کمپانی نیمه رسانای تاور

اینتل کمپانی نیمه رسانای تاور را می‌خرد

کمپانی نیمه رسانای تاور در لیست خرید اینتل قرار دارد و به زودی زیرمجموعه‌ای از تیم آبی کالیفرنیایی می‌شود.

اینتل پیرو گسترش خود و افزایش ظرفیت تولیدش تصمیم به خرید کمپانی اسرائیلی تاور گرفت که در حوزه نیمه رسانا فعالیت داشته و برای کمپانی‌های دیگر به صورت قراردادی تراشه تولید می‌کند. کمپانی نیمه رسانای تاور مانند TSMC فقط برای کمپانی‌های دیگر تراشه می‌سازد، البته بسیار کوچک‌تر از پادشاه تایوانی دنیای تراشه است و قابل قیاس با آن نیست.

پیرو اعلام این خبر در روز سه شنبه سهام اینتل و تاور به ترتیب رشد 1 و 40 درصدی را تجربه کرد. این خرید که 5.4 میلیارد دلار ارزش دارد به intel امکان دسترسی به فناوری‌هایی که تاور در آن حوزه‌ها فعالیت دارد، نظیر تراشه‌های رادیویی و سنسورهای مختلف، را می‌دهد. انتظار می‌رود این خرید طی بازه‌ای 12 ماهه تکمیل شده و بایستی در ابتدا به تایید رگولاتوری‌ها برسد.

این کمپانی دارای 8 کارخانه تولید تراشه است که دو عدد از آن‌ها در آمریکا، دو عدد در اسرائیل، یکی در ایتالیا و 3 عدد در ژاپن قرار دارند. ناگفته نماند کمپانی نیمه رسانای تاور بعد از کمپانی چینی SMIC، ششمین تولید کننده بزرگ تراشه در دنیا محسوب می‌شود و در سالی که گذشت 1.3 میلیارد دلار درآمد داشت.

کمپانی نیمه رسانای تاور

یک کنه به ابعاد یک میلی‌متر روی چرخ دنده‌های یک سامانه میکرو الکترومکانیکی

تا پیش از این خط تولید اینتل تنها تراشه‌هایی که خود کمپانی طراحی می‌کرد را می‌ساخت. اما تاور برای کمپانی‌های بزرگی نظیر برادکام، پاناسونیک، سامسونگ و خود اینتل تراشه می‌سازد. انواع مختلف سنسورهای تصویر CMOS، تراشه‌های مدیریت نیرو، تراشه‌های خودرویی، سامانه‌های میکرو الکترومکانیکی، حافظه‌های NVM و… از جمله محصولات نیمه رسانایی هستند که Tower تولید می‌کند. پیشرفته‌ترین خط تولید این کمپانی نیز تراشه‌هایی با لیتوگرافی 45 نانومتر می‌سازد.

اینتل پیشتر تجربه تولید چنین محصولاتی نداشت و خرید تاور سبب گسترش سبد محصولاتش می‌شود. با این خرید اینتل فاصله‌اش با سامسونگ و TSMC را کمتر می‌کند. علاوه بر این تاور همکاری نزدیکی با کمپانی تراشه‌ساز ایتالیایی – فرانسوی STM واقع در سوئیس دارد و مشترکا مالک یک خط تولید در ایتالیا هستند.

خرید تاور تنها بخشی از برنامه‌های اینتل برای گسترش خود است. این کمپانی در حال حاضر مشغول احداث یک کارخانه جدید در اوهایو است که بزرگ‌ترین کارخانه تولید تراشه در کره زمین خواهد بود. اینتل به زودی تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی 20 آنگستروم (2 نانومتر) را آغاز و قصد دارد این زمینه پیشتاز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*