بهترین بازی‌ های موزیکال

بهترین بازی‌ های موزیکال و موسیقی‌محور که باید تجربه کنید

در این فهرست از بهترین بازی‌ های موزیکال و موسیقی‌محور، به عنوانی پرداخته‌ایم که از موسیقی به شکل‌های نوآورانه‌ای استفاده می‌کنند.

از «بروتال لجند» تا «راک بند»؛ در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین بازی‌ های موزیکال دو دهه‌ی اخیر را بشناسید.

موسیقی یکی از بخش‌های مهم هر بازی است که به فضاها، معنا می‌بخشد و لحن اثر را مشخص می‌کند. موسیقی، یک بازی ترسناک‌ را وهم‌انگیزتر و یک بازی اکشن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. در این میان، تعدادی قطعه‌ی ماندگار هم داریم که از یاد نمی‌روند، همانند قطعه‌هایی که در «هیلو» یا «سایلنت هیل» شنیده‌ایم. با اهمیتی که موسیقی دارد، بدیهی است که بازی‌هایی منحصرا پیرامون آن ساخته شوند و آن را به بخشی مهم از گیم‌پلی یا داستان خود تبدیل کنند.

بهترین بازی‌ های موزیکال

بازی‌های موسیقی‌محور در اوایل قرن 21، به محبوبیت زیادی رسیدند و حتی دوره‌ای وجود داشت که در کنار پرطرفدارترین ژانرها قرار می‌گرفتند. آن دوره حالا به پایان رسیده است اما هنوز هم آثاری وجود دارند که می‌توانید تجربه کنید. اگر عاشق موسیقی هستید و احیانا بازی هم می‌کنید، نیم‌نگاهی به عناوین زیر داشته باشید.

بازی Electroplankton

بهترین بازی‌ های موزیکال

حدود 17 سال قبل، نینتندو یک بازی موزیکال تعاملی برای کنسول دی‌اِس منتشر کرد که سریعا در کانون توجه قرار گرفت. «الکتروپلانکتون» به شما اجازه می‌دهد تا با چند پلانکتون رنگارنگ تعامل داشته باشید تا موسیقی خلق کنید. در نگاه اول، بازی به دلیل اِلمان‌های گیم‌پلی ساده‌اش، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد اما همین سادگی است که آن را از عناوین مشابه متمایز می‌کند.

هر پلانکتون، دارای صدای مخصوص به خود است؛ در نتیجه می‌توانید با به‌کارگیری آن‌ها، موسیقی درست کنید، آن هم بدون اینکه دانش موسیقی داشته باشید. بازی دارای یک بخش حضار (Audience mode) هم هست که آنجا می‌نشینید و به موسیقی‌های ساخته شده توسط پلانکتون‌ها گوش می‌دهید.

بازی Beat The Game

بهترین بازی‌ های موزیکال

«بیت د گیم» شبیه یک بازی سبک بقاء آغاز می‌شود. شخصیت اصلی در هنگام موتورسواری، تصادف می‌کند و هنگامی که به هوش می‌آید، خود را در یک دنیای عجیب می‌بیند. با این حال، به جای اینکه مجبور شوید مواد غذایی جمع‌آوری کنید یا به مبارزه با هیولاهای فضایی بپردازید، هدف شما این است که یک ترانه بسازید، یک ترانه‌ی موسیقی.

شما قرار نیست شکار شوید یا کسی را شکار کنید. هیچ فشاری روی بازیکن وجود ندارد و خبری از محدودیت زمانی نیست. شما تنها وارد آن دنیا شده‌اید تا موسیقی بسازید. سازندگان یک محیط تعاملی خلق کرده‌اند تا بازیکنان، خودشان را به صورت موسیقایی ابراز کنند. این بازی که از نظر بصری هم قابل اعتنا است را می‌توانید روی رایانه‌های شخصی پیدا کنید.

بازی Journey

بهترین بازی‌ های موزیکال

به اعتقاد بسیاری، یکی از زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین بازی‌های تاریخ. «جورنی» شاید زود تمام شود اما از هر نظر فوق‌العاده است و تا مدت‌ها در یاد باقی می‌ماند. شما با یک شخصیت ماجراجو به سفری کوتاه در بیابان‌ها می‌روید و در این مسیر، با ماجراجوهای دیگری نیز روبرو می‌شوید. شما می‌توانید به دیگران کمک کنید اما اجازه صحبت کردن یا برقراری ارتباط با آن‌ها را ندارید.

موسیقی در این بازی، نقشی کلیدی دارد و آن قدر دلنشین است که شما را جادو می‌کند. این بازی شاید در رابطه با موزیک نباشد اما آن‌قدر موسیقی‌های خوبی دارد که هر کسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای تکمیل این بازی، حداکثر 2 ساعت زمان لازم است اما ارزشش را خواهد داشت. این اثر کوچک، جوایز زیادی را به خانه برد و نمونه‌ی بارز یک بازی مستقل موفق است.

بازی Dance, Dance, Revolution

بهترین بازی‌ های موزیکال

«دنس، دنس، رِوِلوشن» یکی از عناوین جریان‌ساز ژانر موزیکال است که البته برای تجربه‌ی آن به شکلی اصولی، باید یک پَد مخصوص تهیه کنید (که در کشورمان به راحتی پیدا نمی‌شود). این سری بازی بارها از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین عناوین آرکید دنیا است.

این بازی روی کنسول‌هایی همچون ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 در دسترس قرار دارد که در این نسخه‌ها، می‌توانید از کنترلر به جای پد مخصوص استفاده کنید. دنس، دنس برای گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس نیز منتشر شده است.

بازی Beat Saber

بهترین بازی‌ های موزیکال

بازی «بیت سیبر» که احتمالا نامش را شنیده‌اید، یکی از بهترین بازی‌های موزیکال واقعیت مجازی چند سال اخیر به حساب می‌آید که می‌تواند حسابی مخاطبان را به تکاپو بیندازد. در این بازی باید با شمشیری که در دست دارید، موانع پیش روی خود را تکه تکه کنید. شاید بازی در ابتدا آسان به نظر برسد اما کافی است سرعت آن را بالا ببرید تا ببینید چه اثر پرسرعت و دیوانه‌واری در مقابل شماست.

بیت سیبر در کنار چالش‌های فیزیکی، اثر سرگرم کننده‌ای هم هست و احتمالا از انجام مراحل آن در کنار موسیقی‌های انرژی‌بخش، لذت زیادی خواهید برد. در ضمن اگر بر روی رایانه‌های شخصی بازی می‌کنید، خودتان را به مراحل پیش فرض بازی محدود نکنید و حتما به سراغ مراحل ساخته شده توسط طرفداران (Custom Maps) بروید که نوآوری‌های زیادی در میان آن‌ها دیده می‌شود؛ حتی می‌توانید با دو شمشیر بازی کنید.

بازی Rocksmith 2014 Edition

بهترین بازی‌ های موزیکال

این بازی تفاوت‌های زیادی با عناوین مشابه دارد، زیرا یک مهارت واقعی را به شما آموزش می‌دهد؛ یعنی زدن گیتار بیس یا گیتار کلاسیک. شما می‌توانید نسخه‌ی الکتریکی این سازها را استفاده کنید که اتفاق جذابی است؛ همچنین می‌توانید گیتار خود را به کنسول متصل کرده و تکنیک‌ها و ترانه‌های مختلف را یاد بگیرید.

«راک اسمیت» در مجموع به «گیتار هیرو» شبیه است اما از سازهای واقعی هم پشتیبانی می‌کند و به فشردن دکمه‌ی کیبورد یا دسته، محدود نخواهید بود. در ضمن بازی با سطح مهارت شما سازگار می‌شود و به تدریج که بهتر می‌شوید، چالش‌ها و موانع بیشتری را در مقابلتان قرار می‌دهد.

این بازی هم مورد تحسین منتقدان و طرفداران موسیقی قرار گرفت و یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری گیتار است. حتی مینی‌گیم‌های بازی نیز به شکلی طراحی شده‌اند که در تمرین‌های شما مفید باشند. در بازی، بیش از هزار قطعه‌ی موسیقی وجود دارد که البته بسیاری از آن‌ها را باید به صورت بسته‌های‌الحاقی (DLC) خریداری کنید.

بازی The Metronomicon: Slay The Dance Floor

بهترین بازی‌ های موزیکال

وقتی به بازی‌هایی می‌رسیم که در مورد مبارزه با نیروهای شیطانی هستند، معمولا به این فکر نمی‌کنید که موسیقی هم می‌تواند سلاحی برای مبارزه باشد؛ شخصیت‌های اصلی اغلب با شمشیر و جادوگری به سراغ دشمنان می‌روند. اما در بازی «مترونومیکون»، همه‌ی این گزینه‌ها روی میز است.

شما می‌توانید با استفاده از موسیقی، متحدان خود را قوی‌تر نمایید؛ همچنین دشمنان را طلسم کنید و آن‌ها را از بین ببرید. بازی در کنار یک داستان مضحک اما سرگرم‌کننده، شامل عناصر خلاقانه‌ای هم می‌شود و برای عبور از مراحل، باید استراتژی‌های مختلفی اتخاذ کنید. این بازی مستقل برخلاف ظاهر قدیمی‌اش، به شدت اعتیادآور است.

بازی Kingdom Hearts: Melody Of Memory

بهترین بازی‌ های موزیکال

حتی اگر از طرفداران مجموعه‌ی «کینگدم هارتس» نیستید، نمی‌توان انکار کرد که این مجموعه، موسیقی‌های شاهکاری دارد. هنرمندان مستعدی که این موسیقی‌ها را ساخته‌اند، بارها بازی‌دوستان را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند. در این میان، بازی «ملودی خاطره» شاید بهترین باشد.

در این اثر ریتمیک، شما می‌توانید موسیقی‌های محبوب خود از مجموعه را بشنوید و با فشرد دکمه‌ها، با آن‌ها همراه شوید. علاوه بر این‌ها، هدایت گروه‌های سه‌نفره از شخصیت‌های محبوب را برعهده دارید و بواسطه‌ی موسیقی با دشمنان مبارزه می‌کنید. این بازی اجازه می‌دهد تا این سری پرطرفدار را به شکل متفاوتی تجربه کنید.

بازی Brutal Legend

بهترین بازی‌ های موزیکال

«بروتال لجند» در زمان عرضه، رویایی جلوه می‌کرد؛ یک بازی موزیکال عجیب که ارباب حلقه‌ها و مکس دیوانه را ترکیب کرده و صداپیشه‌ی نقش اصلی آن، «جک بلک» است. این بازی دیوانه‌وار هنوز هم همانند گذشته، هیجا‌ن‌انگیز است.

بروتال لجند سروصدای زیادی برپا کرد و بازی به شدت پرخرجی هم بود. شما نقش «اِدی ریگز» را برعهده دارید، مردی که می‌خواهد این دنیای تازه را به تسخیر خود درآورد و سلاحش، ترکیبی از گیتار و تبر است. شما در مقابل دشمنان سرسختی قرار می‌گیرید و باید با قدرتِ موسیقی، آن‌ها را شکست دهید. قطعه‌های به‌یادماندنیِ تعدادی از بزرگ‌ترین گروه‌های موسیقی تاریخ هم در این بازی وجود دارد که شنیدنشان خالی از لطف نیست.

بازی Rock Band

بهترین بازی‌ های موزیکال

اگر گیتار هیرو را یکی از پدران بازی‌های موسیقی‌محور بدانیم، «راک بند» جانشین برحق آن است. همواره این بحث وجود داشته که کدام مجموعه بهتر است و البته هر کدامشان ویژگی‌های خاصی دارند اما نوآوری‌های راک بند را نمی‌توان فراموش کرد.

دو قسمت اول این مجموعه، پتانسیل بالایی داشت و بازی‌دوستان می‌دانستند که به تدریج، به سری بازی کم‌نظیری تبدیل خواهد شد اما کمتر کسی انتظار داشت که راک بند به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل شود.

با تشکر از این بازی، نه تنها احساس می‌کنید یک گیتاریست واقعی هستید، بلکه می‌توانید به یک درامر یا حتی خواننده تبدیل شوید. این بازی، همه‌ی آن چیزی است که از یک اثر موسیقی‌محور انتظار دارید و شما را کاملا راضی می‌کند.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی‌ های موزیکال و موسیقی‌محور هستید؟ نظرات خود را با ما در به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*