بو کردن خودروهای صفر

بو کردن خودروهای صفر؛ شغلی عجیب در شرکت نیسان!

کمپانی نیسان، روی رایحه خودروهای خود حساس است و از همین رو اقدام به استخدام فردی به عنوان مسئول بو کردن خودروهای صفر کرده است.

شاید بتوان گفت که دنیای خودروها درک نشده و اغلب مردم فکر می‌کنند خودروها وسیله‌ای فلزی با ظاهری شیک برای رساندن آنها به مقصد است؛ اما به نظر می‌رسد ماجرا به این سادگی‌ها نیست و چیزی ورای این مسئله وجود دارد که از چشم مردم پنهان می‌ماند. در ادامه این مطلب یکی از پیچیده‌ترین مسائل خودروها را برایتان شرح می‌دهیم و شاید از نظر شما کمی عجیب و غریب هم باشد.

شغلی به نام بو کردن خودروهای صفر

وقتی می‌خواهید خودروی جدیدی بخرید، اولین عامل و فاکتوری که در نظر شما مهم می‌آید کابین داخلی و بعد طراحی خارجی آن است. این که خودرو چه عطر و بویی بدهد و به دل خریدار بنشیند، از هر چیزی مهم‌تر است. کارشناسان معتقدند اولین بویی که یک خودرو می‌دهد در ذهن مشتری ثبت می‌شود و می‌تواند روی خرید آن تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

به همین خاطر است که اکنون می‌شنویم، نیسان برای این که خودروهای لوکسش بو و رایحه خوبی بدهند، تعدادی کارمند استخدام کرده تا فقط بوی فضای داخلی و صندلی‌ها را استشمام کنند. یکی از کارمندان در این شرکت ژاپنی، Ryunosuke ino است و وظیفه وی این است که در مورد بهترین بویی که می‌تواند مشتریان را جذب خود کند، تصمیم بگیرد.

بو کردن خودروهای صفر

عنوان شغلی این کارمند جدید اسمل مستر (Smell Master) است و همچون یک متخصص فنی هوای داخل ماشین را بررسی می‌کند تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد. وی مدت زمان زیادی را درون خودرو صرف می‌کند تا بتواند تصمیم نهایی خود را به اطلاع مدیران شرکت برساند. وی می‌گوید:

هر بو متفاوت است و درجه حرارت عامل کلیدی در این امر است.

با وجود Ryunosuke ino، کمپانی نیسان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی یک آزمایشگاه سیار پرداخته که در تمام فصول سال تست رایحه را انجام می‌دهد. این کارمند جدید تمام نقاط خودرو را بو می‌کند و به گفته خودش آفتاب گیر، جعبه دستکش و دستگیره مرکزی نیز از نقاط مهم خودرو است. او همچنین در شرایطی این کار را انجام می‌دهد که گویی مالک خودرو است تا بتواند احساس مالکان را در برخورد با خودرو درک کند.

بو کردن خودروهای صفر

متخصصان فنی شرکت نیسان در خصوص عامل بو بسیار حساس هستند و به عقیده آنها کمپانی نیسان استانداردهای بالایی برای این فاکتور دارد و اگر رایحه خودرو دچار مشکلی شود، سریعا نسبت به رفع آن اقدام خواهند کرد. ino مسئول آزمایشگاه ژاپن است و در سایر نقاط جهان که کمپانی نیسان حضور دارد، مسئولان دیگری وجود دارند.

طبیعی است که افراد زیادی برای کاندید شدن در این شغل وجود نداشته باشند و از طرفی چون این کار مسئولیت بالایی دارد و نیازمند مهارت‌های خاصی است، نیسان تصمیم گرفته تا گواهینامه‌ای برای این افراد صادر کند. کسانی که در تست و امتحانات اسمل مستری قبول شوند، مشغول به کار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*