قوی ترین خودروهای جهان

قوی ترین خودروهای جهان که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند

با قوی ترین خودروهای جهان که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی از برندهای معروفی چون بوگاتی، استون مارتین، تسلا و مک لارن به چشم می‌خورد.

مدتی است بسیاری از خودروسازان به تولید خودروهای الکتریکی روی آوردند و طی سال‌های اخیر نیز توانستند خودروهای برقی قدرتمندتر با عملکرد بهتر از خودروهای احتراق داخلی را به بازار عرضه کنند. علاوه بر این، خودروسازان به واسطه پیشرفت فناوری ساخت تایرها و به کمک ابزارهای الکترونیکی کنترل خودرو توانستند محصولات فوق سریعی را به تولید برساند. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با قوی ترین خودروهای جهان در حال تولید که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند آشنا کنیم.

آشنایی با قوی ترین خودروهای جهان

1.‌ بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

قوی ترین خودروهای جهان

بوگاتی طی 20 سال اخیر با سوپر اسپرهای شیرون و ویرون توانست رکوردهای سرعت متعددی را به ثبت برساند. همچنین این خودروساز قصد دارد طی همکاری با شرکت کورات ریماک جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کند. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به عنوان قوی ترین محصول بوگاتی محسوب می‌شود که به یک پیشرانه 8 لیتری 4 توربوشارژ W-16 مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 1578 اسب بخار را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 474 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

2. هنسی ونوم F5

قوی ترین خودروهای جهان

هنسی یکی از تیونرهای معروف در صنعت خودرو محسوب می‌شود که مدتی قبل اولین محصول خود را در قالب یک ابرخودرو با نام هنسی ونوم F5 به بازار عرضه کرد. پیشرانه این خودرو هنگام استفاده از بنزین معمولی با اکتان 91 می‌تواند قدرتی برابر با 1542 اسب بخار را به تولید برساند، اما در صورت استفاده از سوخت E85 قدرت آن به 1815 اسب بخار خواهد رسید که چنین رقمی آن را به قوی ترین خودرو جهان تبدیل می‌کند. اما با توجه به این که دسترسی به سوخت E85 در همه جا ممکن نیست، بوگاتی توانست جایگاه نخست لیست قوی ترین خودروهای جهان را به خود اختصاص دهد.

3. کونیگزگ رگرا

قوی ترین خودروهای جهان

کونیگزگ رگرا در سال 2015 به بازار عرضه شد و طی این سال‌ها خودروهای محدودی توانستند به رقیب سرسخت آن تبدیل شوند. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر خورجینی با توربوشارژر دوقلو و سه پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 1500 اسب بخار را به تولید می‌رسانند. شرکت کونیگزگ فقط تولید 80 مدل از این ابرخودرو را در دستور کار خود قرار داده تا  مدل‌های جسکو و جمرا به عنوان جایگزین کونیگزگ رگرا روانه بازار شوند.

4. اس اس سی تواتارا

قوی ترین خودروهای جهان

اس اس سی تواتارا پس از یک دهه توسعه طی سال گذشته به دست مشتریان رسید. این ابرخودرو می‌تواند قدرتی برابر با 1500 اسب بخار را در اختیار مالکان خود قرار دهد. گفتنی است مالکان اس اس سی تواتارا مانند هنسی ونوم اگر از سوخت ویژه E85‌ استفاده کنند. قدرت پیشرانه این خودرو به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

5. زنوو TSR-S

قوی ترین خودروهای جهان

جایگاه پنجم لیست قوی ترین خودروهای جهان به TSR-S تعلق دارد؛ خودرویی که به شکل سالانه فقط 5 دستگاه از آن به تولید می‌رسد و به همین دلیل یک خودرو کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. زنوو TSR-S از یک پیشرانه با قدرت 1177 اسب بخار بهره می‌برد. همچنین بال عقب الاکلنگی آن نیز میان علاقه‌مندان به ابرخودروها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

6. استون مارتین والکری

قوی ترین خودروهای جهان

استون مارتین والکری برای آن دسته از افرادی که قصد دارند عملکرد یک خودرو فرمول یک را در جاده تجربه کنند، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. آدریان نیوی، محقق آیرودینامیک ردبول ریسینگ این ابرخودرو را طراحی کرده و شرکت بریتانیایی کازورث نیز طراحی پیشرانه این خودرو را بر عهده داشته است؛ این پیشرانه هیبریدی می‌تواند قدرتی برابر با 1139 اسب بخار را به تولید برساند.

7. لوسید ایر دریم ادیشن

قوی ترین خودروهای جهان

لوسید ایر دریم ادیشن در حالی در جایگاه هفتم لیست قوی ترین خودروهای جهان قرار گرفته که بر خلاف سایر خودروهای حاضر در این لیست هایپرکار نبوده و در واقع یک سدان لوکس محسوب می‌شود. پیشرانه این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 1111 اسب بخار را به تولید برساند؛ این پیشرانه نمونه بسیار مناسبی برای اثبات قدرتمندی خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. همچنین این خودرو الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ 744 کیلومتر را بپیماید.

8. مک لارن اسپیدتیل

قوی ترین خودروهای جهان

مک لارن اسپیدتیل را باید جایگزین معنوی مک لارن F1‌ دانست. گوردون موری یکی از طراحان مشهور حوزه صنعت خودرو هایپرکار اسپیدتیل را طراحی کرده است. همچنین این خودرو فقط در تعداد 106 دستگاه به تولید خواهد رسید. تمام نسخه‌های این خودرو از 3 صندلی و موتور 4 لیتری توربوشارژ دوقلو V-8 و پیشرانه الکتریکی بهره می‌برند که به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 1055 اسب بخار را به تولید می‌رسانند.

9. تسلا مدل اس Plaid و تسلا مدل ایکس Plaid

قوی ترین خودروهای جهان

تسلا مدل اس Plaid و تسلا مدل ایکس Plaid به عنوان قدرتمندترین محصولات فعلی تسلا محسوب می‌شوند. موتورهای سه‌گانه برقی قدرت این دو خودرو را تامین می‌کند که البته به شکل ترکیبی می‌توانند قدرتی برابر با 1020 اسب بخار را به تولید برسانند. تسلا مدل اس Plaid با چنین پیشرانه‌ای قادر است ظرف مدت 1.99 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

10. جی ام سی هامر EV

قوی ترین خودروهای جهان

در جایگاه دهم لیست قوی ترین خودروهای جهان جی ام سی هامر EV‌ قرار دارد که البته آن را باید مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو این لیست نیز محسوب کرد؛ چرا که این خودرو با قدرت 1000 اسب بخاری خود حدود 112 هزار و 595 دلار قیمت دارد. جنرال موتور اعلام کرد به‌زودی مدل‌های دیگری از این پیکاپ الکتریکی را نیز به بازار عرضه خواهد کرد تا بتواند به نیازهای مختلف مشتریان به خوبی پاسخ دهد.