هواوی P50 Pocket / هواوی P50 پرو

مقایسه هواوی P50 Pocket با P50 پرو

هواوی اخیرا از گوشی‌های جدید سری P50 رونمایی کرده است. هواوی P50 Pocket از نظر دوربین، صفحه نمایش، باتری، طراحی و کیفیت ساخت بهتر است یا هواوی پی 50 پرو؟

هواوی بالاخره با دو گوشی پرچمدار به بازارهای جهانی برگشته است. مهم نیست که این گوشی‌ها از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند یا از سرویس‌های موبایلی گوگل بهره نمی‌برند، قطعا برخی از طرفداران این شرکت همچنان مشتاقانه منتظر خرید یکی از دو گوشی هواوی P50 Pocket یا P50 پرو هستند.

گوشی اول یک دستگاه تاشو صدفی است که طراحی آن شما را به یاد گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ می‌اندازد. مدل دوم نیز یک پرچمدار تمام عیار کلاسیک است. اگر بخواهیم مشکل 5G و سرویس‌های گوگل را نادیده بگیریم، این گوشی‌ها نسبت به سایر پرچمداران و رقبای خود چیزی کم ندارند. با مقایسه هواوی P50 پرو و P50 پاکت همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی گزینه بهتری است.

مقایسه مشخصات فنی هواوی P50 Pocket با P50 پرو

گوشیHuawei P50 ProHuawei P50 Pocket
ابعاد و وزن۱۵۸.۸ در ۷۲.۸ در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم۱۷۰ در ۷۵.۵ در ۷.۲ میلی‌متر، ۱۹۰ گرم
صفحه نمایش۶.۶ اینچ، ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل (+Full HD)، اولد۶.۹ اینچ، ۱۱۸۸ در ۲۷۹۰ پیکسل (+Full HD)، اولد
پردازندههواوی های‌ سیلیکون کایرین 9000، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز یا کوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزارهارمونی او اس 2.0 یا EMIUIهارمونی او اس 2.0 یا EMIUI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینچهارگانه ۵۰ + ۶۴ + ۱۳ + ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/3.5، f/2.2، f/1.6؛ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4سه‌گانه ۳۲+۱۳+۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/2.2، f/1.8؛ دوربین سلفی ۱۰.۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتریباتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۶۶ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۴۰ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبارپشتیبانی از دو سیم کارت، شارژ معکوس

طراحی

هواوی P50 Pocket یکی از معدود گوشی‌های تاشو بازار است و کار با آن می‌تواند برای برخی از کاربران یک تجربه جذاب و هیجان انگیز باشد. همچنین این گوشی طراحی زیبایی نیز دارد و با نمایشگر دوم دایره‌‌ای شکل می‌تواند به سرعت افراد را مجذوب خود کند. شما می‌توانید پس از کار کردن با گوشی آن را تا کرده و به راحتی در جیب خود قرار دهید؛ زیرا یک گوشی فوق‌العاده جمع و جور است.

هواوی P50 Pocket

در نهایت نیز باید به ضخامت کم آن در حالت باز شده (۷.۲ میلی‌متر) اشاره کرد. البته هواوی پی 50 پرو نیز یک گوشی زیبا به حساب می‌آيد؛ اما در هر حال یک گوشی کلاسیک است که از بدنه پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بهره می‌برد. مزیت مهم P50 پرو نسبت به گوشی تاشو هواوی را می‌توان به گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دانست.

در نهایت برنده این قسمت را باید هر فرد جداگانه مشخص کند. اگر به دنبال یک تجربه جدید و متفاوت هستید و همیشه دوست دارید که اولین‌ها را تجربه کنید، بدون لحظه‌ای تردید به سراغ پی 50 پاکت بروید؛ اما اگر تمایلی به گوشي‌های تاشو ندارید و فکر می‌کنید که این گوشی‌ها هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند یا در حد و اندازه سایر پرچمداران نیستند، Huawei P50 Pro انتخاب خوبی برای شماست.

صفحه نمایش

مشخصات فنی نمایشگر‌های هر دو گوشی تقریبا در یک سطح هستند. هر دو از پنل اولد بهره می‌برند و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارند. همچنین هر دو قادر به ارائه رزولوشن +Full HD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هستند. از نظر نمایشگر، این دو گوشی هواوی در میان بهترین‌های بازار قرار نمی‌گیرند؛ اما با وجود این جزء دستگاه‌های بالا رده به حساب می‌آیند.

هواوی P50 Pocket / هواوی P50 پرو

در این بخش هواوی P50 Pocket به خاطر مجهز شدن به یک نمایشگر تاشو با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ برنده میدان است. شما می‌توانید با تا کردن، ابعاد نمایشگر را کاهش دهید و حتی در حالت بسته نیز از نمایشگر پشتی برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها و گرفتن عکس سلفی با دوربین اصلی استفاده کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هواوی P50 Pocket به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده است. اگرچه این تراشه نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 مورد استفاده در سایر گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۲ ضعیف‌تر است؛ اما همچنان می‌تواند عملکرد پردازشی فوق‌العاده خوبی را ارائه دهد. مخصوصا اینکه هواوی این تراشه را در کنار ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار داده است.

هواوی P50 Pocket

هواوی P50 پرو نیز از همین تراشه بهره می‌برد. البته در برخی بازار‌ها این گوشی با تراشه اختصاصی هواوی کایرین 9000 همراه شده که در بنچمارک‌ها اندکی از اسنپدراگون ضعیف‌تر است.

در بخش نرم‌افزاری نیز شرایط مشابهی را شاهد هستیم. هر دو گوشی در چین با سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 عرضه می‌شوند و در بازار‌های جهانی نیز کاربران آنها را با سیستم عامل اندروید (بدون سرویس‌های گوگل) به همراه رابط کاربری EMUI 12 دریافت خواهند کرد.

دوربین

هواوی P50 پرو به راحتی این بخش را به سود خود به پایان می‌رساند. نه تنها دوربین این گوشی از هواوی P50 Pocket بهتر است،‌ بلکه به گفته وب‌سایت DxOMark نسبت به سایر گوشي‌های موجود در بازار نیز عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

مجموعه دوربین این گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار، دوربین پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم توسعه یافته با همکاری لایکا می‌شود.

هواوی P50 Pocket / هواوی P50 پرو

پی 50 پاکت به هیچ وجه نمی‌تواند با دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین عریض ۳۲ مگاپیکسلی خود با P50 Pro رقابت کند. تنها برتری گوشی تاشو هواوی در این قسمت را می‌توان امکان گرفتن عکس سلفی با دوربین اصلی آن هم به واسطه نمایشگر دوم دانست.

باتری

هواوی P50 پرو به یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که نه تنها ظرفیت بیشتری نسبت به نمونه ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی P50 Pocket دارد، بلکه در مجموع می‌تواند عمر باتری بیشتری را نیز فراهم کند. همچنین مدل پرو از شارژ سریع ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند که از پاکت سریع‌تر است. در نهایت باید گفت که P50 Pro بر خلاف Pocket از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

قیمت

هواوی پی 50 پرو در بازار‌های جهانی ۱۳۷۲ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ اما کاربران باید برای تهیه P50 Pocket هواوی ۱۴۸۷ دلار پرداخت کنند. اگر بخواهیم فقط به مشخصات فنی نگاه کنیم، هواوی P50 پرو به لطف دوربین‌های قوی‌تر، باتری بزرگتر، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، دستگاه بهتری نسبت به P50 Pocket به نظر می‌آید.

اما نباید فراموش کرد که هواوی پی 50 پاکت یک گوشی تاشو است و به همین خاطر برای افرادی که عاشق نوآوری و گوشی‌های کامپکت هستند، گزینه بهتری به حساب می‌آيد.

هواوی P50 Pocket

مزایا

  • فرم فکتور تاشو و زیبا
  • امکان استفاده از دوربین عقب به عنوان دوربین سلفی
  • طراحی باریک‌تر و جمع و جور‌تر

معایب

  • عدم مقاومت در برابر نفوذ آب

هواوی P50 پرو

مزایا

  • دوربین قدرتمند
  • مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68)
  • طراحی زیبا
  • باتری بزرگتر
  • شارژ بی‌سیم

معایب

  • بدنه ضخیم‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*