زدریو GX5

زدریو GX5 در سایپا؛ مشخصات و امکانات شاسی بلند برقی احتمالی سایپا

خودرو برقی زدریو GX5 توسط شرکت سایپا وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند برقی احتمالی سایپا آشنا می‌شویم.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا به تازگی چند دستگاه از شاسی بلند برقی زدریو GX5 را وارد ایران کرد تا در جاده‌های کشور آزمایشات فنی آن را به انجام برساند. برند چینی زدریو در سال 2017 فعالیت خود را در حوزه تولید خودروهای الکتریکی آغاز کرد و هم‌اکنون 4 خودرو برقی را در بازار چین و سایر بازارهای جهانی به فروش می‌رساند.

زدریو GX5

با وجود این که به نظر می‌رسد شرکت سایپا شاسی بلند کوچک GX5 را برای پروژه‌های الکتریکی به ایران آورده تا از آن برای طراحی محصولات برقی آینده خود استفاده کند، اما احتمال دارد سایپا طی همکاری با شریک چینی خود زدریو GX5 را به شکل مونتاژ نیز به بازار ایران عرضه کند. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو برقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشخصات زدریو GX5

زدریو GX5

شرکت زدریو شاسی بلند کوچک و برقی GX5 را با دو موتور الکتریکی مختلف به بازار چین عرضه می‌کند. پیشرانه اول برای مدل ارزان‌قیمت این شاسی بلند در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این مدل با نام ۴۳۰ در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد، اما مشتریانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند نسخه ۴۳۰P را سفارش دهند که پیشرانه آن می‌تواند قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را تولید کند.

زدریو GX5

شاسی بلند برقی زدریو GX5 در هر دول مدل می‌تواند با هر بار شارژ حدود 338 کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو از شارژ سریع نیز پیشتیبانی می‌کند. نسخه ۴۳۰P این خودرو نیز قادر است ظرف مدت 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری‌های زدریو GX5 با شارژ عادی ظرف مدت 7 ساعت و 30 دقیقه به شکل کامل شارژ خواهند شد، اما با شارژ سریع می‌توان باتری‌ها را ظرف مدت 1 ساعت از 20 تا 80 درصد شارژ کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی  Zedriv GX5

زدریو GX5

از امکانات رفاهی و ایمنی نسخه فول آپشن شاسی بلند برقی زدریو GX5 می‌توان به شارژر بی‌سیم موبایل تریم داخلی چرم در دو طرح، سانروف، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک، رادار خطی، ترمز اضطراری هوشمند، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، نمایش صفحه موبایل روی نمایشگر خودرو، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و 4 ایربگ اشاره کرد. مشتریان بازار چین می‌توانند نسخه پایه زدریو GX5 را با قیمت پایه 155 هزار و 800 یوان و نسخه فول آپشن آن را با قیمت 139 هزار و 800 یوان خریداری کنند.

گالری تصاویر خودرو برقی زدریو جی ایکس ۵