ایر تگ

جرم و جنایت با اپل ایر تگ همچنان ادامه دارد؛ دستگیری مردی در آمریکا که قربانی خود را با ایر تگ ردیابی می‌کرد

اپل ایر تگ یکی از جالب‌ترین و البته ارزان‌ترین محصولات اپل بود. با تمام ویژگی‌های این گجت، گزارش‌ها درباره جرم و جنایت با استفاده از Airtag اپل در حال افزایش است.

اپل شرکتی است که معمولا با حاشیه‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. این حاشیه‌ها شامل قیمت‌گذاری عجیب برخی محصولات، حذف برخی موارد مانند شارژر و جک هدفون و … بوده است. اما حالا کوپرتینو نشین‌ها با حاشیه بزرگ‌تری رو به رو هستند. ایر تگ های این شرکت، روز به روز در حال به وجود آوردن مشکلات بزرگ‌تری هستند و اپل با گذشت چندین ماه، هنوز راه حل مناسبی برای مقابله با سو استفاده از ایرتگ ندارد.

کمتر از بیست روز پیش، گزارشی درباره مزاحمت و آزار و اذیت زنان با استفاده از ایر تگ اپل منتشر شد. ایرتگ های اپل، محصولات کاربردی هستند که می‌توانند زندگی کاربران را راحت‌تر کنند. این گجت، یک ردیاب کوچک است که کاربران با متصل کردن آن به وسایل مختلف، می‌توانند از گم شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

عملکرد اپل در سال 2021

اپل که معمولا تمام محصولاتش از گوشی‌های هوشمند گرفته تا پارچه‌های مخصوص تمیز کردن نمایشگر را با قیمتی بالا عرضه می‌کند، ایر تگ را با قیمت نسبتا اقتصادی 30 دلاری روانه بازار می‌کند. قیمت Airtag اپل بسیار کمتر از ردیاب‌های جی پی اس است. این موضوع باعث شده سارقان و تبهکاران، سراغ این محصول اپل بروند و مشکلات زیادی را به وجود بیاورند. ایر تگ تنها برای مزاحمت استفاده نشده و سارقان خودرو هم از آن بهره زیادی می‌برند!

ایر تگ اپل، حامی و همراه تبهکاران!

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد جرم و جنایت با استفاده از ایرتگ اپل پایان نیافته و به تازگی مردی در ایالات متحده آمریکا با استفاده از این دستگاه، قربانی‌اش را رهگیری کرده است. این تبهکار خوشبختانه پیش از انجام جرم دستگیر شده است.

ردیاب هوشمند

نیروهای پلیس ایالات متحده، مردی را در ایالت کنتیکت دستگیر کردند. این مجرم در زمانی که می‌خواست ایرتگش را به خودروی قربانی متصل کند مشاهده، شناسایی و دستگیر شد. او حالا با اتهاماتی از جمله تعقیب درجه اول رو به رو است. ویلفرد گونزالز با 27 سال سن هفته گذشته به تعقیب، نقض یک دستور حفاظتی و نقض قانون صلح متهم شد. پلیس محلی شهر واتربری برای بررسی یک صحنه «اختلاف محلی» روانه صحنه جرم شده و یکی از کارآگاهان پلیس واتربری متوجه اتصال یک ایر تگ به خودرو قربانی شد. این مجرم فعلا با یک وثیقه 10 هزار دلاری آزاده شده و منتظر قرار بعدی دادگاهش است.

چرا با وجود تلاش‌های اپل باز هم جرم و جنایت با استفاده از ایرتگ اتفاق می‌افتد؟

با این که انتقادات زیادی به کوپرتینویی‌ها وارد است اما آن‌ها تا حدی تلاششان را برای جلوگیری از تعقیب و جرم جنایت انجام داده اند. اما چیزی که مشخص است، کافی نبودن این تلاش‌ها است. برای مثال کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند با استفاده گوشی خود، ایرتگ‌های مزاحم اطرافشان را شناسایی کنند. در کنار این مورد، اگر یک ایر تگ برای مدتی طولانی از صاحبش جدا شود، صدایی از آن پخش می‌شود تا افرادی که اطراف ایرتگ هستند را مطلع کند.

ایر تگ

کاربران اندرویدی محدودیت‌های بیشتری برای تشخیص ایرتگ‌های اطرافشان دارند. در گوشی‌های اندرویدی، کاربران می‌توانند با دریافت برنامه رسمی اپل برای تشخیص ایرتگ‌ها، این گجت‌های مزاحم را پیدا کنند. البته نکته قابل توجه این است که در گوشی‌های اندرویدی، خبری از اطلاع دادن به کاربران به صورت خودکار نیست و اسکن باید به صورت دستی انجام شود. همین مورد باعث شده نمره برنامه رسمی اپل برای پیدا کردن ایرتگ در پلی استور گوگل، به نمره پایین 2.1 دست پیدا کند.

با این حال یک توسعه‌دهنده آلمانی، برنامه‌ای را توسعه داده که طبق ادعای خودش، می‌تواند به صورت خودکار اسکن را انجام داده و کاربران را از وجود ایر تگ مزاحم در اطرافشان باخبر کند. این برنامه که ایرگارد نام دارد را می‌توانید از اینجا نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*