اینستاگرام

چند ویژگی جدید و مهم سرانجام به اینستاگرام می‌آیند

برخی قابلیت‌های مهم در زمینه‌های امنیت و مدیریت حساب اینستاگرام به زودی راه خود را به این برنامه باز خواهند کرد.

اینستاگرام از دریافت هزاران پیام در رابطه با اکانت‌های هک شده شگفت‌زده شده و به شدت درگیر برگرداندن اکانت‌ها به صاحبان اصلی‌شان است. با این وجود سازندگان این برنامه سعی کرده‌اند تا با تعبیه ویژگی‌های امنیتی جدید، هک شدن اکانت‌ها را سخت‌تر کنند. البته هیچ راهی بهتر از اقدامات پیشگیرانه عمل نمی‌کند و این همان چیزی است که اخیرا اینستاگرام از آن بی‌بهره بوده است.

در روزهای اخیر اینستاگرام ابزارهای امنیتی جدیدی را جهت پیشگیری از هک شدن به کار گرفته که احتمالا نمی‌توانند به طور کامل از هک شدن جلوگیری کنند؛ اما به هر حال گامی به جلو محسوب می‌شوند. پس از معرفی Security Checkup برای کاربرانی که حسابشان هک شده بود، حالا پس از یک سال این ویژگی برای تمامی کاربران در سراسر دنیا در دسترس قرار می‌گیرد.

اینستاگرام

این ویژگی جذاب امکان بررسی فعالیت لاگین، بررسی اطلاعات پروفایل، تایید اکانت‌هایی که اطلاعات لاگین را به اشتراک می‌گذارند و به روز رسانی اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن و ایمیل را فراهم می‌کند. این ابزار امنیتی جدید در قسمت Profile menu > Settings > Security > Security Checkup قرار خواهد گرفت.

به منظور ایمن‌سازی بیشتر حساب اینستاگرام، فعال کردن قابلیت احراز هویت دو عاملی توسط واتس اپ را پیشنهاد می‌کنیم که در حال حاضر تنها در برخی کشورها کار می‌کند. احراز هویت دو عاملی را می‌توانید با شماره تلفن یا اپلیکیشن‌های احراز هویت مانند Duo Mobile یا Google Authenticator نیز فعال کنید.

دیگر ویژگی مهمی که به اینستاگرام می‌آید امکان پاک کردن پست‌هایی است که قبلا آن‌ها را مخفی کرده بودید. ممکن است این قابلیت ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما باید بدانید پیش از این امکان پاک کردن پست‌ها بدون برگرداندنشان به صفحه اصلی وجود نداشت. علاوه بر پست‌ها امکان آرشیو یا پاک کردن استوری‌ها، IGTV و Reels و حتی کامنت‌ها، لایک‌ها، ری‌اکشن به استوری و غیره نیز فراهم شده‌اند.

در کنار تمامی ویژگی‌های جدید، حالا می‌توانید محتوا و مکالماتتان را بر اساس تاریخ و فیلتر پیدا کرده یا برای کامنت‌ها، لایک‌ها و پاسخ به استوری‌هایتان جستجو کنید. تمامی این ابزارها در قسمت پروفایل قرار داده می‌شوند و در منوی «Your activity» به چشم می‌خورند.

اینستاگرام

در پایان مهندسان اینستاگرام در حال بررسی یک ویژگی جدید هستند تا کسانی که حسابشان هک می‌شود بتوانند با تایید دوستانشان، اکانت خود را پس بگیرند. هنوز معلوم نیست که این ویژگی چه زمانی عرضه خواهد شد اما به زودی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*