داخل خودرو

داخل خودرو از توالت هم آلوده‌تر است!

بررسی جدید گروهی از محققان نشان می‌دهد داخل خودرو از توالت نیز آلوده‌تر بوده و در آن میکروب‌های بیشتری وجود دارد.

گروهی از محققان در مطالعات جدید خود دریافتند داخل خودرو از آنچه که تصور می‌شد نیز آلوده‌تر است. محققان طی این بررسی در داخل ماشین نسبت به صندلی توالت فرنگی معمولی میکروب‌های بیشتری را شناسایی کردند. طبق اعلام محققان، بیشترین میزان باکتری در صندوق عقب، صندلی راننده و دسته دنده خودرو وجود دارد.

جزئیات آلوده بودن داخل خودرو

داخل خودرو

پژوهشگران دانشگاه آستون با نمونه‌برداری از باکتری‌های داخل ماشین‌های مختلف اعلام کردند بیشترین سطوح باکتری در صندوق عقب خودرو شناسایی شده است؛ در واقع محققان در این بخش باکتری‌های مختلفی چون اشریشیا کلی را شناسایی کردند که این باکتری معمولا در مدفوع وجود دارد.

داخل خودرو

محققان در بخش دیگر مطالعه خود با نمونه‌برداری از داخل ماشین بر اساس مدت زمان مالکیت متفاوت به این نتیجه رسیدند بیشترین میزان آلودگی باکتریایی در صندوق عقب خودرو وجود دارد و پس از آن بیشترین باکتری‌ها به ترتیب روی صندلی راننده، دسته دنده و صندلی عقب خودرو شناسایی شده است.

داخل خودرو

طبق نتایج این تحقیقات، آن دسته از افرادی که پس از خرید مواردی چون سبزی و میوه‌ها را در صندوق عقب خودرو قرار می‌دهند از این پس باید نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند. همچنین میزان باکتری‌های خودروهای قدیمی‌تر به مراتب نسبت به خودروهایی که به مدت زمان کوتاه‌تری در جاده‌ها تردد کردند بیشتر است. نکته جالب توجه این است که فرمان خودرو نسبت به سایر بخش‌های خودرو تمیزترین بخش محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*