لوازم خانگی

لوازم خانگی ارزان شد؛ قیمت‌ها به 6 ماه پیش بازگشت!

در حالی که قیمت لوازم خانگی طی چند سال اخیر با رشد سرسام آوری مواجه بوده است، اکنون خبر می‌رسد ۸ شرکت تولیدکننده قیمت‌هایشان را کاهش دادند.

رهبری اخیرا با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی دیدار داشتند که در این دیدار ضمن گلایه از عملکرد برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، عنوان کرده‌اند که با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد،‌ اما گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها افزایش قیمت دو برابری را تجربه کرده‌اند که نباید اینگونه باشد.

وزیر صمت کشور نیز به دنبال بیانات رهبری، اعلام کرد گفت‌وگوهایی را با تولیدکنندگان ترتیب داده که در نتیجه آن قرار شده تا محصولاتی که افزایش قیمت را تجربه کرده بودند، مجددا به قیمت‌های سابق بازگردند.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در ارتباط با قیمت این لوازم در بازار بیان کرد طی شش ماه گذشته ۸ شرکت کالاهای خود را با افزایش قیمت همراه کرده بودند که تاکنون ۹۰ درصد آن‌ها قیمت‌ها را به حالت سابق بازگرداندند.

وی ادامه داد البته همچنان بازار در حال تجربه رکود است و مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند، چرا که قیمت‌ها به شدت بالا است که این موضوع نیز در گران بودن مواد اولیه ریشه دارد. در حقیقت دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها، گران بودن مواد اولیه است.

مردم تمایلی به خرید لوازم خانگی ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه عنوان کرد در عرضه کالا مشکلی وجود ندارد و نیاز بازار به صورت کامل تأمین می‌شود،‌ اما از آن‌جایی که قیمت‌ها بالا است و مردم قدرت خرید ندارند، شاهد تقاضای زیادی در بازار نیستیم و مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید دستگاه‌های جدید به سراغ تعمیر بروند.

همچنین بررسی وضعیت تولید لوازم خانگی طی ۹ ماه سال جاری نشان می‌دهد که از بین انواع این دستگاه‌ها، تولید ماشین لباسشویی با ۲۶.۱ درصد افزایش به یک میلیون و ۵۶ هزار دستگاه و تولید یخچال و فریزر با ۱۰.۳ درصد افزایش به یک میلیون و ۶۵۳ هزار دستگاه رسیده است. همچنین در این مدت زمان ۸۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کولر آبی به تولید رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*