دلتاکرون

دلتاکرون ، سویه جدید کرونا تایید شد!

آژانس امنیت بهداشت انگلیس دلتاکرون را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما این سویه جدید کرونا که حاصل ادغام سویه‌های دلتا و امیکرون است تا به چه میزان خطرناک خواهد بود؟

آژانس امنیت بهداشت انگلیس اعلام کرد سویه جدید کرونا که حاصل ادغام دلتا و امیکرون است را مورد بررسی قرار خواهد داد. کارشناسان حوزه بهداشت اعلام کردند این سویه جدید کرونا در بدن فردی که به هر دو نوع دلتا و امیکرون به شکل همزمان مبتلا شده بود، تکامل پیدا کرده است. لیوندیوس کوستریکیس، استاد علوم زیستی دانشگاه قبرس برای این نسخه نام دلتاکرون را در نظر گرفت. بررسی‌های اولیه نیز حاکی از آن است که سویه جدید کرونا از ردپاهای ژنتیکی مانند امیکرون در ژنوم دلتا بهره می‌برد.

دلتاکرون به چه میزان خطرناک است؟

مقامات امنیت بهداشت انگلیس اعلام کردند در حال حاضر مشخص نیست این سویه جدید تا به چه میزان عفونی خواهد بود و همچنین میزان سرایت آن یا مقاومت آن در مقابل اثر واکسن نیز مشخص نشده است. پل هانتر، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنگلیا شرقی نیز در این خصوص عنوان کرد احتمالا در کشورهایی که سطوح بالایی از مصونیت در برابر سویه‌های امیکرون و دلتا ایجاد شده باشد، این جهش جدید خطر زیادی را به همراه نخواهد داشت.

طبق اعلام کارشناسان، در همه‌گیری کرونا چندین نوع نوترکیب شناسایی شده، اما بسیاری از آنها نتوانستند شیوع جدی را به همراه داشته باشند و نوترکیب‌ها به ندرت خطرناک خواهند بود. در واقع این سویه جدید نیز احتمالا از سایر نمونه‌ها کم‌خطرتر خواهد بود و به راحتی از رقابت خارج خواهد شد.