سدان جدید بهمن موتور

رسپکت، سدان جدید بهمن موتور چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

زمان عرضه سدان جدید بهمن موتور به تازگی مشخص شده است. خودرو بهمن رسپکت هم‌اکنون تست‌های جاده‌ای و فنی را در ایران پشت سر می‌گذارد.

بیوک علیمراد، مدیرعامل بهمن موتور عنوان کرد که سدان جدید بهمن موتور در نخستین روزهای سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این در صورتی است که این خودرو هم‌اکنون در حال گذراندن تست‌های فنی است.

مدیرعامل بهمن موتور در ارتباط با میزان داخلی‌سازی این سدان که تحت عنوان رسپکت شناخته می‌شود، بیان کرد هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی این خودرو به صورت دقیق مشخص نشده است،‌ اما احتمالا تولید این سدان نیز همانند محصولات پیشین بهمن موتور با داخلی‌سازی ۲۰ تا ۳۰ درصدی آغاز خواهد شد.

علیمراد در ادامه بیان کرد خط مونتاژ‌ بدنه سدان جدید بهمن موتور هم‌اکنون در حال نصب و راه‌اندازی است و سپس آماده‌سازی خط مونتاژ نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این محصول هم‌اکنون تست‌های فنی و جاده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

به گفته علیمراد، سدان رسپکت در ابتدا با پیشرانه تیوان به بازار عرضه نخواهد شد. وی در ارتباط با میزان تولید گفت نیاز بازار تعیین کننده میزان اصلی تولید است،‌ اما بهمن موتور ابتدا ۳۰ تا ۴۰ دستگاه از این خودرو را به تولید خواهد رساند و در ادامه به این میزان افزوده خواهد شد.

نحوه قیمت گذاری سدان جدید بهمن موتور

گروه بهمن معمولا محصولاتی با قیمتی پایین‌تر از رقبا روانه بازار می‌کند. با توجه به این که سدان رسپکت در سگمنت آریزو ۶ قرار می‌گیرد،‌ اما به آپشن‌های بیشتری مجهز شده است. اما آیا قیمت‌گذاری این خودرو نیز همانند سایر محصولات بهمن موتور انجام خواهد شد یا خیر؟ مدیرعامل بهمن موتور در این رابطه عنوان کرد بهمن موتور خودرو رسپکت را نیز همانند سایر محصولات خود با توجه به نیاز بازار و بر اساس قیمت تمام شده و همچنین یک سود مشخص که در گروه تعیین شده،‌ قیمت گذاری می‌کند و در این حوزه توجهی به رقبا ندارد. البته در صورتی که با بازار اختلاف قیمت ایجاد شود،‌ تیراژ تولید بالا خواهد رفت تا این اختلاف از بین برود. در کل بهمن موتور همواره سعی داشته تا محصولات خود را به صورت عادلانه قیمت‌گذاری کند.

تاثیر کرونا روی تولید بهمن موتور

علیمراد در این رابطه که آیا بهمن موتور به برنامه‌های سال اول تولید محصولاتی مانند فیدلیتی و دیگنیتی نزدیک شده است یا خیر،‌ بیان کرد هم‌اکنون از تیراژ مد نظرمان به دلیل مشکلات ناشی از کووید -۱۹ و همچنین کمبود قطعات الکترونیکی کمی عقب هستیم،‌ اما در تلاش برای جبران این عقب ماندگی هستیم.

با توجه به کارخانه تیوان و تولید موتورهای AVL و این که برخی تولیدکنندگان داخلی، مانند مدیران خودرو از این موتورها استفاده می‌کنند،‌ آیا تیوان می‌تواند تأمین کننده داخلی شرکت‌هایی این‌چنینی باشد؟ مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ به این سوال اظهار کرد تیوان در خدمت کل صنعت خودرو کشور خواهد بود و تنها مختص به بهمن موتور نیست. این شرکت زمانی که به تولید کامل برسد قادر به تولید نیم میلیون موتور خواهد بود. از این رو و با توجه به تیراژ تولید بهمن موتور،‌ تمام  محصولات تیوان در بهمن موتور استفاده نخواهد شد. بنابراین تمام خودروسازان دیگر نیز می‌توانند اقدام به تهیه این موتور‌ها کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*