سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس معرفی شد؛ همان S22 با ابعاد بزرگ‌تر

سرانجام گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس معرفی شد. مشخصات فنی، قیمت، امکانات و گالری تصاویر +Samsung Galaxy S22 را در ادامه ببینید.

شاید گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا ستاره درخشان رویداد Unpacked سامسونگ باشد، اما گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس که نسخه بزرگ‌تر اس ۲۲ است، گزینه ایده‌آلی برای کاربرانی است که به دنبال خرید یک پرچمدار قدرتمند با نمایشگری بزرگ هستند ولی بودجه لازم برای خرید مدل اولترا گلکسی اس ۲۲ را ندارند.

این مدل هم بسیاری از ویژگی‌های مدل اولترا گلکسی اس ۲۲ را ارائه نمی‌کند، اما دلیل خوبی برای خرید آن وجود دارد: اگر شما نیازی به قلم S Pen ندارید، پس نیازی هم به یک گوشی پشتیبانی کننده از آن ندارید. این یعنی شما یک گوشی سبک‌تر با ابعاد معقول‌تر را در اختیار خواهید داشت که به راحتی می‌توانید آن را داخل جیب خود حمل کنید.

بله، گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس گزینه مناسبی برای شماست. سایز آن نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، قاب پشتی باکیفیت شیشه‌ای دارد، می‌تواند گرما را بهتر از مدل کوچک‌تر دفع کند و عمر باتری طولانی‌تری دارد.

معرفی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

مشخصات فنی گلکسی S22 پلاس

نمایشگر۶.۶ اینچ ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل/ نمایشگر Dynamic AMOLED 2X/ نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی/ پشتیبانی از +HDR10/ اوج روشنایی ۱۵۰۰ نیت/ محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس پلاس
ابعاد۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر/ وزن ۱۹۵ گرم
بدنهشیشه/ آلومینیوم/ شیشه – گواهی ضد آب IP68
دوربین‌هاسه‌گانه پشتی:

·        ۵۰ مگاپیکسلی اصلی (لنز ۲۳ میلی‌متری f/1.8)

·        ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (لنز ۵۹ میلی‌متری f/2.4)

·        ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (لنز ۱۳ میلی‌متری f/2.2)

سلفی: ۱۰ مگاپیکسلی

اسپیکرهادوگانه استریو
باتری۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۴۵ واتی/ شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی/ شارژ بی‌سیم معکوس
ارتباطاتبلوتوث ۵.۲، کیت NFC، وای فای 6E، شبکه موبایل 5G

 

طراحی

گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس گزینه ایده‌آلی برای اکثر کاربران است. این گوشی مثل گلکسی اس ۲۲ اولترا ابعاد خیلی بزرگ و طراحی مستطیلی لبه تیز ندارد و لبه‌های گردتر آن باعث می‌شوند آسان‌تر در جیب شما جا شود. ابعاد این گوشی برابر ۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۵ گرم است. سامسونگ این گوشی را در چهار رنگ مشکی، سفید، صورتی/طلایی و سبز عرضه خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در دیگر موارد همه چیز شبیه سری گلکسی اس ۲۱ سال گذشته است، اما موضوع جذابی در مورد آن وجود دارد: سامسونگ شروع کننده طراحی ماژول دوربین یکپارچه با فریم دور گوشی بود و حالا دیگر کمپانی‌ها نیز در حال کپی برداری از روی دست آن هستند. سامسونگ همچنین روی جزئیات کوچک گوشی خود نیز کار کرده است؛ قاب پشتی پلاستیکی جای خودش را به یک قاب شیشه‌ای داده که مستحکم‌تر بوده و حس بهتری را هنگام در دست گرفتن به کاربر انتقال می‌دهد. اکنون حواشی هر چهار طرف نمایشگر با یکدیگر یکنواخت هستند (در حالی که نسل گذشته قاب پایینی صفحه نمایش ضخیم‌تر بود). بدنه این گوشی دارای گواهی ضد آب IP68 است که از آن هنگام افتادن داخل آب محافظت می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

نمایشگر +Galaxy S22

سامسونگ یک نمایشگر ۶.۶ اینچی را در جلوی قاب گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس قرار داده که مثل نسخه کوچک‌تر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل) را ارائه می‌کند، به فناوری Dynamic AMOLED 2X مجهز است و نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و گوریلا گلس ویکتوس پلاس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد.

یکی از پیشرفت‌های چشمگیری که این نمایشگر نسبت به نسل گذشته خود داشته، افزایش اوج روشنایی آن از ۱۳۰۰ به ۱۵۰۰ نیت است. با این روشنایی، شما حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می‌توانید بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنید. یک حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر این گوشی تعبیه شده که می‌تواند به سرعت قفل صفحه را باز کند. هرچند شما می‌توانید از دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس برای باز کردن قفل گوشی خود نیز استفاده کنید، ولی به پای امنیت فیس آیدی اپل نمی‌رسد.

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ امسال هم تصمیم گرفته گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس را در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام و اگزینوس ۲۲۰۰ روانه بازار کند. اولی مربوط به نسخه آمریکایی گوشی و دومی مربوط به دیگر بازارهای جهانی است. اما تفاوت بزرگی در اینجا وجود دارد.

در حالی که در سری‌های گذشته عملکرد چیپست اسنپدراگون به مراتب بالاتر از اگزینوس بود و این را می‌شد در عملکرد دوربین گوشی هم حس کرد، اما کنون در سری اس ۲۲ این قضیه کاملاً متفاوت است. اکنون تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ از یک پردازشگر گرافیکی به نام Xclipse 920 قدرت می‌گیرد که حاصل همکاری دو شرکت سامسونگ و AMD است و غول کره‌ای برای ساخت آن از معماری AMD RDNA 2 استفاده کرده است. به لطف آن، گوشی سامسونگ می‌تواند برای اولین بار فناوری رهگیری پرتو که پیشتر تنها در کنسول‌های بازی و گرافیک‌های کامپیوتری وجود داشت را به دنیای موبایل بیاورد. در اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ، عملکرد CPU حدود ۵ درصد، GPU حدود ۴۰ درصد و NPU نیز ۱۳۳ درصد پیشرفته‌تر از گذشته شده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

اما ۸ گیگابایت رم این تراشه را همراهی می‌کند که برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین و همچنین عملکرد چندوظیفه‌ای کافی است. همچنین ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت نیز برای حافظه داخلی گوشی در نظر گرفته شده که البته نمی‌توانید از کارت حافظه microSD برای ارتقا آن استفاده کنید.

جک هدفون نیز مثل گذشته روی این گوشی وجود ندارد و حتی هدفونی هم داخل جعبه آن نیست تا مجبور باشید یا یک هدفون بی‌سیم تهیه کنید و یا از هدفون‌های USB-C روی گوشی خود استفاده کنید. اما در عین حال از دو اسپیکر استریو تنظیم شده توسط برند AKG در بالا و پایین نمایشگر خودش بهره می‌برد که بلندی صدا و بیس مناسبی را تولید می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی گوشی اس ۲۲ پلاس تعبیه شده که سرت شارژ آن نسبت به نسل گذشته ۲ برابر شده و به ۴۵ وات رسیده است. این یعنی گوشی شما می‌تواند با سرعت به مراتب بالاتری شارژ شود. هرچند مثل سال قبل خبری از آداپتور شارژر در داخل جعبه گوشی نیست و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید. این باتری با سرعت ۱۵ واتی به صورت بی‌سیم نیز شارژ می‌شود و از شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند که از S22 پلاس یک پاور بانک بی‌سیم برای شارژ دیگر گجت‌های شما مثل هدفون‌های بی‌سیم، می‌سازد.

پیشرفت دیگر این گوشی مربوط به فناوری اتصال 5G است. این گوشی می‌تواند ۵۰ درصد پوشش‌دهی بهتری روی امواج mmWave و Sub-6 داشته باشد و سرعت دانلود ۶۳ درصد سریع‌تر را ارائه کند. ضمن اینکه به لطف شبکه وای فای 6E، قادر است سرعت دانلود حداکثر ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای را نیز به دست بیاورد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در بخش نرم افزاری، این گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۲ را با طعم سفارشی One UI 4.1 در اختیار کاربران می‌گذارد. این رابط کاربری که از نظر ظاهری ارتقا پیدا کرده و شکیل‌تر شده، امکانات بیشتری از گذشته را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. یکی از این امکانات جذاب Smart Widget است که در آیفون‌های اپل هم شاهد حضورش هستیم. تم‌بندی خودکار بر پایه رنگ‌های تصویر پس زمینه گوشی به لطف بخش پالت‌های رنگی، از دیگر بخش‌های جدید این رابط کاربری است. شما همچنین می‌توانید الگوهای ویبره را هماهنگ با رینگتون گوشی خود تنظیم کنید و یک اپلیکیشن ویرایشگر تصویر با امکاناتی پیشرفته را در اختیار داشته باشید.

اما این‌ها به کنار، حاصل همکاری سامسونگ و گوگل را می‌توان در اپلیکیشن تماس گروهی Google Duo مشاهده کرد؛ اپلیکیشنی که به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان یک فیلم سینمایی یا یک مسابقه ورزشی را همزمان با دوستان خود مشاهده کنید و ری‌اکشن‌های چهره یکدیگر را مشاهده کنید.

دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس در بخش دوربین تفاوت چشمگیری با گذشته داشته و پیشرفت‌های حاصل شده در آن می‌تواند کاربردی باشد. به طور مثال نسل گذشته فاقد یک دوربین مستقل تله فوتو بود و در نتیجه زوم اپتیکال واقعی را هم در اختیار کاربر قرار نمی‌داد. اکنون یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی واقعی با دیافراگم f/2.4 روی این گوشی قرار گرفته که با زوم ۳ برابری اپتیکال، هیچ افت کیفیتی در تصویر بعد از زوم کردن رخ نمی‌دهد. در نتیجه عکس‌های پرتره شما هم به لطف این دوربین باکیفیت‌تر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

اما حسگر اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی است که یک لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 روی آن قرار گرفته است. دوربین اصلی گوشی سامسونگ از فناوری نوآورانه Adaptive Pixel استفاده می‌کند که قادر به ارائه پیکسل‌هایی روشن است و در نتیجه جزئیات بیشتری را ثبت خواهد کرد. یک لرزشگیر اپتیکال نیز به شما کمک می‌کند حتی حین لرزش دست هم بتوانید عکس‌های صاف و بدون افت کیفیت را ثبت کنید. سامسونگ در کنار این دوربین‌ها، از یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز استفاده کرده که دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای را ارائه می‌کند و هرچند فاقد لرزشگیر اپتیکال است، اما به لطف قابلیت نرم افزار Super Steady به شما اجازه فیلمبرداری بدون لرزش را می‌دهد.

در جلوی گوشی و داخل حفره‌ای که بالای نمایشگر تعبیه شده، یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار دارد. شاید رزولوشن خیلی بالایی نداشته باشد، اما عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند و به لطف فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel، همیشه فوکوس را در تصاویر سلفی روی شما نگه خواهد داشت.

اپلیکیشن دوربین +Galaxy S22 یکی از بهترین و غنی‌ترین اپلیکیشن‌ها در هر موبایلی است. این برنامه علاوه بر امکانات مرسوم عکاسی، حالت‌های خیلی کاربردی را در اختیار کاربر می‌گذارد. یکی از آن‌ها حالت Photo Remaster است که می‌تواند به عکس‌های قدیمی شما جان دوباره‌ای ببخشد. با استفاده از حالت Pro Video می‌توانید مثل یک دوربین DSLR حرفه‌ای در فیلمبرداری از دوربین گوشی خود استفاده کنید و تنظیمات مختلفی از جمله ایزو، فوکوس و وایت بالانس را به میل خود دربیاورید. حالت Director’s View به صورت همزمان با تمام دوربین‌های پشتی و جلویی گوشی به صورت همزمان عکسبرداری می‌کند تا لحظات جالبی را خلق کنید. علاوه بر این حالت پیشرفته Object Eraser هم می‌تواند از تصویر شما یک سوژه، انعکاس نور و یا هر چیز ناخواسته را حذف کند تا عکس ایده‌آل شما به دست آید.

قیمت

نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس با قیمت ۹۹۹ دلاری عرضه خواهد شد، در حالی که برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن باید ۱۰۰ دلار بیشتر بپردازید.

همچنین بخوانید :

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ

سامسونگ گلکسی S22 معرفی شد؛ پرچمدار کامپکت و قدرتمند سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*