اپل ایرتگ ، ابزاری کارآمد برای سارقان خودرو

اپل ایرتگ ، ابزاری کارآمد برای سارقان خودرو شده است!

ایرتگ اپل – Apple AirTag به ابزار خوبی برای سارقان خودرو در کانادا تبدیل شده تا با استفاده از آن، اتومبیل‌های گران قیمت را زیر نظر بگیرند.

در بیانیه جدید پلیس منطقه‌ای یورک کانادا آمده است، محققین روش جدیدی را کشف کرده‌اند که توسط سارقان برای ردیابی و سرقت اتومبیل‌های گران قیمت از طریق سرویس ردیابی AirTag اپل استفاده می‌شود. گرچه همواره سرقت اتومبیل وجود داشته و دارد، اما به تازگی سارقان خودرو از ایرتگ برای دنبال کردن مسیر یک خودرو گران قیمت و سپس سرقت آن از خیابانی که در آنجا پارک کرده، استفاده می‌کنند.

پلیس منطقه‌ای یورک می‌گوید از سپتامبر 2021 که اپل AirTag را معرفی کرده، 5 مورد دزدی اتومبیل‌های گران قیمت با استفاده از این گجت گزارش شده است. سارقان در این روش خودروهای ارزشمندی که مدت زمان زیادی در پارک هستند را زیر نظر می‌گیرند و در زمانی مناسب، ایرتگ اپل را به امید اینکه صاحب خودرو نمی‌تواند آن را پیدا کند، در جایی از خودرو که در دید صاحب خودرو نیست (مثل قلاب تریلر یا داخل باک بنزین) قرار می‌دهند.

اپل ایرتگ ، ابزاری کارآمد برای سارقان خودرو

اگرچه گوشی‌های آیفون دارای قابلیت ضد ردیابی هستند که وقتی یک ایرتگ ناآشنا در حال ردیابی آن‌ها باشد، کاربر را مطلع می‌کند و در نتیجه تکنیک سارقان برملا می‌شود؛ اما همه قربانیان صاحب گوشی آیفون نیستند و نمی‌توانند از این موضوع مطلع شوند.

این پلیس منطقه‌ای می‌گوید گرچه فقط 5 مورد از بیش از 2 هزار سرقت خودرو طی سال گذشته با استفاده از ایرتگ انجام شده، اما انتظار می‌رود شاهد استفاده از ایرتگ در سرقت‌های خودرویی در مقیاس وسیع‌تری باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*