری زیادی را اعمال نکند.

اندروید 12 Go؛ سریع و روان‌تر از همیشه

گوگل اطلاعاتی را نیز درباره اندروید 12 گو منتشر کرده است. نسخه گو سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده طراحی شده است. حالا نسخه جدید اندروید گو، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از همیشه است. اندروید 12 گو می‌تواند تا 30 درصد سریع‌تر از قبل برنامه‌های نصب شده روی گوشی کاربر را باز کند. همچنین انیمشن‌های جدیدی نیز توسط توسعه‌دهندگان قابل فعال‌سازی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*