بهترین بازی های شوتر سال 2021

بهترین بازی های شوتر سال 2021؛ از هیلو اینفینیت تا دث لوپ

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های شوتر سال 2021 پرداخته‌ایم؛ عناوین جذابی که موفق ظاهر شدند و رضایت طرفداران را جلب کردند.

از هیلو اینفینیت و قسمت جدید رزیدنت ایول تا دث ‌لوپ و چرنوبیلات، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شوتر سال 2021 آشنایی پیدا کنید.

سال 2021 با اینکه تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار داشت اما برای طرفداران بازی‌های ویدیویی به خوبی سپری شد و شاهد انتشار آثار بزرگی بودیم. طرفداران ژانر شوتر هم روزهای خوبی را تجربه کردند و بازی‌های باکیفیتی در اختیارشان قرار گرفت.

بهترین بازی های شوتر سال 2021

سالی که گذشت، از این جهت حائز اهمیت بود که پس از مدت‌ها، سه قطب ژانر شوتر اول شخص در مقابل یکدیگر قرار گرفتند: «هیلو»، «کال آو دیوتی» و «بتلفیلد». این رقابت حماسی اما به شکل متفاوتی پیش رفت. «بتلفیلد 2042» که قرار بود فصل تازه‌ای را برای این سری بازی رقم بزند، به یکی از بدترین نسخه‌های مجموعه و حتی یکی از بدترین بازی‌های سال تبدیل شد. حجم نارضایتی از این بازی آن‌قدر بالا است که احتمالا ماه‌ها طول می‌کشد تا بتواند به ثبات نسبی برسد.

در سوی دیگر، «کال آو دیوتی: ونگارد» که با ادعای بهترین بازی جنگ جهانی دوم عرضه شده بود، هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و برای عدم نوآوری و بخش زامبی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. برخلاف انتظار، این «هیلو اینفینیت» بود که شرایط بهتری را تجربه کرد و به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شد.

بازی Halo Infinite

بهترین بازی های شوتر سال 2021

پس از نزدیک به 6 سال انتظار، هیلو اینفینیت اواخر سال 2021 منتشر شد و به اعتقاد بسیاری، بهترین بازی شوتر سال است. این نسخه از یک محیط سندباکس بهره می‌برد و اِلمان‌های گیم‌پلی محبوب نسخه‌های پیشین را در کنار نوآوری‌های تازه عرضه کرده است.

استودیوی «343 اینداستریز» که برای سال‌ها در زیر سایه‌ی استودیوی «بانجی» قرار داشت، پس از چند نسخه‌ی نسبتا ناامیدکننده، این مجموعه را به اوج بازگرداند و جان تازه‌ای به هیلو بخشید. بازی شاید مشکلاتی هم داشته باشد اما با یک گیم‌پلی هیجان‌انگیز، طراحی مراحل مناسب و یک داستان پرکشش، ضعف‌هایش را جبران می‌کند.

ما در نقد اختصاصی این بازی نوشته‌ایم: «داستان Halo Infinite در مجموع، یکی از خوب‌های ژانر شوتر در چند سال اخیر است و شامل تعدادی لحظه‌ی به‌یادماندنی هم می‌شود که از ذهن طرفداران پاک نخواهد شد. این نسخه از نظر دراماتیزه کردن قصه، اگر بهتر از هیلو ریچ نباشد، از آن کمتر نیست. با این حال، قصه‌ی بازی را چیزی بیشتر از یک دیباچه نباید در نظر گرفت و دشمنان بزرگ‌تر برای قسمت‌های بعدی کنار گذاشته‌ شده‌اند».

هیلو اینفینیت هم‌اکنون برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. بخش داستانی این بازی حتما باید خریداری شود (مگر اینکه از مشترکان سرویس «گیم پس» باشید) اما بخش آنلاین آن را می‌توانید به صورت رایگان تجربه کنید.

بازی Resident Evil Village

بهترین بازی های شوتر سال 2021

«رزیدنت اویل 8» شاید یک بازی ترسناک باشد اما طرفداران عناوین شوتر را نیز راضی می‌کند. این مجموعه که در گذشته از زاویه دوربین سوم شخص استفاده می‌کرد، از نسخه‌ی هفتم با زاویه دوربین اول شخص عرضه شد و قسمت جدید هم از ساختار مشابه‌ای استفاده می‌کند. اِلمان‌های شوتر بازی با اینکه اولویت اول سازندگان نیستند اما با عمق مناسبی طراحی شده‌اند و لزومی ندارد از طرفداران جدی رزیدنت اویل باشید تا از این نسخه لذت ببرید.

«ویلج» از نظر داستانی، اتفاقات قسمت هفتم را ادامه می‌دهد و این بار هم در نقش «ایتان وینترز» بازی می‌کنید که به یک روستای برفی قدم می‌گذارد تا دختر دزدیده‌شده‌اش را پیدا کند. به جرات می‌توان گفت این نسخه از نظر طراحی محیط، یکی از بهترین‌های مجموعه است و دهکده‌ی مرموز بازی شما را حیرت‌زده می‌کند. در ضمن، یکی از شخصیت‌های محبوب و آشنای این سری بازی یعنی «کریس ردفیلد» را هم ملاقات خواهید کرد.

بازی Resident Evil Village در جوایز گیم اواردز، نامزد بهترین بازی سال شد و برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شده است.

بازی Severed Steel

بهترین بازی های شوتر سال 2021

یکی از بازی‌های غافل‌گیرکننده‌ی سال که «ماتریکس»، «میرورز اج» و «سوپرهات» را با یکدیگر ترکیب کرده است. گیم‌پلی بازی تلفیقی از اسلوموشن و پارکور ارائه می‌دهد و وقتی در کنار محیط‌های تخریب‌پذیر قرار می‌گیرد، جذابیت‌های آن دوچندان می‌شود.

شما در نقش «استیل» بازی می‌کنید، دخترک آدمکشی که یکی از دستان خود را از دست داده است، در نتیجه نمی‌تواند خشاب اسلحه را عوض کند. شما باید در شلیک گلوله‌ها دقت به خرج بدهید و اسلحه‌های دشمنان را علیه آن‌ها به کار بگیرید. بخش داستانی شامل شش مرحله می‌شود اما گیم‌پلی هیجان‌انگیز بازی احتمالا باعث خواهد شد تا مدت زمان زیادی را صرف مُدهای غیرداستانی کنید.

بازی Severed Steel برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 5 در دسترس است.

بازی Far Cry 6

بهترین بازی های شوتر سال 2021

«فای کرای 6» همان ساختار و فرمول‌های نسخه‌های پیشین را استفاده می‌کند و اگرچه شبیه به قسمت‌های قبلی است اما تکامل خاصی در آن به چشم می‌خورد. شما در تمامی دقایق این حس را دارید که در حال تجربه‌ی کامل‌ترین نسخه‌ی فار کرای هستید و از همیشه، آزادی بیشتری دارید تا آن‌طور که می‌خواهید مراحل و ماموریت‌ها را انجام دهید.

ماجراهای قسمت ششم در یک جزیره‌ی ساختگی به نام «جمهوری یارا» (Yara) رخ می‌دهد که تحت سلطه‌ی دیکتاتور بی‌رحمی به نام «آنتون کاستیلو» قرار دارد. کاستیلو می‌خواهد سرزمین محبوبش را به روزهای پرافتخار گذشته بازگرداند و برای تحقق اهداف خود، حاضر است هر کاری انجام دهد و هر مخالفی را سرکوب کند. فرزند و جانشین او، «دیگو» نیز با پدر هم‌پیمان شده است.

اعمال غیرانسانی و خودخواهانه‌ی این پدر و پسر، به یک انقلاب بزرگ منتهی می‌شود و در جزیره آشوب به راه می‌افتد. شما در نقش مبارزی آزاد‌ی‌خواه به نام «دنی روخاس» (Dani Rojas) بازی می‌کنید که با تفکرات کاستیلو مخالف است و به نیروهای مردمی کمک می‌کند تا سرنگونی این دیکتاتور را رقم بزند.

بازی Far Cry 6 را روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس می‌توانید پیدا کنید.

بازی Returnal

بهترین بازی های شوتر سال 2021

زمانی که «ریترنال» معرفی شد، نشان داد پتانسیل‌های زیادی دارد اما کسی انتظار نداشت به یکی از بهترین بازی های شوتر سال 2021 تبدیل شود. داستان پیرامون یک فضانورد به نام «سِلین» اتفاق می‌افتد که سفینه‌اش روی یک سیاره‌ی عجیب سقوط می‌کند. این سیاره که «اتروپُس» (Atropos) نام دارد، سال‌ها قبل، خانه‌ی یک تمدن پیشرفته بود اما در گذر زمان به مرز نابودی کشیده شد و حالا موجودات و هیولاهای خطرناکی روی آن زندگی می‌کنند.

اما این تمام ماجرا نیست، سِلین متوجه می‌شود که در یک «حلقه زمانی» (Time Loop) اسیر شده است و هر بار که به کام مرگ می‌رود، به نقطه‌ی اول و لحظه‌ی فرود آمدن سفینه بازمی‌گردد و سیاره نیز دچار تغییر می‌شود. او حالا باید راهی برای رهایی از این چرخه پیدا کند و خود را نجات دهد.

اِلمان‌های شوتر حضور پررنگی در این بازی «روگ لایک» دارند و اسحله‌های کارآمدی در اختیار دارید که برای عبور از دشمنان، باید آن‌ها را به شکلی درست استفاده کنید. اگر اسلحه‌ای که در دست دارید با سبک بازی شما هماهنگ نباشد، دچار مشکل می‌شوید و باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده است.

بازی Deathloop

بهترین بازی های شوتر سال 2021

یکی دیگر از بازی‌های بزرگ سال که از ساختاری نزدیک به دیگر عناوین استودیوی «آرکین» استفاده می‌کند. بازی شاید از ژانرهای دیگر هم وام گرفته باشد اما در نهایت یک شوتر اول شخص خالص است. شما تجهیزات مختلفی برای نابود کردن دشمنان در اختیار دارید و اگر بخواهید، می‌توانید یک تنه به قلب دشمن بزنید. البته توصیه می‌کنیم که هوشمندانه مبارزه کرده و خودتان را در موقعیت‌های سخت قرار ندهید.

«دث لوپ» داستان دو آدم‌کش را روایت می‌کند که مشابه شخصیت اصلی ریترنال، آن‌ها نیز در یک «حلقه‌‌ی زمانی» گرفتار شده‌اند و باید یک روز بخصوص را تکرار کنند. شما هدایت «کولت» (Colt) را برعهده دارید و برای پایان دادن به این حلقه‌ی زمانی، باید قبل از پایان روز، هشت هدف مختلف را به قتل برساند. کاری که آسان نیست و برای انجام آن با چالش‌های سختی روبرو می‌شوید.

شما در هر حلقه، اسلحه‌ها‌ی تازه‌ای بدست می‌آورید که همراه با شخصیت اصلی به چرخه‌ی بعدی منتقل می‌شوند. بازی Deathloop علاوه‌بر رایانه‌های شخصی، برای کنسول پلی استیشن 5 نیز در دسترس قرار دارد.

بازی Splitgate

بهترین بازی های شوتر سال 2021

حضور «اسپلیت گیت» در این فهرست شاید کمی تقلب به نظر برسد زیرا نسخه‌ی «دسترسی اولیه» آن در سال 2019 منتشر شد اما با انتشار نسخه‌ی کامل بازی در سال 2021 بود که مورد توجه قرار گرفت و طرفدار پیدا کرد. این بازی که مشخصا با الهام از مجموعه‌ی هیلو و «پورتال» ساخته شده است، شاید یکی از دلایلی باشد که بازی اینفینیت پرطرفدارتر شد!

بازی Splitgate یک شوتر سرگرم‌کننده به سبک عناوین کلاسیک است که نوآوری‌هایی هم دارد و برای موفقیت در آن، باید استراتژی‌های درستی را اتخاذ کنید. گیم‌پلی بازی یادآور هیلوهای قدیمی استودیوی بانجی است اما سعی می‌کند به آن ساختار وابسته نباشد و به هویت خاص خودش برسد. این بازی رایگان (فری تو پلی) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی انتشار یافته است.

بازی Hell Lets Loose

بهترین بازی های شوتر سال 2021

بالاتر اشاره کردیم که کال آو دیوتی: ونگارد با این ادعا که بهترین بازی جنگ جهانی دوم است، عرضه شد اما در واقع این «هل لت لوز» است که بهترین شبیه‌ساز جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید. این بازی باعث می‌شود تا ونگارد یا حتی بلتفیلد 5 کودکانه به نظر برسند و یک تجربه‌ی کاملا واقع‌گرایانه از جنگ ارائه می‌دهد.

همانند اسپلیت گیت، این بازی نیز در سال 2019 به صورت «دسترسی اولیه» انتشار یافت اما نسخه‌ی نهایی آن در ماه ژوئیه 2021 وارد بازار شد تا طرفداران عناوین شوتر را حیرت‌زده کند. توجه داشته باشید که این بازی برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است و اگر از طرفداران مجموعه‌هایی همچون کال آو دیوتی هستید، شاید با هل لت لوز ارتباط برقرار نکنید.

این بازی از گیم‌پلی تاکتیکی بهره می‌برد و کمی طول می‌کشد تا به فضای آن عادت کنید. بازی Hell Lets Loose را می‌توانید روی ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی پیدا کنید.

بازی Chernobylite

بهترین بازی های شوتر سال 2021

گاهی قدرت استودیوهای بازی‌سازی کوچک باورکردنی نیست و آثاری ارائه می‌دهند که به راحتی با عناوین «تریپل اِی» رقابت می‌کنند. «چرنوبیلات» یکی از همین بازی‌ها است که در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده و از اِلمان‌های ترسناک، بقاء و شوتر بهره می‌برد. شما در نقش یک فیزیکدان اکراینی به نام «ایگور» باز می‌کنید که به یک منطقه‌ی دفن زباله‌های اتمی قدم می‌گذارد تا نامزد گمشده‌اش را پیدا کند.

وظیفه اصلی شما این است که منابع جمع آوری کنید، آیتم‌های مختلف بسازید، زنده بمانید و با دشمنان و هیولاهای فراطبیعی نیز دست‌وپنجه نرم کنید. بازی همچنین اجازه می‌دهد تا تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرید که داستان را به مسیرهای تازه‌ای می‌برند و ارزش تکرار اثر را بالا برده‌اند.

بازی Chernobylite برخلاف شباهت‌های ظاهری‌اش با مجموعه‌‌های «مترو 2023» و «استالکر»، یک تجربه‌ی متفاوت را برای بازی‌دوستان به ارمغان می‌آورد و از نظر مکانیک‌های شلیک، یکی از خوب‌های سال است. این بازی برای ایکس باکس وان، سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

بازی Back 4 Blood

بهترین بازی های شوتر سال 2021

بازی‌دوستان قدیمی، مجموعه‌ی «لفت فور دد» (Left 4 Dead) را به خوبی می‌شناسند و از آن خاطرات زیادی دارند. این سری بازی با اینکه هنوز هم جذاب است اما از نظر گرافیک و مکانیک‌های گیم‌پلی، کمی کهنه به نظر می‌رسد. انتخاب جدید شما می‌تواند «بک فور فلاد» باشد که توسط استودیوی سازنده‌ی لفت فور دد 1، یعنی «تِرتل راک» ساخته شده است. برای کسانی که در انتظار معرفی قسمت سوم آن مجموعه بودند، بک فور بلاد کاملا راضی کننده خواهد بود و تلفیق ژانر شوتر با زامبی‌ها، مطابق معمول جواب داده است.

بازی از نظر بصری، گیم‌پلی و ساختار کلی، شبیه لفت فور دد است اما از نظر گرافیک، تجهیزات، تنوع زامبی‌ها و شخصیت‌های قابل بازی، بهبودهای زیادی دارد. تمامی بازی‌های این فهرست به صورت انفرادی قابل انجام هستند اما توصیه می‌کنیم بازی Back 4 Blood را در کنار دوستان انجام دهید تا پتانسیل‌های آن بیشتر شکوفا شود.

این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه شده است. ناگفته نماند که اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس هستید، می‌توانید این عنوان را به صورت کاملا رایگان تجربه کنید.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های شوتر سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*