هواوی

هواوی با افزایش تنوع سبد محصولات توانست رشد و سوددهی خود را تضمین کند

جدیدترین گزارش مالی هواوی نشان می‌دهد این شرکت چینی با گسترش فعالیت و افزایش تنوع سبد محصولات توانست رشد و سوددهی خود را تضمین کند.

جدیدترین گزارش مالی شرکت هواوی حاکی از آن است این غول فناوری راهکار مناسبی را برای ادامه فعالیت خود در تقابل با محدودیت‌های تجاری و چالش‌های موجود در نظر گرفته است. در واقع هواوی با افزایش تنوع سبد محصولات توانست رشد و سوددهی خود را تضمین کند. مدیران این غول چینی به جای سکون و معلق ماندن راهکاری جالبی را اتخاذ کردند که باعث رشد کسب‌وکارهای این شرکت در حوزه‌های موازی شد. طبق گزارش سه ماهه اول سال 2021 هواوی، شرایط کلی این شرکت در موارد مختلف از جمله حاشیه سود در وضعیت مطلوب قرار داشته و هوای با ورود به حوزه‌های کاری جدید توانست به مسیر رشد خود ادامه دهد. در ادامه با دو مورد از مهم‌ترین عوامل تثبیت پیشرفت تجاری و مالی هواوی آشنا خواهیم شد.

مهم‌ترین عوامل تثبیت پیشرفت تجاری و مالی هواوی

سرمایه‌گذاری گسترده در بخش تحقیق و توسعه

هواوی

شرکت هواوی طی سال‌های گذشته همواره به تحقیق و توسعه محصولات جدید توجه زیادی داشته است. بر اساس آمارهای بین‌المللی، هواوی فقط در سال 2019 برای واحدهای تحقیق و توسعه خود بودجه‌ای حدود 19.3 میلیون دلار را در نظر گرفته بود؛ این رقم از مجموع بودجه 25 استان داخلی کشور چین نیز بیشتر بوده است. در همین راستا هواوی در حال حاضر به عنوان پنجمین سرمایه‌گذار حوزه تحقیق و توسعه در بین تمام شرکت‌های جهان شناخته می‌شود.

هواوی با توجه زیاد به تحقیق و توسعه توانست حق اختراعات متعددی را ثبت کند و با فروش امتیاز این پتنت‌ها درآمد زیادی را به دست آورد. طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال 2021، درآمد هواوی از بخش فروش حق احتراعات حدود 600 میلیون دلار اعلام شده که رقم بسیار چشمگیری است.

همچنین هواوی طی سال‌های گذشته توانست با عرضه محصولاتی چون گوشی‌های هوشمند در بازار به شهرت زیادی دست پیدا کند و به برندی نام‌آشنا تبدیل شود. هواوی با عرضه محصولاتی در سطح کلاس جهانی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد که از این دستاوردها می‌توان به کسب جوایز مختلف، آمار فروش بالا در مقیاس جهانی و قرار گرفتن در صدر بسیاری از رتبه‌بندی‌های تخصصی دنیای موبایل (مانند دوربین، هوش مصنوعی، ارتباطات و …) اشاره کرد.

هواوی در دوره جدید سیاست‌های کاری خود فقط روی گوشی‌های هوشمند تمرکز نداشته و به سمت بازارهای موازی و حتی جدیدی سوق پیدا کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام داده است. این شرکت با ارائه محصولات جدید اکنون از بازار گوشی و تبلت نیز فراتر رفته و قصد دارد در بازارهای نوظهور و با پتانسیل بالا سهم عمده‌ای را به خود اختصاص دهد.

حضور در بازارهای جدید با محصولات متنوع

خودروهای الکتریکی بدون شک آینده صنعت حمل و نقل محسوب می‌شوند. در همین راستا با توجه به اینکه اخیرا به نام این محصولات پسوند هوشمند و فناوری 5G اضافه شده است، به‌زودی شاهد حضور پررنگ شرکت‌های پیشرفته دنیای فناوری در این حوزه خواهیم بود.

هواوی

هواوی با توسعه سیستم عامل اختصاصی هارمونی، گسترش فناوری‌های میانی نظیر سیستم‌های صوتی و همکاری با شرکت‌های نوآور توانست تمام شرایط لازم برای ورود به حوزه خودرو را برای خود فراهم کند. هواوی در فاز نخست با توسعه سیستم مدیریت هوشمند خودرو موفق شد با شرکت مرسدس بنز قرارداد مهمی را به امضا برساند که طی آن در آینده‌ای نزدیک از سرویس‌های موبایل HMS هواوی در خودروهای S-Class این شرکت خودروسازی آلمانی استفاده خواهد شد.

هواوی

شرکت هواوی علاوه بر توسعه نرم افزار برای خودروها، مدتی قبل همکاری خود را به شکل رسمی با شرکت خودروسازی SERES آغاز کرد و به تازگی توانست از اولین خودرو هوشمند و الکتریکی SF5 خود پرده‌برداری کند. این خودرو به شکل کامل از سیستم‌های الکتریکی هواوی بهره می‌برد و با اکوسیستم ارتباطی 1+8+N هواوی مطابقت دارد.

هواوی

هواوی در کنار ورود به حوزه خودرو به حوزه تلوزیون‌های هوشمند نیز ورود پیدا کرد. Vision S به عنوان سری جدید تلویزیون‌های هواوی محسوب می‌شود که به پنل‌هایی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، سیستم صوتی پیشرفته و وبکم مغناطیسی مجهز هستند. چنین امکاناتی تلویزیون‌های جدید هواوی را به یک نمایشگر بزرگ و مناسب برای تماشای فیلم، تماس تصویری و حتی گیمینگ تبدیل کرده است.

هواوی

اخیر در سبد محصولات جدید هواوی شاهد حضور کامپیوترهای رومیزی جدید سری MateStation بودیم؛ کامپیوترهایی که از کارایی بالا و طراحی مناسب بهره می‌برند و برای شرکت‌ها، ادارات و منازل راهکار مناسبی محسوب می‌شوند. از سایر محصولات موجود در لیست فعالیت‌های این شرکت چینی در گروه محصولات IT و فناوری می‌توان به گسترش تجهیزات پوشیدنی مانند عینک‌های هوشمند و ایربادها، توسعه بخش نرم‌افزاری و حتی ساخت تراشه‌های مختلف اشاره کرد.

هواوی

این شرکت چینی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر پنل‌های خورشیدی، صنایع سنگین مانند نفت و گاز نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. این شرکت چینی با گسترش فعالیت‌ها و افزایش تنوع سبد محصولات علاوه بر اینکه درآمد مالی و رشد تجاری خود را تضمین کرد، توانست از هر نوع تهدید بیرونی نیز در امان بماند؛ زیرا محدود کردن یک شرکت بزرگ که در چندین حوزه فناوری و صنعتی به شکل جدی در حال فعالیت است، یک کار بسیار دشوار و بسا غیرممکن محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*