بهترین خودروی سال 2022

لیست فینالیست‌های بهترین خودروی سال 2022

لیست فینالیست‌های بهترین خودروی سال 2022 منتشر شد. در این دوره برای نخستین بار بخش جدید خودروی الکتریکی سال نیز اضافه شده است.

فینالیست‌های بهترین خودروی سال 2022 به همراه دسته‌های طراحی سال، خودروی پرفورمنس سال، خودروی شهری سال و خودروی الکتریکی سال معرفی شدند. گفتنی است در این دوره برای نخستین بار بخش جدید خودروی الکتریکی سال نیز اضافه شده است. داوران در تاریخ 15 مارس سال 2022 نامزد نهایی برای دریافت جایزه خودروی سال 2022 جهان را معرفی خواهند کرد و برندگان تمام دسته‌ها در نمایشگاه خودرو نیویورک که در تاریخ 13 آوریل برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

گفتنی است فولکس واگن ID.4 در سال 2021 توانست با شکست رقبای سرسخت خود یعنی هوندا E و تویوتا یاریس عنوان خودروی سال 2021 را از آن خود کند. در آن سال عنوان خودروی لوکس به مرسدس بنز اس کلاس، عنوان خودرو پرفورمنس سال به پورشه 911 توربو، عنوان خودروی شهری سال به هوندا E و عنوان طراحی سال نیز به لندروور دیفندر تعلق گرفت.

فینالیست‌های بهترین خودروی سال 2022

بهترین خودروی سال 2022

داوران 10 فینالیست رقابت خودروهای سال 2022 را اعلام کردند که در این لیست نام خودروهایی تویوتا GR86 / سوبارو BRZ، لکسوس NX، کیا EV6، هیوندای توسان، هوندا سیویک، جنسیس G70، فورد موستانگ مک‌ایی، کوپرا فورمنتور و آئودی Q4 E-tron به چشم می‌خورد.

لیست فینالیست‌های خودروی شهری دنیا

بهترین خودروی سال 2022

داوران خودروهای فولکس واگن تایگان، تویوتا یاریس کراس، رنو کیگر، اوپل موکا و داچیا ساندرو را به عنوان فینالیست‌های رقابت خودروی شهری دنیا انتخاب کردند.

فینالیست‌های خودروی لوکس سال

بهترین خودروی سال 2022

در این لیست نام خودروهای ولوو C40 ریشارژ، مرسدس بنز EQS، جنسیس GV70، بی ام و iX، و آئودی Q5 اسپرت‌بک به چشم می‌خورد.

فینالیست‌های خودروی پرفورمنس سال

بهترین خودروی سال 2022

داوران برای رقابت خودروی پرفورمنس سال خودروهای فولکس واگن گلف GTI / R، تویوتا GR86 / سوبارو BRZ، پورشه 911 GT3، بی ام و M3 / M4 و آئودی E-Tron GT را به عنوان فینالیست‌ها معرفی کردند.

فینالیست‌های خودروی الکتریکی سال

بهترین خودروی سال 2022

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، مسئولان برگزار کننده خودروی سال 2022 برای نخستین بار بخش جدید خودروی الکتریکی سال را به این دوره اضافه کردند. از فینالیست‌های این بخش می‌توان به مرسدس بنز EQS، هیوندای آیونیک 5، فورد موستانگ مک‌ایی، بی ام و iX و آئودی E-Tron GT اشاره کرد.

فینالیست‌های طراحی سال

بهترین خودروی سال 2022

داوران خودروهای کیا EV6، مرسدس بنز EQS، هیوندای آیونیک 5، فورد موستانگ مک‌ایی، و آئودی E-Tron GT را به عنوان فینالیست‌های این رقابت معرفی کردند. گفتنی است برندگان فینالیست‌های سایر رقابت‌ها توسط هیات داورانی متشکل از 102 روزنامه‌نگار بین‌المللی خودرو از 33 کشور دنیا انتخاب می‌شوند، اما بخش طراحی سال توسط هیاتی متشکل از 6 طراح خودرو انتخاب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*