جک E-JS1

آغاز تست جاده‌ای جک E-JS1 ، جانشین برقی پراید برای بازار ایران

تست جاده‌ای جک E-JS1 به عنوان هاچ بک برقی کرمان موتور در ایران آغاز شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو برقی چینی آشنا می‌شویم.

کرمان موتور به عنوان نماینده محصولات چینی جک در بازار ایران به تازگی هاچ بک برقی جک E-JS1 را به ایران آورد تا تست‌های فنی آن را در جاده‌های کشورمان به انجام برساند. خبرها حاکی از آن است که این خودرو برقی در سال 1401 به بازار ایران عرضه خواهد شد. گفتنی است کرمان موتور علاوه بر عرضه جک E-JS1 پروژه‌ای را برای نسخه بومی و الکتریکی سدان جک J4 با گروه مپنا و شرکت مکو دنبال می‌کند.

مشخصات جک E-JS1

طراحی ظاهری

جک E-JS1

شرکت چینی جک طی سال‌های گذشته با ارزیابی نیاز مشتریان در بازارهای مختلف توانسته خودروهای مناسب و کاربردی را به دست مشتریان برساند. این خودروساز طی سال‌های اخیر زبان طراحی خود را تغییر داده و محصولاتی تمام الکتریکی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

جک E-JS1

جک E-JS1 را باید نسخه برقی شده جک S1 دانست. این هاچ بک برقی از طراحی جذابی بهره می‌برد و به نظر می‌رسد جک در طراحی آن از محصولات فولکس واگن الگوبرداری کرده است؛ برای مثال در نمای جلوی این هاچ بک برقی شاهد طراحی سپر، چراغ‌ها و نوار اتصال چراغ‌ها مشابه با فولکس واگن آپ هستیم.

جک E-JS1

در پروفایل جانبی این خودرو بدنه دو رنگ و رینگ‌های آن نمای جذابی را به وجود آوردند. در بخش عقب نیز شاهد طراحی نسبتا اختصاصی هستیم و سپر عقب هم با سپر جلو هماهنگی کاملی دارد.

طراحی داخلی

جک E-JS1

جک E-JS1 از کابینی به‌روز بهره می‌برد. البته بخش صفحه‌نمایش و دریچه‌های تهویه آن به کراس اوور کی ام سی کی 7 شباهت زیادی دارد. غربیلک فرمان این خودرو نیز دارای طراحی متفاوت با سایر محصولات این خودروساز چینی است. همچنین طراحان برای دوخت صندلی‌ها و بخش‌هایی از داشبورد و تودری‌ها از رنگ مشابه رنگ بدنه استفاده کردند که توانسته نمای جذابی را در کابین به وجود آورد.

جک E-JS1

طول جک E-JS1 به 3650 میلی‌متر، عرض آن 1670 میلی‌متر، ارتفاع آن 1540 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2390 میلی‌متر می‌رسد. همچنین این خودرو در بخش صندوق بار فضای حدود 121 لیتر را ارائه می‌دهد که برای یک هاچ بک برقی کوچک عدد قابل قبولی است.

امکانات

جک E-JS1

جک E-JS1 از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون کروز کنترل، دستیار کمکی راننده، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کلاستر دیجیتالی، چراغ روز، سیستم تهویه اتوماتیک، بلوتوث، میرور لینک، سیستم مالتی مدیا، تریم داخلی چرمی، سنسور پارک و دوربین عقب، 2 کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید بهره می‌برد.

مشخصات فنی

جک E-JS1

جک E-JS1 به یک موتور الکتریکی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 62 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید برساند. جک برای این هاچ بک برقی باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 30.2 کیلووات ساعت را در نظر گرفته است که به کمک آن طبق چرخه NEDC می‌توند با یک بار شارژ حدود 302 کیلومتر را بپیماید. همچنین با شارژ سریع می‌توان ظرف مدت 40 دقیقه باتری‌های آن را به طور کامل شارژ کرد.

قیمت

جک E-JS1

شرکت جک این هاچ بک برقی را در بازارهای مختلف به فروش می‌رساند؛ برای مثال مشتریان در بازار برزیل می‌توانند آن را به همراه شارژر پورتابل با قیمت حدود 28 هزار خریداری کنند. این خودرو در حال حاضر با پلاک گذر موقت در خیابان‌های ایران دیده شده و انتظار می‌رود پس از انجام تست‌های فنی فرایند تولید آن در دستور کار کرمان موتور قرار بگیرد تا به زودی شاهد عرضه این هاچ بک برقی به بازار کشورمان باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام، جایگزین پراید نمیتونه بشه، اونوقت با چه قیمتی، میگه تو برزیل با 28 هزاردلارحالا بگیریم 30 هزاردلار با دلار 28 تومانی ما میشه 700تا800 میلیون که، اونوقت تو ایرانم با این قیمت میخواد بیادتازه 20 هزاردلارم بیاد بازم میشه 500 میلیون، اونوقت کی 500میلیون میده برای خودروی برقی اونم با300کیلومترپیمایش