خرید انبوه بیت کوین توسط نهنگ ها

نهنگ‌ها در حال خرید انبوه بیت کوین هستند

خرید انبوه بیت کوین توسط نهنگ های بازار می‌تواند نشانه خوبی برای ادامه روند فعلی باشد اما باید رفتار کلی بازار را تجزیه و تحلیل کرد.

از ابتدای هفته جاری روند کلی بازار بیت کوین نزولی بوده است و معامله‌گران کوتاه‌مدت و نوسانی در حال فروش دارایی‌های خود هستند. در این میان بر اساس آمارهایی که از شبکه بیت کوین استخراج شده است، نهنگ‌های همیشه در صحنه دست به خریدهای بزرگ زده‌اند که می‌تواند نشانه خوبی برای دارندگان این ارز دیجیتال باشد.

خرید انبوه بیت کوین توسط نهنگ ها خوب یا بد؟

دیتای موجود در بازار بیانگر این است که عده‌ای از سرمایه‌گذاران باتجربه و فعال در این زمینه واحدهای بیت کوینی را که عده‌ای دیگر از سرمایه‌گذاران در حال فروش آن هستند، می‌خرند و به کیف پول‌های خود منتقل می‌کنند. روند داد و ستد صرافی‌های ارز دیجیتال نشان می‌دهد بیت کوین‌هایی که روانه کیف پول‌های سرد شده و از آن خارج می‌شود، رو به افزایش است.

یکی از تحلیل‌گران باتجربه و مشهور بازار، ویلی وو معتقد است پس از بهبود نسبی که در دو هفته اخیر رخ داده، سرمایه‌گذاران فصلی و هولدرهای بلندمدت تصمیم به فروش ارزهای دیجیتال خود گرفته‌اند. وی بر این باور است که فشار فروش هفته جاری حاکی از این است که این عده در حال حراج سرمایه‌شان هستند.

خرید انبوه بیت کوین توسط نهنگ ها

در این میان که فشار فروش زیادی روی دوش بیت کوین بود، دیدیم که به خوبی توانست تحمل کند، اما به عقیده کارشناسان این فشار فروش در آن سمت بازار با خریدهای کلان و گسترده تعدیل شده است. در واقع در سطح قیمتی فعلی بیت کوین، نهنگ‌های گرسنه بازار در حال جمع‌آوری این رمز ارز هستند. ویلی وو گفته:

از طرفی با فشار فروش گسترده در صرافی‌ها مواجه هستیم و از طرف دیگر دیتای همان صرافی‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال خریدهای کلان هستند و این میزان بیت کوینی که می‌خرند، به کیف پول‌های آنها منتقل می‌شود. این دو قضیه با هم در تضاد است. ماجرا از آنجایی جالب می‌شود که می‌بینیم نهنگ‌هایی که دارایی آنها بیش از هزار واحد بیت کوین است، در حال خرید و انباشت هستند. این جریان پول می‌تواند با موسسه‌های فعال در بازار بیت کوین در ارتباط باشد.

همان‌طور که گفتیم از ابتدای این هفته بازار بیت کوین رو به راه نبوده اما در چنین بازاری نهنگ‌ها اقدام به خرید دسته جمعی کرده‌اند. یکی دیگر از تحلیل‌گران که عمده فعالیت وی در توییتر است، گفته:

نهنگ‌ها با وجود موج منفی بازار در حال خرید بیت کوین هستند و این نشان می‌دهد که آنها قیمت فعلی این رمز ارز را نقطه خرید می‌دانند، نه نقطه خروج از بازار بیت کوین!

خرید انبوه بیت کوین توسط نهنگ ها

هانین نصیر (Hunain Naseer) که تحلیلگر ارشد یکی از صرافی‌های معتبر بازار است، در خصوص چارت تکنیکالی بیت کوین به فاصله کندل قیمتی از میانگین متحرک 20 روزه اشاره کرده و گفت:

در این شرایط بیت کوین نیازمند زمان بیشتری برای ثابت کردن خودش است. اگر بتواند در این شرایط سطح 46 هزار دلاری را پس بگیرد، بعد از آن بازپس‌گیری سطح قیمتی 50 هزار دلاری محتمل خواهد بود.

از سویی دیگر آقای ویلی وو معتقد است که با در نظر گرفتن احساسات منفی و فشار فروشی که در بازار دیده می‌شود، کف قیمت بیت کوین 33 هزار دلار خواهد بود و سطح 40 هزار دلار نیز به عنوان منطقه‌ای برای انباشت سرمایه نهنگ‌ها باقی می‌ماند. از سویی وی بر این باور است که سطح قیمتی 46 تا 48 هزار دلار سنگین‌ترین مقاومت خریداران است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*