عرضه اپل ایرتگ

عرضه اپل ایرتگ برای سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود

عرضه اپل ایرتگ -Apple AirTag در ماه گذشته بالاخره به انتظار کاربران اپل پایان داد. اما گویا قرار بوده این ردیاب ۲۹ دلاری در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

اپل ماه گذشته از ردیاب اپل ایرتگ رونمایی کرد و بسته بندی آن نشانگر این است که قرار بوده خیلی زودتر عرضه شود ولی عرضه اپل ایرتگ بیش از یک سال به تعویق افتاده است. دنیل از کانال یوتیوب زون آو تک (ZONEofTECH) تصاویری را آپلود کرده است که در آن‌ها بر روی جعبه اپل ایرتگ سال ۲۰۲۰ و روی بند چرمی آن سال ۲۰۱۹ نوشته شده است.عرضه اپل ایرتگ

برای اولین بار در فرودین ماه ۱۳۹۸ بود که گفته شد اپل در حال توسعه یک دستگاه ردیاب است و وب‌سایت مک رومرز نیز اسنادی را مشاهده کرده است که بر اساس آن‌ها کمیسیون ارتباطات فدرال بین تیر و آبان ۹۸ در حال بررسی این دستگاه بوده است.

این بدین معنی است که این دستگاه حتی در اواخر ۲۰۱۹ آماده عرضه بوده است و امکان معرفی آن در کنار آیفون ۱۱ وجود داشته، اما اپل در تمام این مدت از عرضه اپل ایرتگ خودداری کرده است. نظریه‌های مختلفی درباره دلایل تأخیر در عرضه ایرتگ وجود دارد.

عرضه اپل ایرتگ

در آن هنگام اکثر آیفون‌های اپل از تراشه U1 که با استفاده از فناوری باند فوق وسیع دیگر دستگاه‌های مجهز به این تراشه را مکان‌یابی می‌کند، بی بهره بودند. بنابراین؛ عرضه چنین ردیابی در آن زمان منطقی به نظر نمی رسید. اما شرایط با عرضه آیفون ۱۲ تغییر کرد، زیرا در کنار آیفون ۱۱ این دومین خانواده از گوشی‌های اپل بود که به فناوری باند فوق سریع شده بود.

احتمال دیگر این است که اپل نمی‌خواسته بیش از پیش در سال ۲۰۲۰ زیر تیغ قوانین ضد انحصاری قرار بگیرد. دستگاه‌های موجود در شبکه Find My اپل می‌تواند یک AirTag گمشده را پیدا کنند و غول کوپرتینویی تنها چند روز پیش از عرضه ردیاب بلوتوثی خود اجاره دسترسی شرکت‌های شخص ثالث به این شبکه را صادر کرد. عرضه اپل ایرتگ در زمانی زودتر می‌توانست سبب انتقاد از اپل به دلیل رفتار ضد رقابتی شود.

اپل ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار برای هر عدد و ۹۹ دلار برای بسته چهارتایی از در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*