قابل اطمینان ترین خودروسازان

کیا و هیوندای ، در صدر جدول قابل اطمینان ترین خودروسازان سال 2022

طبق اعلام موسسه جی دی پاور، کیا و هیوندای صدر جدول قابل اطمینان ترین خودروسازان سال 2022 را به خود اختصاص دادند.

موسسه جی دی پاور که بیش از 30 سال به شکل سالانه برندهای مختلف را پس از ارزیابی از لحاظ قابل اطمینان بودن رتبه‌بندی می‌کند، به تازگی لیست مربوط به سال 2022 را منتشر کرد که طبق آن برندهای کره‌ای کیا و هیوندای در صدر این لیست قرار گرفتند. موسسه جی دی پاور برای تهیه این لیست خودروهای مدل 2019 را در 9 دسته اصلی شامل صندلی‌ها، قوای محرکه، کابین، سیستم اطلاعات و سرگرمی، کنترل‌ها و نمایشگرها، بخش بیرونی، تجربه رانندگی، سیستم‌های کمک راننده و سیستم تهویه بررسی کرده است.

این موسسه در جدیدترین دوره اصلاحاتی را در نظر گرفت و در همین راستا هم‌اکنون رضایت مالکان خودروها بعد از 3 مورد نیز بررسی قرار می‌گیرد. همچنین جی دی پاور برای نخستین بار در دسته‌بندی‌های این دوره بخش سیستم‌های کمک راننده را نیز اضافه کرده است. علاوه بر این، کارشناسان این موسسه اکنون از مالکان این سوال را می‌پرسند که آیا همچنان خودروی آنها به اندازه زمان خرید برای آنها جذابیت دارد یا خیر و این که از زمان خرید تا به امروز تاکنون چند بار خودروی خود را به‌روزرسانی کردند.

معرفی قابل اطمینان ترین خودروسازان سال 2022

قابل اطمینان ترین خودروسازان

موسسه جی دی پاور برای رتبه‌بندی برندها و محصولات آنها از معیار PP100 استفاده می‌کند؛ معیاری که به تعداد مشکل در هر 100 دستگاه خودرو اشاره دارد. از این رو هرچه عدد این معیار کمتر باشد، به معنای بهتر بودن خودرو است. طبق اعلام این موسسه، متوسط مشکلات تمام خودروهایی حاضر در این مطالعه در سال 2022 به شکل میانگین 192 مشکل در هر 100 خودرو بود.

در این لیست کیا با 145 مشکل و بیوک با 147 مشکل جایگاه اول و دوم لیست را به خود اختصاص دادند. جایگاه سوم لیست قابل اطمینان ترین خودروسازان سال 2022 نیز به جنسیس با 155 مشکل تعلق دارد. این برند لوکس هیوندای توانست از تویوتا با 158 مشکل سبقت بگیرد.

در انتهای این لیست نیز لندرور با 284 مشکل قرار دارد. بعد از آن نام برندهای رم با 266 مشکل، ولوو با 256 مشکل، آلفارومئو با 245 مشکل و آکورا با 244 مشکل به چشم می‌خورد. جی دی پاور اعلام کرد برندهی غیر لوکس نسبت به برندهای لوکس محصولات قابل اعتمادتری را به بازار عرضه می‌کنند؛ چرا که متوسط مشکلات آنها در 100 دستگاه 190 مشکل بوده؛ در حالی که این عدد برای برندهای لوکس 204 مشکل در 100 دستگاه است. دلیل این اختلاف نیز به ارتقای کیفیت ساخت خودروهای غیر لوکس و وجود تکنولوژی‌های زیاد در خودروهای لوکس مربوط می‌شود که باعث افزایش احتمال مشکلات می‌شوند.

قابل اطمینان ترین خودروسازان

بیشترین مشکلات خودروها در مطالعه سال 2022 موسسه جی دی پاور به سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی مربوط می‌شود. متوسط مشکلات بخش سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی در هر 100 دستگاه 51.9 مورد اشاره شده که از دومین بخش پرمشکل حدود 2 برابر بیشتر است. ضعیف بودن خروجی‌های برق، قدرت کم پورت‌های USB، قدیمی بودن سیستم ناوبری و خطاهای زیاد آن، ضعف سیستم تشخیص صدا، مشکل اتصال اپل کارپلی، اندروید اتو و بلوتوث جزو مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شوند.

قابل اطمینان ترین خودروسازان

پورشه 911 برای دومین سال پیاپی توانست لقب قابل اعتمادترین خودرو بازار را از آن خود کند. جنرال موتورز با محصولاتی چون شورلت سابربن، سیلوادور HD، شورلت ایمپالا، بیوک انویژن و بیوک انکور توانست عملکرد خوبی را تجربه کند. تویوتا و لکسوس نیز با مدل‌های UX ،NX ،RX، تاندرا و کرولا درخشان ظاهر شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*