دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو در برابر جک J4 ؛ کدام پیروز مقایسه است؟

دنا پلاس توربو و جک J4 به عنوان دو سدان نسبتا هم‌قیمت بازار ایران محسوب می‌شوند، اما کدام‌یک از آنها برای خرید گزینه بهتری خواهد بود؟

دنا پلاس توربو توسط ایران خوردو و جک J4 نیز توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شوند و در بخش سدان‌های بازار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. از آنجایی که این دو سدان از لحاظ قیمتی به یکدیگر نزدیک هستند قصد داریم مشخصات فنی و سطح امکانات آنها را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

مقایسه دنا پلاس توربو با جک J4

مشخصات فنی

دنا پلاس توربو

ایران خودرو برای دنا پلاس دنده‌ای یک موتور 1645 سی‌سی توربوشارژ 16 سوپاپ را در نظر گرفته است که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 215 اسب بخاری را به تولید برساند. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و گیربکس 5 سرعت دستی نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد.

دنا پلاس توربو

در طرف دیگر، جک J4 اتوماتیک از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را ارائه دهد. این پیشرانه نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و قدرت تولید شده از آن توسط یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی این دو خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس توربو از لحاظ قدرت و گشتاور از جک J4 برتر است، اما سیستم انتقال قدرت جک J4 به دلیل برخورداری از گیربکس CVT در ترافیک‌های شهری راحتی و آسایش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

امکانات رفاهی و ایمنی

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

از امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس توربوشارژ می‌توان به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، سانروف (برخی کد کلاس‌ها)، صندلی راننده و سرنشین جلو 8 حرکته برقی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، دوربین و سنسور دنده عقب، آینه ‏های کناری برقی تاشونده، چراغ های روز، مالتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه کانال تهویه برای سرنشینان عقب و ۴ کیسه هوا (در برخی کد کلاس‌ها ۲ عدد) اشاره کرد.

دنا پلاس توربو

جک J4

جک J4 نیز از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تریم داخلی چرمی، آینه‌های کناری برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم کنترل فشار باد تایرها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد.

ابعاد و اندازه

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو و جک J4 در ردیف سدان‌های کلاس C قرار می‌گیرند. مقایسه ابعاد این دو خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس با داشتن فاصله محوری 2671 میلی‌متری نسبت به جک J4 حدود 111 میلی‌متر کابین بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد.

دنا پلاس توربو

اما جک J4 در بخش فضای بار از دنا پلاس توربو حدود 50 لیتر برتری دارد. گفتی است به دلیل نوع فضاسازی اتاق دنا پلاس، فضای کابین این خودرو آنطور که باید از رقیب خود بزرگ‌تر به چشم نمی‌آید.

قیمت

دنا پلاس توربو هم‌اکنون با قیمت 480 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود و قیمت جک J4 نیز در بازار آزاد حدود 470 میلیون تومان است. اگر از میان این دو سدان به دنبال یک خودرو با طراحی جذاب‌تر، امکانات بیشتر و موتور قدرتمندتر می‌گردید، دنا پلاس توربو انتخاب بهتری خواهد بود. همچنین اگر قصد خرید یک خودرو اتوماتیک برای رانندگی بهتر در ترددهای شهری را دارید، جک J4 می‌تواند به خوبی به نیازتان پاسخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*