شارژ سریع 150 واتی

شیائومی در حال آزمایش تولید انبوه شارژ سریع 150 واتی است

شارژ سریع 150 واتی تکنولوژی جدید چینی‌ها برای افزایش سرعت شارژ اسمارت فون‌هاست که احتمالا روی برخی پرچمداران آینده شیائومی آن را خواهیم دید.

در دو سال اخیر تکنولوژی باتری اسمارت فون‌ها به گلوگاهی تبدیل شده که از ایجاد انقلاب‌های جدید در صنعت تلفن هوشمند جلوگیری می‌کند. در واقع پس از معرفی تکنولوژی شارژ سریع 120 واتی ظاهرا کمپانی‌های گوشی‌ساز دیگر نوآوری نداشتند و محصولاتشان را نهایتا با این فناوری روانه بازار می‌کردند. از آنجایی که گنجاندن باتری‌های حجیم امکان‌پذیر نبود، شرکت‌ها به استفاده از فناوری شارژ سریع روی آوردند تا دیوایس بتواند مدت بیشتری را به دور از کابل شارژ سپری کند.

فناوری شارژ سریع به جایی رسید که برای مثال تکنولوژی شارژ سریع 100 واتی امکان شارژ باتری یک گوشی با سایز متوسط از صفر تا 100 را تنها در 20 دقیقه ممکن می‌کند؛ اما گزارش‌های اخیر از آزمایش شیائومی برای فناوری شارژ سریع 150 واتی خبر می‌دهند. توسعه این تکنولوژی با سرعت بالایی در حال انجام بوده و به زودی وارد خط تولید انبوه این کمپانی خواهد شد.

با توجه به برنامه فعلی خط تولید شیائومی، احتمالا سری شیائومی میکس از این فناوری بسیار سریع پشتیبانی می‌کند و روی سری میکس 5 – MIX 5 آن را برای اولین بار خواهیم دید. این پرچمدار در نیمه دوم سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی می‌شود. اگر این گوشی با چنین تکنولوژی شارژی معرفی شود، به قدرتمندترین فناوری شارژ در چین تبدیل خواهد شد که می‌تواند باتری یک موبایل را طی 15 دقیقه یا حتی کمتر به طور کامل شارژ کند.

شارژ سریع 150 واتی

علاوه بر فناوری شارژ سریع 150 واتی، شیائومی احتمالا برای بخش دوربین پرچمدار آتی خود با کمپانی لایکا نیز همکاری‌هایی خواهد داشت. در سال‌های اخیر هواوی توانسته بود با این شرکت فعال در حوزه دوربین‌های عکاسی همکاری کند و حالا ظاهرا نوبت به شیائومی رسیده و می‌خواهد روی میکس 5 لنز‌های لایکا را به خدمت بگیرد. طبق شایعات این گوشی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی IMX707 با OIS خواهد شد که به عنوان دوربین اصلی بوده و دو دوربین 48 و 50 مگاپیکسلی دیگر برای زوم اپتیکال و فوق عریض به این سنسور افزوده می‌شوند.

فارغ از تمامی شایعات حول دوربین و فناوری شارژ پرچمدار بعدی شیائومی، خوشحالیم که روحیه نوآورانه تولیدکنندگان اسمارت فون‌ها هنوز پابرجاست و با فناوری شارژ سریع 150 واتی، افق‌های جدیدی پیش روی کاربران سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.