اینترنت کره شمالی

هکر آمریکایی، کل اینترنت کره شمالی را قطع کرد

مدتی پیش اینترنت کره شمالی برای ساعت‌ها قطع شد و منبع این حمله سایبری نامشخص بود. حالا یک هکر آمریکایی مسئولیت قطع کردن اینترنت کره شمالی را به عهده گرفته است.

گویا مدتی پیش اینترنت کره شمالی به صورت سراسری قطع شده بود و برای لحظاتی این کشور از اینترنت بهره نمی‌برد، تا این که امروز بالاخره مسبب این اختلال سراسری مشخص شده است.

مسبب اختلال اینترنت کره شمالی کیست؟

اوایلی که اینترنت کره شمالی قطع شده بود، برخی از منابع خبری مدعی بودند که تنها گروهی سازمان یافته و بزرگ می‌تواند چنین هک گسترده‌ای انجام دهد، اما اکنون مشخص شده که خبری از گروه نیست. امروز مشخص شده است که هک اینترنت این کشور زیر سر فردی آمریکایی با نام مستعار P4x است.

اینترنت کره شمالی

به گفته خود P4x در سال 2021 این هکر و البته برخی از هکرهای دیگر آمریکا مورد حمله سایبری کره شمالی قرار گرفتند. در این حملات سایبری روحیه P4x آزرده خاطر شده بود و وی به دنبال راهی بوده تا تلافی کند.

P4x در ادامه گفته هکرهای کره شمالی در پی دزدیدن وسایل و ابزارهای او بوده‌اند و حتی تلاش می‌کرده‌اند تا در پروتکل‌های امنیتی وی حفره امنیتی پیدا کنند. این هکر آمریکایی ابتدا به مقامات آمریکایی متوسل شد اما با بی‌اعتنایی آنها مواجه شد و سرانجام تصمیم گرفت انتقامش را به تنهایی بگیرد.

نهایتا پی ایکس 4 با پیدا کردن باگ‌ها و آسیب پذیری‌ها و راه‌اندازی حملات DoS توانست کلیه وبسایت‌های این کشور را به مدت 6 ساعت از کار بیندازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*