تخته سیاه استیون هاوکینگ

محققان به دنبال کشف اسرار و پیام‌های رمزی تخته سیاه استیون هاوکینگ

دانشمندان پس از مرگ اسطوره فیزیک و کیهان شناسی، در پی کشف اسرار و پیام‌های رمزی تخته سیاه استیون هاوکینگ هستند تا رازهای خلقت را برملا سازند.

به نظر می‌رسد با مرگ فیزیکدان برجسته سده کنونی، استیون هاوکینگ افسانه‌ای، ماجراهای خارق العاده و کشفیات و نظریات وی تمام نشده است. عده‌ای از کسانی که به نقاشی‌ها و وسایل این دانشمند برجسته دسترسی پیدا کرده‌اند آنها را در نمایشگاهی در معرض دید گذاشته‌اند تا شاید مورد استفاده قرار بگیرند.

کشف راز تخته سیاه استیون هاوکینگ

این نمایشگاه که در موزه علوم لندن برگزار شده، حاوی تخته سیاهی است که هاوکینگ روی آن نقاشی‌ها، لطیفه‌ها و پیام‌هایی رمزی می‌نوشت. جالب اینجاست که محتوای این تخته سیاه حدود 35 سال است که دست نخورده باقی مانده است. برخی گزارش داده‌اند که این تخته سیاه مرموز متعلق به زمانی است که هاوکینگ به کنفرانس ابرفضا و ابرگرانش پیوست.

تخته سیاه استیون هاوکینگ

همکاران هاوکینگ که هر یک فیزیکدان برجسته‌ای هستند، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بتوانند نظریه «تئوری همه چیز» را بسط و گسترش دهند و در این راه از قوانین نسبیت عام و مکانیک کوانتوم بهره جسته‌اند. آنها برای ارائه نظریه‌ای جامع به تخته سیاه او نیز متوسل شدند؛ جایی که ابهامات و جناس‌های گیج کننده زیادی وجود دارد.

پس از چهار دهه حالا در دفتر استیون هاوکینگ که در موزه علوم لندن شبیه‌سازی شده است، این تخته سیاه در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است. این موزه چنین نمایشگاهی را برگزار کرده تا فیزیکدانان از سراسر جهان به آنجا بروند، بلکه بتوانند گفته‌ها و نوشته‌های این دانشمند را رمزگشایی کنند.

تخته سیاه استیون هاوکینگ

علاوه بر این تخته سیاه، ده‌ها اثر هنری دیگر وجود دارد که در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته شده است. از جمله این آثار می‌توان به مدرک دکترای فیزیک این محقق برجسته در سال 1966، پایان‌نامه وی با عنوان انبساط جهان، ویلچر و ژاکت شخصی‌سازی شده او اشاره کرد که از طرف سازنده سریال کارتونی سیمپسون‌ها به وی هدیه داده شد. گفتنی است که این نمایشگاه تا 16 ژوئن 2022 ادامه دارد و پس از آن در چند موزه دیگر بریتانیا به نمایش درخواهد آمد.

استیون هاوکینگ متولد سال 1942 میلادی است. وی در سال 1963 که در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل در رشته کیهان‌شناسی بود، به بیماری لو گریگ یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا شد. پس از این بیماری پزشکان نهایت زنده ماندن این مرد افسانه‌ای را 21 سال ذکر کردند، اما او دو برابر چیزی که آنها گفته بودند زنده ماند و رازهای زیادی را از کیهان برملا ساخت. وی در سال 2018 و در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست. نامش در تاریخ کیهان جاودانه باد. نظر شما درباره کشف اسرار و پیام‌های رمزی تخته سیاه استیون هاوکینگ چیست؟