فراخوان چری تیگو 7 و آریزو 5

فراخوان چری تیگو 7 و آریزو 5 به خاطر نقص فنی و ایمنی در چین

کمپانی چری در فراخوانی جدید از تمامی دارندگان خودروهای تیگو 7 و آریزو 5 در چین خواسته تا خودروهای خود را جهت رفع نقص فنی و ایمنی تحویل دهند.

ظاهرا شرکت چینی چری (Chery) به دلایلی که در اعلامیه آن نقص فنی بالقوه عنوان شده، در حال جمع آوری خودروهای تیگو 7 و آریزو 5 از بازار چین است. در این مطلب قصد داریم ببینیم کدام خودروها در حال جمع‌آوری هستند و مشکلات آنها دقیقا چیست.

فراخوان چری تیگو 7 و آریزو 5 به علت مشکلات فنی

اولین خودرویی که در حال جمع‌آوری است، خانواده آریزو 5 شامل Arrizo 5/EX/GX است. این خودرو در سال 2015 تولید شده و فرآیند تولید آن تا سال 2020 ادامه داشته و از گیبرکس CVT 19 بهره می‌برد.

آریزو 5

مشکلی که برای این خودرو اعلام شده، گیرش ناکافی یا عدم استقرار درست گیره‌ها به هنگام مونتاژ است. کمپانی چری اعلام کرده که اگر لوله روغن خنک کننده گیربکس تعویض نشود، در بازه بلندمدت می‌تواند منجر به افتادن لوله شود. از تبعات این اتفاق، نشت روغن و هشدار چراغ‌ها است.

راه حلی که این شرکت چینی برای مشتریان ارائه داده بدین ترتیب است که خودروها را جمع‌آوری می‌کند و به صورت کاملا رایگان، لوله مورد نظر را تعویض می‌کند. این اقدام در جهت رفع خطرات ایمنی بالقوه است.

خودروی بعدی تیگو 7 مدل 2016 با گیربکس CVT 19 است که به مدت دو سال از تاریخ 2016 تا 2018 تولید شده‌اند. چری اعلام کرده که مشکل تیگو 7 نیز به لوله روغن خنک کننده گیربکس مربوط می‌شود و چون این لوله قدرت کافی ندارد ممکن است بشکند و منجر به نشت روغن شود که با چراغ هشدار نمایش داده می‌شود. این مشکل در بدترین حالت ممکن باعث خرابی گیربکس و در خطر افتادن سلامتی سرنشینان می‌شود.

تیگو 7

همچون خودروی آریزو 5، کمپانی Chery وعده داده تا لوله خنک کننده را به صورت رایگان تعویض کند تا از خطراتی که ممکن است در آینده رخ دهد، جلوگیری نماید. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای آریزو 5 و تیگو 7 داخل ایران نیز مشمول این طرح می‌شوند؟ در حال حاضر خبری مبنی بر حضور خودروهای ایرانی در این فراخوان نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باید نمایندگیش تو ایران که مدیران خودرو است فراخوان بدهد که خیلی بعیده از مدیران خودرو ! چون فقط فکر گرون فروشی و سود خودشه

  2. نگارنده عزیز دقت کنید تیگو ۷ هایی که فراخوان شده با گیریبکس cvt بوده و مشکل در لوله های خنک کننده این گیریبکس است در حالیکه تیگو۷ های ایرانی همگی با گیریبکس دوکلاچه عرضه شده!