اندروید 12 برای گلکسی A51

خبر بد سامسونگ برای دارندگان گوشی گلکسی A51

گوشی گلکسی A51 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در سال‌های اخیر است. اگر شما هم از کاربران این گوشی هستید، سامسونگ برای شما خبر بدی دارد.

گلکسی A51 پرفروش‌ترین گوشی سال 2020 سامسونگ بود. این گوشی در زمان عرضه از مشخصات قابل قبولی بهره می‌برد و طراحی خوب، نمایشگر باکیفیت و قیمت منطقی‌اش آن را به انتخاب اول بسیاری از کاربران در ایران و دیگر نقاط جهان تبدیل کرد. یکی از نقاط قوت مهم این گوشی، دریافت پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی بود. اما حالا طبق گزارش‌ها، برنامه‌های سامسونگ کمی تغییر کرده است.

سامسونگ اعلام کرده بود برای تعداد زیادی از گوشی‌هایش سه آپدیت بزرگ اندروید و چهار سال پشتیبانی امنیتی فراهم خواهد کرد. بسیاری از گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. اما چیزی که حالا مشخص شده این است که سامسونگ، به صورت ماهانه یا حتی هر سه ماه برای این گوشی‌هایآپدیت امنیتی منتشر نخواهد کرد.

پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای 51

طبق اطلاعاتی که سامسونگ رسما در صفحه آپدیت وب سایتش منتشر کرده، گوشی پرفروش گلکسی A51 از این پس تنها در هر سال دو آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد. بهتر است بدانید گلکسی ای 51 سامسونگ حدود دو سال پیش معرفی شده و در حال حاضر، تنها یک آپدیت بزرگ اندروید از سه آپدیت را دریافت کرده است. همان طور که گفتیم، این گوشی جزو پرفروش‌ترین محصولات سامسونگ در سال‌های اخیر است و ممکن است اوضاع برای گوشی‌های کم‌فروش‌تر، بدتر از این باشد.

پشتیبانی نرم‌افزاری از گلکسی A51 احتمالا پس از اندروید 13 نیز ادامه داشته باشد

البته این به معنای عدم دریافت دو آپدیت بزرگ اندروید 12 و اندروید 13 نیست و اگر سامسونگ به وعده‌هایش عمل کند، کاربران گلکسی A51 سامسونگ می‌توانند اندروید 13 را نیز بدون هیچ مشکلی تجربه کنند. بهتر است بدانید سامسونگ اعلام کرده نسخه 5G گوشی گلکسی A51 – که به هیچ وجه در زمینه فروش حتی به نزدیکی‌های نسخه 4G نیز نرسید – هر سه ماه آپدیت‌های امنیتی دریافت خواهد کرد. این یعنی Galaxy A51 5G با وجود کاربران کمتر، به صورت سالانه دو برابر بیشتر آپدیت دریافت می‌کند.

با این حال هنوز برای ناامیدی کاربران گلکسی ای 51 خیلی زود است. هر چند آپدیت‌های امنیتی اهمیت بالایی دارند اما دریافت آپدیت‌های کمتر، به معنای تاریخ گذشته بودن گوشی نیست. اما اگر نگرانی‌هایی در زمینه امنیت گوشی خود دارید، می‌توانید از آنتی ویروس‌های رایگانی مانند AVG استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید سامسونگ هیچ وقت آپدیت‌های امنیتی ماهانه یا هر سه ماه یک بار را تضمین نکرده بود.