دریفت جذاب وسپتن

دریفت جذاب قهرمان فرمول یک روی پیست برفی + فیلم

تیم ردبول در اقدام نمایشی و کم نظیر، ویدئو هیجان انگیزی از دریفت جذاب مکس وستپن، قهرمان فرمول یک را در پیست برفی منتشر کرد.

با فرا رسیدن فصل سرد و برفی زمستان، اکثر رقابت‌های اتومبیلرانی در سراسر جهان به کار خود پایان داده‌اند و رانندگان هم در تعطیلات زمستانی به سر می‌برند. اما عاشقان رشته موتور اسپرت، همیشه سرگرمی خود را پیدا خواهند کرد. از سری مسابقات Race Of Champions تا Ice Rally و رقابت‌های موتورکراس برفی، همیشه سرمای سخت زمستان را برای طرفداران این رشته، قابل تحمل می‌کنند.

شروع دریفت جذاب وسپتن در اتریش

دریفت جذاب وسپتن

مکس وستپن (نفر سمت راست) در کنار فرانکی زرن

تیم ردبول تصمیم گرفته تا با اقدامی کم سابقه‌، راننده قهرمان فرمول یک خود را به یک پیست یخ زده بفرستد. پیست یخی Zell am See در کشور اتریش، میزبان یکی از نفس گیرترین نمایش‌های دریفت جهان بود. خودروهای فرمول یک شاید بتوانند حرکت نمایشی دونات را به خوبی انجام دهند، اما دریف به هیچ وجه! آیرودینامیک و نیروی رو به پایین (down force) در آن‌ها به قدری زیاد است که وقتی راننده‌های فرمول یک، پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارند، خودرو F1 سریعا سرعت خود را از دست می‌دهد. به بیانی ساده‌تر، گاز ندادن در ماشین‌‌های فرمول یک، معادل ترمز گرفتن خودروهای سوپر اسپرت است.

تغییرات RB16 برای پیست یخی

دریفت جذاب وسپتن

شاید فقط یک پیست یخی یا بیش فرمانی فوق العاده زیاد بتواند کمی دریفت را به یک ماشین F1 هدیه بدهد. بنابراین Max Verstappen هلندی کار بسیار سختی داشته. این نکته را هم در نظر بگیرید که مهندسین ردبول، لاستیک‌های یخی میخ دار را بر روی خودرو او (RB16) سوار کرده بودند. البته این لاستیک‌ها به صورت اختصاصی و توسط شرکت پیرلی به صورت انحصاری، فقط برای همین نمایش طراحی شده‌اند. علاوه بر لاستیک‌ها، سیستم ترمز و سیستم تعلیق RB16 هم تغییرات زیادی داشته است. مکس وستپن در این نمایش تبلیغاتی، به رقابت با فرانکی زرن (Franky Zorn)، قهرمان سابق مسابقات پیست‌های یخی جهان پرداخته است.

دریفت جذاب وسپتن

فرانکی زرن؛ قهرمان پیست‌های یخی جهان

مکس درمورد حال و هوای خود بعد از رقابت می‌گوید:

همه‌ چیز به شدت خیس و لغزنده بود. همه می‌دانیم که خودروهای فرمول یک، حتی در پیست‌های بارانی هم مشکل دارند چه برسد به پیست یخی! ترمز RB16 برای کار در دماهای بالا، یعنی دمای بین 400 تا 1000 درجه سانتی گراد ساخته شده و ما مجبور بودیم از ترمزهای دیگری استفاده کنیم. اما همه چیز خیلی  خوب و هیجان انگیز پیش رفت.

دریفت جذاب وسپتن

وستپن بعد از رقابت پیست ابوظبی که هشتمین قهرمانی فرمول یک جهان را از لوئیس همیلتون دزدید، دیگر پشت فرمان RB16 ظاهر نشده بود. خودرو سال 2022 ردبول کاملا متفاوت از RB16 خواهد بود و راننده این تیم می‌تواند هرکاری که بخواهد با این ماشین انجام دهد.

مکس وستپن در رقابت‌های سال 2022

تیم ردبول ریسینگ علاوه بر این مسابقه، سوپرایز دیگری هم برای وستپن آماده کرده بودند. او برای فصل 2022 رقابت‌های F1، با شماره‌ی «یک» حاضر خواهد شد. این اتفاق در فرمول یک بسیار نادر است. در ادامه شما را به دیدن نمایش این دریفت جذاب از مکس وسپتن دعوت می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*