تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022، با 221 اسب بخار بهتر از همیشه خواهد بود

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022 با با 221 اسب بخار قدرت به‌زودی جهت رقابت با نسل جدید فورد رنجر عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات این پیکاپ را مطالعه کنید.

فورد نسل جدید فورد رنجر را در سال 2022 روانه بازار می‌کند، ولی تویوتا برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌ای کاملاً جدید از پیکاپ پرفروش خود یعنی تویوتا هایلوکس ندارد. با این حال، این خودروساز بزرگ ژاپنی به دنبال این است تا با ارائه تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022 با قدرت بیشتر، همچنان در برابر فورد رنجر جدید که تا چند روز دیگر به نمایش گذاشته می‌شود حرفی برای گفتن داشته باشد.

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022 اخیراً در آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته شده است. این نسخه بر پایه تجربیات تیم گازو ریسینگ تویوتا در مسابقات مختلف طراحی شده و نشان‌های گازو ریسینگ در بدنه آن به چشم می‌خورد، اما نکته مهم‌تر زیر کاپوت آن نهفته است. GR Sport مدل 2022 از یک پیشرانه دیزلی 2.8 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون‌متر را دارد. قدرت و گشتاور این مدل، هر دو 10 درصد بیشتر از خروجی نسخه معمولی این پیکاپ هستند.

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022

خروجی این مدل کمی بیشتر از نسخه قبلی فورد رنجر رپتور است، ولی فورد برای نسل جدید پیکاپ خود به‌جای پیشرانه دیزلی از پیشرانه بنزینی استفاده خواهد کرد. فورد رنجر رپتور 2023 که پیش‌بینی می‌شود در پاییز 2022 روانه بازار شود، احتمالاً مجهز به پیشرانه اکوبوست V6 خواهد بود و بدون شک قدرت بیشتری نسبت به تویوتا هایلوکس خواهد داشت. البته هنوز نمی‌توان درباره گشتاور تولیدی آن اظهار نظر کرد. این درحالی است که مدل GR Sport تویوتا هایلوکس برای سال جاری قابلیت تولید گشتاور قابل توجهی را دارد.

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022 در ماه می پیش رو (از اردیبهشت تا خرداد) در آفریقای جنوبی عرضه خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست که این نسخه در انحصار آفریقای جنوبی قرار خواهد داشت یا راهی سایر بازارها نیز می‌شود.

با توجه به گزارشات گذشته، نسل جدید تویوتا هایلوکس و تویوتا تاکوما به همراه نسخه‌های اس یو وی آن‌ها، به ترتیب تویوتا فورچونر و تویوتا 4 رانر، همگی بر پایه یک پلتفرم مشترک ساخته خواهند شد. تویوتا از این طریق در هزینه‌های خود به میزان قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی خواهد کرد.

تویوتا هایلوکس GR Sport مدل 2022

باید منتظر ماند و دید آیا نسل جدید تویوتا هایلوکس دارای یک نسخه GR بالاتر از نسخه پایین‌رده GR Sport خواهد بود یا خیر. به عرضه نسخه بالارده GRMN نیز می‌توان امیدوار بود هرچند بسیار دور از انتظار به نظر می‌آید.