مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو ؛ تفاوت در چیست؟

به بهانه رونمایی از نسل جدید گوشی پرچمدار چینی OnePlus 10 Pro، در اینجا به مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو خواهیم پرداخت.

وان پلاس ۱۰ پرو اولین پرچمدار کمپانی وان پلاس بعد از ادغام با شرکت اوپو است. این یک محصول شگفت انگیز است که اکثر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند، اما این تنها پرچمدار غول چینی نیست.

سال گذشته این کمپانی گوشی وان پلاس ۹ پرو را نیز عرضه کرد که یک گوشی شگفت انگیز دیگر با مشخصات فنی بالارده است. اما نسل جدید این گوشی چه تغییراتی کرده است؟ آیا گوشی OnePlus 10 Pro ارزش ارتقا نسبت به مدل‌های قبلی را دارد یا باید منتظر نسل بعدی بمانیم؟ ما در اینجا به مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو به بسیاری از سوال‌های ذهن شما پاسخ خواهیم داد.

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو

جدول مشخصات فنی

گوشیوان پلاس ۱۰ پرووان پلاس ۹ پرو
ابعاد و وزن۱۶۳ در ۷۳.۹ در ۸.۶ میلی‌متر/ ۲۰۰.۵ گرم۱۶۳.۲ در ۷۳.۶ در ۸.۷ میلی‌متر/ ۱۹۷ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل، AMOLED۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل، AMOLED
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱، هشت هسته ۳ گیگاهرتزیکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، هشت هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی
حافظه۸/۱۲ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه
۸/۱۲ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۱۲
ColorOS
اندروید ۱۱
OxygenOS
ارتباطاتوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/6
بلوتوث ۵.۲/ GPS
وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/6
بلوتوث ۵.۲/ GPS
دوربینسه‌گانه ۴۸ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل f/1.8 + f/2.4 + f/2.2
سلفی: ۳۲ مگاپیکسل f/2.2
چهارگانه ۴۸ + ۸ + ۵۰ + ۲ مگاپیکسل f/1.8 + f/2.4 + f/2.2 + f/2.4
سلفی: ۱۶ مگاپیکسل f/2.4
باتری۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۸۰ وات، شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۵ وات، شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات
امکانات اضافه‌تر5G، دو سیم کارت، شارژ بی‌سیم معکوس5G، دو سیم کارت، گواهی IP68 ضد آب

 

طراحی

طراحی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو حداقل از طرف پشت کاملاً متفاوت از نسل گذشته است. در حالی که نسل گذشته آن از یک ماژول دوربین کوچک‌تر و طراحی متداول‌تر برخوردار است، ماژول دوربین در نسل جدید بزرگ‌تر شده است.

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو

هر دو گوشی از قاب پشتی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس و یک فریم آلومینیومی استفاده می‌کنند، اما مدل ۹ پرو گواهی IP68 را نیز برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در بر می‌گیرد. بنابراین نبود این گواهی در نسل جدید می‌تواند بزرگ‌ترین نقص آن باشد.

نمایشگر

نمایشگر نسل جدید بهتر از نمایشگر به کار رفته در مدل وان پلاس ۹ پرو است. این پنل از فناوری LTPO 2.0 استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری را با نرخ انطباق‌پذیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کند. اما در دیگر مشخصات هر دو روی کاغذ شبیه به یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 10 پرو با هواوی P50 پرو

شما نمی‌توانید تفاوت چشمگیری را در کیفیت تصویر این دو نمایشگر مشاهده کنید. هر دو ۶.۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل، یک میلیارد رنگ و گواهی +HDR10 هستند.

مشخصات فنی و نرم افزار

بدیهی است که وان پلاس ۱۰ پرو از پردازنده ارتقا یافته‌تری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با فناوری ۴ نانومتری و حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این پردازنده در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ از نظر عملکرد CPU و GPU بهبود پیدا کرده و مصرف انرژی کمتری دارد.

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو

این دو گوشی با پیکربندی حافظه یکسانی عرضه می‌شوند که شامل ۸/۱۲ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه UFS 3.1 می‌شود. جدیدترین پرچمدار وان پلاس به اندروید ۱۲ و رابط کاربری ColorOS 12 مجهز است، در حالی که مدل سال گذشته با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و آپدیت اندروید ۱۲ نیز برای آن ارسال شده است.

دوربین

با وجود نام برند بزرگ Hasselblad در کنار ماژول دوربین، هیچ تغییر بزرگی بین دوربین دو مدل وجود ندارد. هر دو به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳.۳ برابری و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز هستند. مدل وان پلاس ۹ پرو یک دوربین ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید اضافه‌تر دارد، اما وجود آن بی‌تأثیر است.

اما در جلو، گوشی وان پلاس ۱۰ پرو به دوربین سلفی بهتر ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

باتری

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های نسل جدید در مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با وان پلاس ۹ پرو حضور یک باتری بزرگ‌تر در زیر قاب آن است. این باتری ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر شده و بی‌شک می‌تواند در عمر باتری مؤثر باشد.

علاوه بر این به لطف فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی، سریع‌تر از نسل قبلی شارژ می‌شود. هر دو به فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز مجهز هستند.

قیمت

وان پلاس ۹ پرو با قیمتی کمتر از ۱۰۳۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، در حالی که قیمت ۱۰ پرو از آنجا که هنوز عرضه جهانی نشده، نامشخص است. در مجموع نسل جدید از پردازنده قدرتمندتر، یک باتری بزرگ‌تر، نمایشگر کمی بهتر و شارژ سریع‌تر برخوردار است؛ اما گواهی ضد آب از آن حذف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*