بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021؛ از مانستر هانتر رایز تا وایلدرمیث

از نسخه‌ی جدید مانستر هانتر تا اسکارلت نکسز؛ در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 آشنایی شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 پرداخته‌ایم؛ آثاری که توانستند طرفداران این ژانر را راضی کنند و نوآوری‌های تازه‌ای داشتند.

ژانر نقش آفرینی همواره یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده است و هر ساله، آثار بزرگ و جذابی در این سبک ساخته می‌شود. داستان‌ها در عناوین نقش آفرینی به صورت خطی ارائه نمی‌شوند و این فرصت را دارید تا داستان‌های حماسی و پیچیده را آن‌طور که دوست دارید، تجربه کنید. در این آثار معمولا در یک فضای فانتزی قرار می‌گیرید و با تصمیمات خود، سرنوشت شخصیت‌های دیگر و روند داستان را تغییر می‌دهید. عناوین آرپی‌جی معمولا قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌ای ارائه می‌دهند و از یک جهان باز بهره می‌برند.

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

سال 2021 هم برای طرفداران آثار نقش آفرینی به خوبی سپری شد و شاهد عرضه‌ی عناوین شاخصی بودیم که می‌توانند شما را برای ده‌ها یا حتی صدها ساعت سرگرم کنند. بازی‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، برداشت‌های مختلفی از این ژانر ارائه می‌دهند، از نوع ژاپنی‌اش تا بازی‌هایی که به سبک کلاسیک ساخته‌ شده‌اند. ناگفته نماند که این فهرست، رتبه‌بندی مشخصی ندارد.

بازی Pokémon Brilliant Diamond And Shining Pearl

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

اگر روی کنسول نینتندو سوییچ بازی می‌کنید، این بازسازی جذاب از «پوکمون الماس براق و مروارید درخشان» بدون شک ارزش تجربه کردن را دارد. در این نسخه، می‌توانید در نقش «داون» یا «لوکاس» بازی کنید، در منطقه‌ی «سینو» به گشت و گذار بپردازید، پوکمون‌ها را گیر بیندازد و با «تیم گلکتیک» به مبارزه بپردازید. بازی از زاویه دوربین تاپ-داون ایزومتریک استفاده می‌کند و از نظر بصری، نسبت به نسخه‌ی اصلی متفاوت ساخته شده است.

این بازی‌ها اگرچه توسط استودیوی «گیم فریک» ساخته نشده‌اند اما کیفیت قابل قبولی دارند و استودیوی جدید، ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه کرده است، از جمله لباس‌های جدید و اینکه پوکمون‌ها در همه جا، همراه با شما باشند. البته بعضی از ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی حذف شده است که شاید برای طرفداران قدیمی ناامیدکننده باشد و تعدادی باگ کوچک نیز در بازی به چشم می‌خورد اما در مجموع، الماس براق و مروارید درخشان از خوب‌های سال است.

بازی Monster Hunter Rise

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

مجموعه‌ی «مانستر هانتر» در چند سال اخیر به اوج محبوبیت رسیده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. در همین راستا، انتظارات از «رایز» بسیار بالا بود، خصوصا پس از موفقیت‌هایی که «مانستر هانتر ورلد» بدست آورد. آن‌ بازی جایزه‌ی بهترین بازی نقش آفرینی سال را در گیم اواردز 2018 کسب کرد و به فروش حیرت انگیزی رسید.

در رایز، شما نقش یک شکارچی متفاوت را برعهده دارید و باید از دهکده‌ی خود محافظت کنید؛ این کار آسان نیست و در این مسیر با هیولاهای سرسختی روبرو می‌شوید. همانند نسخه‌های پیشین، با کشتن هیولاها، لوت (آیتم) بدست می‌آورید و با این لوت‌ها می‌توانید سلاح‌ها و تجهیزات بهتری بسازید و برای مبارزه با هیولاهای قدرتمندتر آماده شوید.

بعضی از مکانیک‌های گیم‌پلی مانستر هانتر ورلد در این نسخه نیز وجود دارد اما شاهد معرفی مکانیک‌های تازه‌ای هم هستیم که بدون شک برای طرفداران اتفاق خوشایندی است. مجموعه‌ی مانستر هانتر اغلب برای گیم‌پلی اعتیادآوری که دارد، شناخته می‌شود و رایز هم در این زمینه، راضی کننده است. این بازی را می‌توانید روی کنسول نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی (استیم) پیدا کنید.

بازی Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

اما مانستر هانتر رایز، تنها نسخه‌ی جدید این مجموعه در سال 2021 نبود. یک نسخه فرعی دیگر هم در دسترس طرفداران قرار گرفت که داستان آن نیز در همان دنیای شکارچی هیولاها اتفاق می‌افتد اما از سبک گیم‌پلی کاملا متفاوتی بهره می‌برد.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند با هیولاهایی که تازه به دنیا آمده‌اند، دوست شوند. شما همچنین قادر هستید سوار این موجودات شوید و در مبارزات نوبتی (Turn-based) از آن‌ها استفاده کنید. در کنار هیولاها، قابلیت شخصی‌سازی اسلحه‌ها و مهارت‌های خود را نیز دارید. البته برخلاف رایز، تمرکز اصلی بازی روی شکست دادن هیولاها نیست و جمع‌آوری کردن آن‌ها اولویت دارد، از این جهت می‌توان گفت این نسخه به مجموعه‌ی پوکمون نزدیک است. این بازی هم تنها برای کنسول نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

بازی Wildermyth

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

«وایلدرمیث» یک بازی مستقل است که دنیاهای آن به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و یادآور بازی‌های نقش آفرینی رومیزی (Tabletop) است. بازیکنان هر بار، بازی را با تعدادی قهرمان تصادفی آغاز می‌کنند که هر کدامشان یک پیشینه‌ی متفاوت دارند، شما همراه با این گروه باید سفری را آغاز کرده و با دشمنان سرسخت به مبارزه بپردازید.

با پیشروی در مراحل، بازیکنان حق انتخاب‌ هم خواهند داشت و فرصت تصمیم‌گیری برای سرنوشت شخصیت‌ها را دارند. شخصیت‌های کشاورز اول بازی، می‌توانند در نهایت به شکلی حماسی در جنگ به کام مرگ بروند یا بازنشسته شوند. اما حتی پس از مرگ، می‌توانید میراث‌ آن‌ها را زنده نگاه دارید و دفعات بعد که بازی را از ابتدا آغاز کردید، ملاقاتی دوباره با این قهرمانان داشته باشند.

در عناوین نقش‌آفرینی، داستان‌ها و شخصیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند و سازندگان وایلدرمیث، این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند اما تمرکز بیش از حد آن‌ها روی این بخش، شاید برای بعضی از طرفداران این ژانر، اتفاق خوشایندی نباشد. با این وجود، توصیه می‌کنیم این بازی جذاب را حداقل یک بار امتحان کنید و باید بدانید که ارزش تکرار بالایی دارد.

اگر احساس می‌کنید نام وایلدرمیث را قبلا شنیده‌اید، به این دلیل است که نسخه‌ی «دسترسی اولیه» آن در سال 2019 منتشر شد اما نسخه‌ی کامل بازی در سال 2021 در دسترس قرار گرفت. این بازی را روی رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ پیدا خواهید کرد.

بازی Scarlet Nexus

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

«اسکارت نکسز» یکی از عناوین مورد انتظار و جدید شرکت «باندای نامکو» بود که از لحظه‌ی معرفی، طرفداران زیادی پیدا کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به یکی از بازی‌های خوب سال تبدیل شد. این بازی که از زاویه دوربین سوم شخص بهره می‌برد، بازیکنان را به یک جهان موازی در آینده می‌برد، جایی که تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و با ماده‌های کشف شده در مغز انسان، یک نسل جدید از آدم‌ها به وجود آمده که قدرت‌های فراطبیعی دارند.

این انسان‌های پیشرفته در ادامه استخدام می‌شوند تا نماینده‌ی بشریت در جنگ با موجوداتی به نام «دیگران» (The Others) باشند. شما به اسلحه‌های جذابی دسترسی دارید و می‌توانید از قدرت‌های دورجنبی (سایکوکینسیس) شخصیت خود استفاده کنید. همچنین به تدریج می‌توانید قابلیت‌های جدیدی را هم باز کنید تا شانس بیشتری برای شکست دادن دشمنان داشته باشید. این بازی برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 انتشار یافته است.

بازی NieR Replicant ver 1.22474487139

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

بازی «نیئا: اتوماتا» (Nier: Automata) این مجموعه را بر سر زبان‌ها انداخت و استودیوی سازنده تصمیم گرفت تا با انتشار نسخه‌ی بازسازی قسمت اول، آن را نیز در کانون توجه قرار دهد. قسمت نخست در سال 2010 برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شده بود اما اکثر بازی‌دوستان، از کنار آن به راحتی عبور کردند.

اگر از کسانی هستید که نسخه‌ی اصلی را تجربه نکرده‌اند، «رپلیکانت» یک نسخه‌ی بهبود یافته و ایده‌آل از آن بازی است که با یک گیم‌پلی کم‌نظیر و داستان خاطره‌انگیز، می‌تواند شما را راضی کند. گرافیک بازی فراتر از افزایش تکسچرها، به کلی ارتقا پیدا کرده و بازی شامل اسلحه‌‌ها و مناطق جدید و حتی یک پایان تازه هم می‌شود. این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

بازی Ender Lilies: Quietus Of The Knights

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021

هر ساله، بازی‌های زیادی در ژانر مترویدوانیا (Metroidvania) عرضه می‌شوند که بسیاری از آن‌ها تقلیدی هستند و نوآوری خاصی ندارند. اما یکی از عناوین سال 2021 که پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن بیندازید، «اِندر لیلیز» است که امضاهای آشنای ژانر مترویدوانیا را دارد اما خلاقیت نیز در آن به چشم می‌خورد. شما نقش یک کشیش زن را بازی می‌کنید که یک روز در یک کلیسای ویران‌شده به هوش می‌آید و ظاهرا دچار فراموشی شده است.

او با خروج از کلیسا، متوجه می‌شود همه‌ی موجودات به هیولاهای فناناپذیر تبدیل شده‌اند اما او دارای قدرت خاصی است و می‌تواند آن‌ها را به حالت عادی بازگرداند. شما به تدریج، قدرت‌های دیگر هم بدست می‌آورید و باید دلیل این اتفاقات را پیدا کنید. این بازی برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

بازی Loop Hero

بازی Loop Hero

استودیوی «دیوولور دیجیتال» همواره بازی‌های منحصربه‌فردی عرضه کرده و «لوپ هیرو» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی روگ‌لاکِ دِک‌بیلدینگِ نقش‌ آفرینی، داستان دنیایی را روایت می‌کند که به آخر خط رسیده است و حالا آدم‌ها نمی‌توانند خاطراتی از دنیای اطرافشان داشته باشند. اما قهرمان اصلی، موفق می‌شود با تکرار یک مسیر، این خاطرات را به یاد بیاورد که به او کمک می‌کنند تا دنیا را به حالت عادی بازگرداند.

با نابود کردن دشمنان، تجهیزات تازه‌ای بدست می‌آورید که باید از آن‌ها برای نابود کردن دشمنان قوی‌تر استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، اگر در بعضی مناطق خاصی کشته شوید، همه‌ی تجهیزات و داشته‌های خود را از دست می‌دهید. تشریح این بازی آسان نیست اما به یاد داشته باشید یکی از اعتیادآورترین عناوین سال محسوب می‌شود. این بازی را می‌توانید روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

بازی Lost Judgement

بازی Lost Judgement

هنگامی که به مجموعه‌ی «یاکوزا» می‌رسیم، باید اقرار کنیم که حتی نسخه‌های فرعی آن هم در حدواندازه‌ی قسمت‌های اصلی هستند. ماجراهای «لاست جاجمنت» در همان دنیای یاکوزا اتفاق می‌افتد اما با هیچ کدام از اعضای خانواده‌ی یاکوزا در ارتباط نیستید و در نقش کارآگاهی به نام «تاکایوکی یاگامی» بازی می‌کنید که همانند قسمت اول، این بار هم باید یک پرونده قتل را حل کند.

اگر سری بازی یاکوزا را تجربه کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که تمرکز اصلی گیم‌پلی آن‌ها روی مبارزات تن به تن است و این مسئله در رابطه با لاست جاجمنت نیز صدق می‌کند. بازی اما در مجموع یک اثر مستقل است و نیازی نیست که قسمت‌های اصلی یاکوزا را بازی کرده‌ باشید تا داستان آن را متوجه شوید. این بازی برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و ایکس باکس وان عرضه شده است.

بازی Shin Megami Tensei V

بازی Shin Megami Tensei V

سال‌ها طول کشید تا «شین مگامی تنسی 5» در دسترس طرفداران قرار بگیرد. در واقع این بازی قبل از اینکه کنسول نینتندو سوییچ به بازار عرضه شود، رونمایی شده بود اما بارها به تاخیر افتاد. این قسمت نیز همانند نسخه‌های پیشین، از سبک گیم‌پلی نوبتی استفاده می‌کند و همان‌طور که سازندگان وعده داده‌ بودند، ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه شده است.

شما در نقش یک دانش‌آموز بازی می‌کنید که به یک نسخه‌ی متفاوت از شهر توکیو قدم می‌گذارد؛ شهری که درگیر جنگی بزرگ میان فرشتگان و شیاطین است. این قهرمان کوچک، یک ماجراجویی چالش‌برانگیز را برای تعیین سرنوشت جهان آغاز می‌کند. مطابق معمول، تمرکز اصلی بازی روی مبارزات، خنثی کردن و استخدام شیاطین است. شما همچنین می‌توانید در رابطه با دنیای اطرافتان، تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرید. بازی شامل چند پایان مختلف هم می‌شود.

ساخت این بازی را استودیوی «اتلوس» برعهده داشته است که این روزها بیشتر با مجموعه‌ی «پرسونا» شناخته می‌شود اما احیانا اگر نمی‌دانید، پرسونا یک نسخه فرعی از مجموعه‌ی شین مگامی تنسی است! قسمت پنجم در انحصار نینتندو بوده و تنها برای کنسول سوییچ منتشر شده است.

بازی Tales Of Arise

بازی Tales Of Arise

«داستان‌های ظهور»، هفدهمین نسخه‌ی اصلی این مجموعه به حساب می‌آید و ساخته شده تا فصل تازه‌ای را برای این سری بازی آغاز کند. داستان پیرامون برده‌ای به نام «اِلفین» است که ماسکی بر صورت دارد و مبتلا به فراموشی است. او در ادامه با دختری به نام «شیان» آشنا می‌شود و در ادامه سفری را برای نجات مردم سرزمینش و همچنین شکستن طلسمِ شیان آغاز می‌کند.

سیستم مبارزات بازی، بر پایه‌ی همان مکانیک‌های نسخه‌های پیشین استوار است اما نوآوری‌هایی هم دارد، همانند «بوست استرایک» که اجازه می‌دهد اعضای تیم یک حمله‌ی ویژه‌ی گروهی را ترتیب دهند. بعضی از بخش‌های بازی نیز به رمان‌های تصویری نزدیک شده است. حتی اگر از کسانی هستید که علاقه‌ای به عناوین نقش آفرینی ژاپنی ندارند، این بازی شاید نظر شما را تغییر دهد.

داستان‌های ظهور برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار دارد.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*