بازی Call of Duty Warzone

بهترین بازی های شوتر پلی استیشن 5 در سال 2022

پلی استیشن 5 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های حال حاضر ایران و جهان است. اگر شما هم این کنسول را تهیه کرده‌اید و به دنبال بهترین بازی های شوتر سال 2022 پلی استیشن 5 هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مدت‌ها است بازی های شوتر جزو محبوب‌ترین بازی‌ها هستند. بسیاری از گیمرها برای تجربه بهتر این بازی‌ها، سراغ رایانه‌های شخصی می‌روند اما تجربه این بازی‌ها در کنسول قدرتمندی مانند پلی استیشن 5، می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد. در این مطلب گجت نیوز، ما سراغ معرفی بهترین بازی های شوتر برای کنسول پلی استیشن 5 رفته‌ایم.

لیست بهترین بازی های شوتر پلی استیشن 5

در این لیست ما تنها بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 را که تا سال 2022 منتشر شده اند را مرور می‌کنیم. در این فهرست می‌توانید انواع بازی‌های شوتر از ترسناک گرفته تا آفلاین و مولتی پلیر را پیدا کنید. تمام این لیست شامل بازی‌های جدید نمی‌شود و می‌توانید عناوین جذاب یک یا دو سال قبل را نیز در کنار بهترین بازی های شوتر جدید ببینید.

بازی DeathLoop

اگر به دنبال یک باتری شوتر با داستانی تازه هستید، Deathloop می‌تواند یکی از بهترین بازی های شوتر برای کنسول پلی استیشن 5 شما باشد. بازی Deathloop یک پازل جذاب است که درون یک شوتر فوق‌العاده تنیده شده است؛ سفری جذاب که از ذهن توسعه‌دهندگانش در Arkane آمده است. شما در این بازی در یک حلقه زمانی از خواب بیدار می‌شوید. بازی در یک جزیره پر از قاتلین روانی آغاز می‌شود و همان طور که انتظار دارید، باید با آن‌ها مبارزه کنید.

بهترین شوتر پلی استیشن 5

شما در کنار مبارزه با این سایکوپات‌ها که به خون شما تشنه هستند، باید در جزیره به دنبال سرنخ‌هایی بگردید که به فرار شما کمک خواهند کرد. اگر بخواهیم درباره این بازی صادق باشیم، باید بگوییم احتمالا شوترهای بهتری از Deathloop وجود دارند اما فضا، داستان، شخصیت‌ها و دیگر موارد قابل توجه این عنوان، آن را به یک بازی خاص و مفرح تبدیل کرده‌اند.

رزیدنت اویل ویلیج

سری رزیدنت اویل پس از افتی که در گذشته داشت، دوباره با نسخه 7 اوج گرفت. داستان نسخه هشتم رزیدنت اویل ارتباط زیادی به نسخه قبل دارد و اگر از نسخه هفتم این سری لذت برده باشید، احتمالا نسخه هشتم (Resident Evil Village) برای شما بسیار جذاب‌تر باشد. رزیدنت اویل ویلیج احتمالا نتواند شما را به شدت بترساند. حتی در این بازی با یک شوتر پرسرعت نیز طرف نیستید و شاید نیاز باشد مدت‌ها به دنبال حل یک معما باشید.

بهترین شوتر پلی استیشن 5

در مقایسه با نسخه هفتم، رزیدنت اویل 8 بسیار عظیم‌تر از قبل شده و در مناطقی مانند یک دهکده ترسناک، باتلاق، کارخانه‌های متروکه و … باید با دشمنان خود طرف شوید. البته گاهی هم اسلحه‌ای در دست شما نیست و باید بدون دیده شدن، از چشم دشمنان پنهان بمانید یا حتی مجبور شوید از آن‌ها فرار کنید.

اما با وجود تمام این موارد، رزیدنت اویل ویلیج یک ترکیب ناب از ترس، تیراندازی، خون‌آشام‌های جذاب، باس‌فایت‌های متفاوت، داستان فوق‌‌‌العاده و پازل‌های جذاب است که می‌تواند در کنار راضی کردن طرفداران سری، طرفداران سبک شوتر را نیز راضی کنید. رزیدنت اویل ویلیج بدون شک یکی از بهترین بازی های شوتر برای پلی استیشن 5 است که می‌توانید در سال 2022 تجربه کنید.

Returnal

بازی Returnal عنوانی نیست که بتوانیم آن را به تمام گیمرها پیشنهاد دهیم. اگر می‌خواهید از بازی ریترنال نهایت لذت را ببرید، باید آن را رها نکنید تا با سیستم بازی به خوبی آشنا شوید و تجربه لذت‌بخشی داشته باشید.

بازی ریترنال یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص است که برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شده است. با این که استودیو فنلاندی سازنده این بازی چندان بزرگ نیست اما در زمان تجربه ریترنال، به هیچ وجه تصور نمی‌کنید این یک بازی با بودجه پایین یا تیمی کوچک ساخته شده است. داستان بازی نیز بسیار جذاب و عمیق است و شباهت‌هایی به بازی دث‌لوپ دارد.

ریترنال

دشمنان بازی در مواقعی می‌تواند چالش‌هایی بزرگ برای شما باشند. در این بازی شما باید در کنار جنگیدن با دشمنانتان، به دنبال تکه‌های گم شده حافظه پروتاگونیست بازی نیز باشید. اگر از شوترهایی با داستان‌های مسخره و مکانیک‌های تکراری خسته شده‌اید، انحصاری جدید پی اس 5 می‌تواند گزینه خوبی برای بازی بعدی شما باشد.

Ratchet & Clank‌‎: Rift Apart

بازی‌های شوتر همیشه نباید پر از خون و خون‌ریزی باشند. پس گاهی یک بازی رنگارنگ هم می‌تواند در این دسته‌بندی قرار بگیرد. بازی Ratchet & Clank‌‎: Rift Apart و در کل سری رچت و کلنک شاید گزینه مورد علاقه طرفداران سبک شوتر نباشند اما در بازی رچت و کلنک ریفت اپارت، شما زمان زیادی را مشغول شلیک کردن اسلحه هستید. البته بهتر است به یاد داشته باشید حتی اسلحه‌های این بازی هم بیشتر به لوازم باغبانی شباهت دارند. پس اگر از یک داستان ساده و جذاب و دنیایی کارتونی و رنگارنگ لذت نمی‌برید، سراغ گزینه بعدی این لیست بروید.

رچت و کلنک

این بازی اکشن پلتفرمر جذاب می‌تواند مدت‌ها تمام کاربرانش را بدون توجه به سن سرگرم کند. در جدیدترین عنوان از سری رچت و کلنک، رچت و دوست رباتیکش به طور کاملا تصادفی یک پورتال چند بعدی را باز می‌کنند. بعد از باز شدن پورتال، مجموعه‌ای از شخصیت‌های منفی وارد بازی می‌شوند.

یکی از مکانیک‌های این بازی، تغییر سیاره است که حالا با توجه به سرعت بالای کنسول نسل نهمی سونی، می‌تواند بسیار سریع و لذت‌بخش باشد. اگر می‌خواهید یک بازی شوتر با خشونت پایین را تجربه کنید که شما را بدون هیچ دغدغه‌ای سرگرم کند، باید سراغ بازی Ratchet & Clank‌‎: Rift Apart بروید.

کال آف دیوتی: وارزون | بهترین بازی شوتر برای بیشتر کاربران پلی استیشن 5

بازی‌های سری کال آو دیوتی هیچ نیازی به معرفی ندارند و همه طرفداران سبک شوتر، حداقل یک بار یکی از بازی‌های Call of Duty را تجربه کرده‌اند. نکته قابل توجه درباره نسخه وارزون این سری، رایگان بودن آن است. این مورد باعث می‌شود در شرایط فعلی، وارزون گزینه مناسبی برای گیمرهایی باشد که نمی‌خواهند 60 دلار برای یک بازی هزینه کنند.

وارزون

برعکس دیگر بازی‌های معرفی شده در این لیست، تجربه کال آف دیوتی وارزون تنها به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. با این که بازی با دوستان و اسکوادی آشنا می‌تواند هیجان زیادی را به شما تزریق کند اما حتی تجربه این بازی با اسکوادی ناشناس، می‌تواند لذت‌های خودش را داشته باشد. وارزون یکی از بهترین و هیجان انگیزترین بازی های شوتر کنسول پلی استیشن 5 است که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای -به جز هزینه اینترنت- آن را تجربه کنید.

Rainbow Six Siege

اگر می‌خواهید در کنار تجربه یک شوتر هیجان‌انگیز، استفاده از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف را نیز تجربه کنید و بازی شما محدود به شلیک به دشمنان نباشد، رینبو 6 Siege می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد. با این که این بازی یوبی سافت چندان جدید نیست اما با وجود رزولوشن بالاتر و سرعت بیشتر، تجربه این عنوان در پلی استیشن 5 لذت‌بخش‌تر از همیشه است.

بازی Rainbow Six Siege

همچنین با وجود گذشت مدت‌ها از معرفی این بازی، همچنان سرورهای بازی پر از گیمرهایی است که می‌خواهند به سرعت با شما وارد جنگی بزرگ شوند. اگر به شوترهای اول شخص که کمی چاشنی تاکتیک دارند علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه تجربه بازی Rainbow Six Siege را در کنسول پلی استیشن 5 از دست ندهید.

Doom Eternal

سری بازی‌های Doom بین گیمرهای قدیمی و جدید طرفداران زیادی دارد. جدیدترین نسخه از این سری که Doom Eternal نام دارد یکی از بهترین بازی‌های شوتر معرفی شده در سال‌های اخیر است. در این نسخه از بازی Doom شاهد تکرار سیستم‌های جذاب و شناخته شده سری Doom هستیم. گیم پلی بازی همچنان به شدت سریع است و باید کارهایی مثل کاور گرفتن را فراموش کنید. در بازی Doom ایترنال شما باید با اسلحه‌هایی جدیدی که به این بازی اضافه شده به جنگ دشمنانتان بروید و از هیجان، سرعت، آدرنالین، فضاسازی فوق‌العاده، گیم‌پلی اعتیادآور و موسیقی متن جذاب لذت ببرید.

بهترین بازی شوتر پلی استیشن 5

یکی از مزایای بازی کردن دوم اترنال در کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5، استفاده کردن از پچ نسل جدید این بازی است. با این پچ کاربران می‌توانند از نرخ فریم بالاتر و رزولوشن بهتر بهره ببرند. همچنین با توجه به وجود حافظه SSD در کنسول پی اس 5 سونی، سرعت لود بازی نیز بسیار کمتر شده است.

بتلفیلد 2042

بازی بتلفیلد 2042 نیز جزو عناوینی است که نمی‌توان به همه پیشنهاد کرد. در مقایسه با دیگر نسخه‌های این سری به یاد ماندنی، نسخه 2042 در زمان عرضه یک افتضاح بزرگ و مسخره به نظر می‌رسید. اما با گذشت زمان، این بازی بهتر شد و حالا حداقل می‌توان آن را بدون هیچ مشکل بزرگی بازی کرد. البته همچنان پس از گذشت دو ماه از معرفی Battlefield 2042، مشکلاتی وجود دارند و حتی برخی رسانه‌ها، خبر از رایگان شدن بخش‌هایی از این بازی در آینده می‌دهند.

بازی Battlefield 2042

اما اگر بتوانید با مشکلات این بازی کنار بیایید، می‌توانید تجربه مفرحی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید سری بتلفیلد، قابلیتی به نام Portal است. با استفاده از این قابلیت گیمرها می‌توانند نقشه‌ها و اسلحه‌های خاطره‌انگیز نسخه‌های قبلی این بازی را با گرافیک نسل نهمی تجربه کنند. مپ‌های نسخه جدید بازی نیز واقعا بزرگ و جذاب هستند. اگر جزو علاقه‌مندان به سری بتلفیلد هستید، بهتر است نسخه جدید این بازی را از دست ندهید.

Metro Exodus

مترو اگزودوس بازی به شدت قابل احترامی است. حتی اگر از فضاسازی عجیب و فوق‌العاده جذاب بازی بگذریم، داستان ناب نسخه اکسدس و سری مترو، می‌تواند هر گیمری را به خود جذب کند. مترو Exodus یک شوتر کامل است که حالا در نسل نهم کنسول‌ها، بهتر از همیشه شده است. تجربه این بازی در کنسول پلی استیشن 5 روان‌تر از همیشه است. در این نسخه از سری مترو، توسعه‌دهندگان شما را به مکان‌هایی خواهند برد که برای دوست‌داران سری مترو آشنا است اما رنگ و بویی تازه دارد.

بهترین بازی های آخرالزمانی

بر خلاف وضعیت این روزهای زمین، در این نسخه از سری مترو، انسان‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی بدون ماسک در جهان قدم بزنند که اتفاقی تازه در سری مترو است. داستان این نسخه نیز به صورت غیرخطی پیش می‌رود. بازی مترو Exodus به تنهایی عنوانی به شدت جذاب است. اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع این بازی، حداقل داستان نسخه‌های قبلی را مطالعه کنید تا داستان بازی را به صورت کامل‌تری متوجه شوید.

فارکرای 6

شاید فارکرای 6 بهترین داستان سری را نداشته باشد. یا حتی این بازی نتواند طرفداران شوترهای مولتی پلیر آنلاین را راضی کند. اما تجربه نقشه بزرگ این بازی، مکانیک‌ها و اسلحه‌های جدید کاملا سرگرم‌کننده هستند. سیستم آپگرید اسلحه‌ها، آنتاگونیست ظالم این نسخه، همراهانی که در مسیر بازی پیدا می‌کنید و گیم پلی و گرافیک بازی، می‌توانند مثل همیشه طرفداران سری را راضی نگه دارند و گیمرهای جدید را به خود جذب کنند.

بهترین بازی شوتر پلی استیشن 5

این نسخه از سری فارکرای شباهت‌های زیادی به سری جاست کاز نیز دارد. نسخه 6 سری فارکرای هر چند به پای فارکرای 3 نمی‌رسد اما یکی از بهترین نسخه‌های این بازی در سال‌های اخیر است. برخی از مکانیک‌های نسخه‌های قبلی سری در این نسخه نیز حاضر هستند. یوبی سافت همچنین برخی از ویژگی‌های دیگر بازی‌هایش مانند سری اساسینز کرید را به فارکرای 6 نیز آورده است. Far Cry 6 می‌تواند برای طرفداران شوترهای داستان‌محور، یک انتخاب مناسب باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*