سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و قلم S Pen داخل قاب گوشی رونمایی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت و امکانات Galaxy S22 Ultra بیشتر آشنا شوید.

به غول ابرقدرت دنیای موبایل، گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا سلام کنید. سامسونگ با طراحی گوشی S22 Ultra از تمام توان مهندسی خودش استفاده کرده تا بهترین تجربه کاربری در استفاده از یک گوشی موبایل را در اختیار طرفداران خاص خودش قرار دهد و با آیفون ۱۳ پرو مکس اپل رقابت کند.. اگرچه برای داشتن این گوشی باید دست به جیب شوید و بودجه زیادی را کنار بگذارید؛ ولی اگر می‌خواهید روشن‌ترین نمایشگر جهان با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شگفت‌انگیز و یک قلم S Pen با عملکردی شبیه به قلم واقعی را در اختیار داشته باشید، بی‌شک ارزش آن را دارد.

اگر می‌خواهید بهترین گوشی جهان در سال ۲۰۲۲ را ملاقات کنید، در ادامه این پست همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا – Samsung Galaxy S22 Ultra

مشخصات فنی گلکسی S22 اولترا

نمایشگر۶.۸ اینچ ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل/ نمایشگر Dynamic AMOLED 2X/ نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی/ پشتیبانی از +HDR10/ اوج روشنایی ۱۷۵۰ نیت/ محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس پلاس
ابعاد۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر/ وزن ۲۲۷ گرم
بدنهشیشه/آلومینیوم/شیشه – گواهی ضد آب IP68
تراشهتراشه ۴ نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 (با معماری AMD RDNA 2)
دوربین‌هاچهارگانه پشتی:

  • ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی (لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.8)، لرزشگیر اپتیکال
  • ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (لنز ۲۳۰ میلی‌متری پریسکوپی f/4.9)، زوم اپتیکال ۱۰ برابری، لرزشگیر اپتیکال
  • ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (لنز ۷۰ میلی‌متری f/2.4)، زوم اپتیکال ۳ برابری، لرزشگیر اپتیکال
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (لنز ۱۳ میلی‌متری ۱۲۰ درجه‌ای f/2.2)، فیلمبرداری Super Seady

سلفی: ۴۰ مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K

اسپیکرهادوگانه استریو با برند AKG
حافظهحافظه ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت – رم ۸/۱۲ گیگ
باتری۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۴۵ واتی/ شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی/ شارژ بی‌سیم معکوس
ارتباطاتNFC، بلوتوث ۵.۲، وای فای 6E، شبکه موبایل 5G

 

طراحی گلکسی S22 Ultra

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا با لبه‌های نوک تیز و طراحی متفاوت قاب پشتی و دوربین‌هایش کاملاً با دو مدل دیگر سری S22 متمایز ظاهر شده است. این گوشی از دو قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. رنگ‌بندی آن اکنون متنوع‌تر از گذشته شده و به جز مشکی و سفید، در رنگ قرمز نیز عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

لبه‌های تیز و عرض بیشتر باعث شده این گوشی بسیار بزرگ به نظر برسد و ظاهری شبیه به گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا داشته باشد. این گوشی ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متری دارد و ۲۲۷ گرم وزن آن است. اگرچه عرض این گوشی بزرگ است، اما ارتفاع آن نسبت به نسل گذشته کوچک‌تر شده و ۲ گرم هم سبک‌تر شده است. بنابراین طراحی این گوشی مختص خودش بوده و با اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس متفاوت است. این درحالیست که طراحی گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا سال گذشته خیلی شبیه به دو مدل دیگر سری اس ۲۱ بود.

کلیدهای پاور و تنظیم ولوم با جنس آلومینیومی خود روی فریم راستی گوشی تعبیه شده‌اند و در زیر گوشی نیز یک پورت USB-C دیده می‌شود. دو اسپیکر نیز در بالا و پایین نمایشگر قرار گرفته‌اند و خبری از جک هدفون یا اسلات کارت حافظه microSD نیست. این گوشی همچنین گواهی ضد آب IP68 را نیز در بر می‌گیرد که باعث شده تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

یکی از نکات جالبی که در طراحی این گوشی وجود دارد، چینش دوربین‌ها روی قاب پشتی گوشی است. سامسونگ تصمیم گرفته به سبک گوشی‌های قدیمی سونی اکسپریا، ماژول دوربین را از روی قاب پشتی گوشی حذف کند و سنسورهای دوربین را به صورت جداگانه روی خود قاب قرار دهد. در مجموع ۵ حفره به همراه یک فلاش روی قاب پشتی قرار گرفته و لوگو سامسونگ را هم می‌توان در زیر گوشی یافت.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا، اولین موبایل بدون نام گلکسی نوت بود که سال گذشته با پشتیبانی از قلم اس پن سامسونگ عرضه شد. ولی داخل آن گوشی هیچ اسلاتی برای میزبانی از قلم وجود نداشت و شما باید جداگانه آن را با خود حمل می‌کردید. سامسونگ حالا در گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا کار مشتریانش را راحت کرده و یک اسلات برای میزبانی و شارژ قلم S Pen را در داخل خوب گوشی تعبیه کرده است.

نمایشگر سامسونگ Galaxy S22 Ultra

نمایشگر مستطیلی‌شکل گوشی که اندازه ۶.۸ اینچی دارد، از نوع Dynamic AMOLED 2X است و نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. یک حفره بیار کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی گوشی در بالای نمایشگر تعبیه شده و صفحه از دو طرف چپ و راست، به صورت آبشاری به قاب پشتی چسبیده است. سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر گران قیمت، محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس که نسخه جدید Victus است را نیز روی آن قرار داده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

یکی از پیشرفت‌های چشمگیر این نمایشگر نسبت به نسل گذشته مربوط به اوج روشنایی آن است. در حالی که گوشی اس ۲۱ اولترا حداکثر روشنایی صفحه ۱۵۰۰ نیت را ارائه می‌کرد، اکنون این میزان در نسخه جدید به ۱۷۵۰ نیت افزایش پیدا کرده است تا گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، روشن‌ترین نمایشگر دنیای موبایل را در اختیار داشته باشد.

رزولوشن این نمایشگر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل (2K) است که در مقایسه با نمایشگر فول اچ‌دی پلاس دو مدل اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا تراکم پیکسلی به مراتب بیشتری داشته و شفافیت مثال زدنی را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌کند که این روزها نزد علاقه‌مندان سینما محبوب شده است.

در نهایت باید به حضور یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر جلویی گوشی اشاره کرد که با سرعت بسیار بالایی می‌تواند قفل صفحه را باز کند. هرچند شما می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی جلویی گوشی که تصویربرداری ۲ بعدی دارد هم قفل صفحه را با تشخیص چهره خود باز کنید.

قلم S Pen در سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

همانطور که گفته شد، درست مثل گوشی‌های سری گلکسی نوت، گوشی گلکسی S22 Ultra سامسونگ هم می‌تواند قلم S Pen را در داخل بدنه خودش جای دهد. این قلم شباهت زیادی با قلم عرضه شده همراه گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارد. با این حال سرعت آن بسیار بالاتر بوده و زمان پاسخگویی بهبودیافته ۲.۸ میلی‌ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. این ۳ برابر سریع‌تر از نرخ پاسخگویی ۹ میلی‌ثانیه‌ای در گوشی نوت ۲۰ اولترا است و این اوج مهندسی سامسونگ را به رخ رقبا می‌کشاند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

از نظر نرم افزاری این قلم بسیار شبیه به قلم‌های سری نوت است. اپلیکیشن Samsung Notes مرکز کنترل یادداشت‌های شما خواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید زمانی که صفحه نمایش گوشی‌تان قفل است با قلم S Pen روی آن یادداشت‌برداری کنید. ضمن اینکه این قلم می‌تواند به لطف Air Gestures از راه دور نیز گوشی شما را کنترل کند و تشخیص دست‌خط توسط آن بهبودیافته‌تر شده است.

سخت افزار و نرم افزار

مثل همیشه سامسونگ پرچمدار خودش را در دو نسخه با چیپست اسنپدراگون و اگزینوس وارد بازارهای مختلف می‌کند. نسخه بین‌المللی این گوشی از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ قدرت می‌گیرد که پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل‌های گذشته داشته و اکنون به رقیب قابل احترامی برای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام تبدیل شده است.

این تراشه از یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند به نام Xclipse 920 برخوردار است که سامسونگ برای طراحی آن از معماری AMD RDNA 2 استفاده کرده است. این پردازشگر گرافیکی می‌تواند برای نخستین بار فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) را مثل کنسول‌های بازی و کامپیوترهای گیمینگ به گوشی‌ها بیاورد و بازی‌های موبایل را وارد سطح تازه‌ای کند.

این تراشه را ۸/۱۲ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت حافظه (در برخی بازارها) همراهی می‌کند، ولی خبری از اسلات کارت حافظه در آن نیست و جک هدفون را هم ارائه نمی‌کند. یک جفت اسپیکر استریو با برند AKG در بالا و پایین این نمایشگر تعبیه شده است که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد. باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب این گوشی نیز اکنون می‌تواند با توان ۴۵ واتی به صورت سیمی به سرعت شارژ شود، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را ارائه کند و به لطف فناوری شارژ‌ بی‌سیم معکوس، به یک پاور بانک بی‌سیم برای دیگر محصولات شما تبدیل شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

مودم 5G در زیر قاب گوشی گلکسی S22 Ultra پیشرفت چشمگیری داشته و چه در سرعت و چه پایداری بهبودیافته‌تر است. این مودم ۵۰ درصد پوشش‌دهی بهتر و ۶۳ درصد سرعت دانلود بالاتر را ارائه می‌کند. شبکه وای فای 6E نیز در این گوشی می‌تواند سرعت دانلود ۲.۴ گیگاهرتزی را ارائه کند.

اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 به صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب است. این نسخه شکیل‌تر از گذشته شده و امکانات کاربردی‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارد. مثل آیفون‌ها این رابط کاربری به ویجت‌های هوشمند مجهز است، پالت‌های رنگی را برای تم ارائه می‌کند و تم‌بندی خودکار با استفاده از رنگ‌های موجود در تصویر پس زمینه را در اختیار شما می‌گذارد. ضمن اینکه ویبره‌های سفارشی متناسب با صدای زنگ یا نوتیفیکیشن‌ها را در بر می‌گیرد و به یک ویرایشگر تصویر حرفه‌ای مجهز است.

اپلیکیشن Google Duo در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۲ اولترا علاوه بر تماس‌های گروهی ساده، به شما این امکان را می‌دهد در کنار دیگر دوستانتان به تماشای فیلم و سریال بنشینید و ری‌اکشن چهره یکدیگر را ببینید.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی S22 Ultra، دوربین آن است. سامسونگ از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در پشت قاب این گوشی استفاده کرده که انداز هسنسور ۱/۱.۳۳ اینچی دارد و یک لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 روی آن قرار گرفته است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال را ارائه می‌کند و با استفاده از زوم فضایی ۱۰۰ برابری، می‌تواند عکاسی از کره ماه یا هواپیماهای بالای سرتان را ارائه کند. در کنار آن یک دوربین تله فوتو پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۳۰ میلی‌متری f/4.9 قرار گرفته که دارای لرزشگیر اپتیکال است و زوم اپتیکال ۱۰ برابری را ارائه می‌کند. یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی معمولی با لنز ۷۰ میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری هم آن را همراهی می‌کند. چهارمین سنسور دوربین این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۳ میلی‌متری ۱۲۰ درجه‌ای است که فیلمبرداری بدون لرزشی را با فناوری نرم افزاری Super Steady در اختیار کاربر می‌گذارد. گوشی اس ۲۲ اولترا می‌تواند ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای یا 4K با نرخ ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه‌ای بگیرد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

در جلوی این گوشی نیز یک دوربین سلفی بسیار باکیفیت ۴۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری و فوکوس خودکار تشخیص فاز حضور دارد که می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه‌ای فیلمبرداری کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

اگر بخواهیم غنی‌ترین اپلیکیشن دوربین در یک گوشی را معرفی کنیم، آن اپلیکیشن دوربین سامسونگ است. به خصوص اپلیکیشن استفاده شده در گوشی‌های سری گلکسی S22 که امکانات جذابی را در اختیار کاربر می‌گذارد. با استفاده از قابلیت Photo Remaster شما می‌تواند جان تازه‌ای به عکس‌های قدیمی‌تان ببخشید، با حالت Pro Video ویدیوهایی حرفه‌ای با قابلی تنظیم ایزو، نوردهی و فوکوس بگیرید و از حالت Director’s View برای تصویربرداری همزمان با هر ۵ دوربین پشت و جلوی گوشی استفاده کنید. حالت Object Eraser هم این امکان را به شما خواهد داد که یک سوژه را از صحنه حذف کنید و یا اشکالات تصویر را اصلاح کنید.

قیمت گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، گران قیمت‌تری گوشی سری S سامسونگ است. نسخه پایه این گوشی با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه و قیمت 1200 دلار عرضه می‌شود و هرچه ظرفیت حافظه و رم آن بالاتر برود، قیمت بیشتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

سامسونگ گلکسی S22 معرفی شد؛ پرچمدار کامپکت و قدرتمند سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس معرفی شد؛ همان S22 با ابعاد بزرگ‌تر