گلکسی s22

سامسونگ گلکسی S22 ، بهترین فرانکنشتاین دنیای گوشی ها در سال 2022 است

سامسونگ به زودی گوشی گلکسی S22 را معرفی می‌کند. این گوشی می‌تواند ترکیب تمام قابلیت‌های جذاب گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل باشد که مدت‌ها منتظرش بودیم.

شاید شما هم برای یک بار به این موضوع فکر کرده باشید که گوشی رویایی شما، چطور خواهد بود. احتمالا این گوشی، ترکیبی از بهترین ویژگی‌های پیکسل‌های گوگل، آیفون‌های اپل و گلکسی اس‌های سامسونگ باشد. به نظر می‌رسد گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس، پرچمدارهایی باشند که مدت‌ها منتظر آن‌ها بوده‌ایم.

طراحی گلکسی S22 و گلکسی اس 22 پلاس

این دو مدل، در بسیاری از زمینه‌ها، ویژگی‌های مفید گوشی‌های آیفون 13 اپل و پیکسل 6 گوگل را در خود جای داده‌اند. پیش از هر چیز، بهتر است سراغ طراحی گوشی گلکسی اس 22 سامسونگ برویم. در زمینه رابط کاربری و طراحی کلی گوشی، گلکسی اس 22 فوق‌العاده عمل کرده است. One UI 4 یکی از زیباترین نسخه‌های رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ است. سامسونگ در طراحی گوشی‌های پرچمدار جدیدش، از گوگل و اپل الهام گرفته تا بتواند ظاهری زیبا به گلکسی‌های سری اس جدید بدهد.

گلکسی اس 22

سرانجام در گوشی‌های سامسونگ، شاهد حاشیه‌هایی متقارن در اطراف نمایشگر هستیم. دیدن چنین طراحی در دنیای گوشی‌های اندرویدی، یک لذت واقعی است. اولین بار گوگل با گوشی پیکسل 5، حاشیه‌های نمایشگر را به صورت متقارن طراحی کرد. البته حاشیه‌های نمایشگر در این مدل چندان باریک نبودند. اپل با گوشی آیفون ایکس برای اولین بار از چنین طراحی استفاده کرد؛ یعنی حدود سه سال پیش از گوگل.

برای داشتن حاشیه‌های متقارن اطراف نمایشگر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور هستند حاشیه‌های بالایی و کناری گوشی هوشمند را عریض‌تر طراحی کنند. حالا در سری گلکسی S22، حاشیه‌های نمایشگر در کنار باریک بودن، متقارن نیز هستند. این مورد شاید اهمیت کمی برای بسیاری از کاربران داشته باشد اما اگر به دنبال یک گوشی هوشمند کامل هستید، احتمالا این جزئیات نیز برای شما اهمیت داشته باشند.

سامسونگ سراغ استفاده از فریم تخت برای گوشی‌هایش می‌رود

سامسونگ معمولا به استفاده از فریم خمیده در گوشی‌هایش علاقه دارد. با این حال اپل، چندی است دوباره به استفاده از فریم تخت در گوشی‌هایش روی آورده است. این طراحی در بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرد. حالا سامسونگ نیز، تا حدی از این طراحی استفاده کرده است. فریم گلکسی S22 و S22 پلاس کاملا تخت نیستند اما در مقایسه با چیزی که در گذشته از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ دیده بودیم، تخت‌تر هستند. این طراحی که در پرچم‌دارهای بعدی سامسونگ وجود دارد، در کنار ارائه ظاهری زیبا، می‌تواند راحتی خوبی را نیز به کاربران هدیه کند.

گلکسی s22

گلکسی اس 22 سامسونگ احتمالا یکی از جمع و جورترین پرچمدارهای سال باشد

بهتر است چند سال به عقب برویم. روزهایی که گوشی‌های هوشمند تقریبا در هر اندازه‌ای پیدا می‌شدند. اما با گذشت زمان، بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به طراحی مدل‌هایی با نمایشگرهای به شدت بزرگ علاقه‌مند شدند. گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ نیز معمولا گوشی‌هایی با اندازه بزرگ بودند اما کره‌ای‌ها امسال در گلکسی S22، سراغ طراحی جمع و جورتری رفته‌اند.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است بدانید گلکسی S21 سامسونگ دارای صفحه نمایشی 6.2 اینچی بود و آیفون 13 اپل، 6.1 اینچ اندازه داشت. سامسونگ می‌خواهد در پرچمدار جدیدش، سراغ نمایشگر کوچک‌تری برود و صفحه نمایش این مدل، تنها 6.06 اینچ اندازه خواهد داشت. با توجه به حاشیه‌های باریک نمایشگر، این گوشی بسیار جمع و جور و در عین حال دارای اندازه نمایشگر قابل قبولی خواهد بود.

گلکسی s22

این مورد می‌تواند برای طرفداران گوشی‌های جمع و جور سامسونگ بسیار مهم باشد. آخرین باری که این شرکت چنین گوشی عرضه کرد، به سال 2019 و گوشی گلکسی S10e باز می‌گردد. گلکسی اس 22 سامسونگ تقریبا اندازه‌ای مشابه با این گوشی خواهد داشت.

ورود ویژگی‌های پیکسل گوگل به دنیای سامسونگ

اندازه کوچک یکی از ویژگی‌های گوشی پیکسل 5 گوگل بود. اما مهم‌ترین ویژگی‌های پیکسل که به گلکسی اس‌های جدید می‌آیند بیشتر در بخش نرم‌افزار هستند. ممکن است شما عاشق One UI باشید یا به شدت از آن متنفر شوید؛ اما واقعیت این است که این رابط کاربری، به مرور پیشرفت کرد و حالا، یکی از بهترین‌ها است.

این رابط کاربری معمولا شباهتی به اندروید خام گوگل نداشت و سامسونگ، شخصی‌سازی‌های زیادی را روی آن انجام می‌داد. اما حالا Material You گوگل، به گوشی‌های سامسونگ خواهد آمده و گلکسی‌های سامسونگ، بیشتر از همیشه به دیگر مدل‌های اندرویدی و اندروید خام شباهت خواهند داشت.

یکی از نقاط قوت گوشی‌های پیکسل، دوربین قدرتمند است. دوربین این گوشی‌ها از هوش مصنوعی بهره زیادی می‌برند. سامسونگ در گلکسی S22، سراغ یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین گوشی‌های پیکسل یعنی پاک‌کن جادویی رفته است. با این که این ویژگی بیشتر با نام گوشی‌های پیکسل شناخته می‌شود اما هواوی و سامسونگ، پیش از گوگل از این ویژگی استفاده کردند.

ویژگی‌های دوربین پیکسل 6 در گلکسی S22

سامسونگ در زمان معرفی گلکسی S21، از قابلیت Object Eraser رونمایی کرد. به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانستند اشیائی که ناخواسته در عکس بودند را حذف کنند. این ویژگی در مقایسه با پاک‌کن جادویی گوشی‌های پیکسل سریع‌تر و گاهی دقیق‌تر عمل می‌کرد. سامسونگ در گلکسی S22 هم از این ویژگی بهره خواهد برد و احتمالا حالا با پیشرفت تکنولوژی، شاهد دقت فوق‌العاده این ابزار کاربردی باشیم.

گلکسی اس 22 یا پیکسل

سیستم دوربین گوشی‌های گلکسی S22 و S22 پلاس در مقایسه با نسل قبل بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند در این دو مدل، سامسونگ از یک حسگر اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب پیکسلی استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که حسگر 50 مگاپیکسلی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، همان حسگر GN1 باشد که در گوشی پیکسل 6 گوگل هم وجود داشت.

زوم اپتیکال سه برابری در گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس

یکی دیگر از قابلیت‌های شگفت‌انگیز پرچم‌دارهای بعدی سامسونگ، پشتیبانی از زوم سه برابری اپتیکال است. این اولین بار است که چنین قابلیتی، به یکی از گوشی‌های پرچم‌دار غیر اولترا سامسونگ می‌آید.

پیش از این گلکسی S10 سامسونگ بهترین میزان زوم اپتیکال (2 برابری) را داشت. در گلکسی اس 20 و اس 21، سامسونگ یک پسرفت شدید داشت و این گوشی‌ها با وجود مجهز بودن به حسگر 64 مگاپیکسلی، تنها از پس زوم اپتیکال 1.1 برابری بر می‌آمدند که کمی ناامید کننده بود.

گوشی‌های آیفون 13 پرو و پیکسل 6 پرو به ترتیب از زوم 3 و 4 برابری اپتیکال پشتیبانی می‌کنند و حالا سامسونگ، می‌تواند با گوشی‌های گلکسی S22 و اس 21 پلاس، به جنگ این دو رقیب قدرتمند برود.

گلکسی S22 می‌تواند به راحتی به بهترین گوشی سال تبدیل شود

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است اما تقریبا در بیشتر سال‌ها، گوشی‌های پرچم‌دارش نتوانستند پا به پای گوشی‌های آیفون اپل فروش داشته باشند. اپل در بخش گوشی‌های هوشمند، امسال عملکرد قابل قبولی نداشت. طراحی آیفون‌های جدید به شدت تکراری و کسل‌کننده بودند و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آیفون‌های جدید، آن قدر جذاب نبودند که بیشتر کاربران آیفون‌های قدیمی را ترغیب به خرید یک آیفون با طراحی تکراری کنند.

مراسم آنپکد ۲۰۲۲ سامسونگ

با این که به نظر نمی‌رسد سامسونگ بتواند امسال هم در بازار پرچمدارها از سد اپل بگذرد اما گلکسی S22، ترکیبی از تمام ویژگی‌های دوست‌داشتنی آیفون‌ها، پیکسل‌ها و گلکسی‌ها است و احتمالا گلکسی S22، بهترین گوشی سال 2022 باشد.

با وجود این پیشرفت‌ها، نباید توقع یک پرچم‌دار خوش‌قیمت را داشته باشید. مطالب فاش شده درباره قیمت گلکسی S22، چندان امیدوارکننده نیستند. در واقع این احتمال وجود دارد که قیمت گلکسی S22 سامسونگ، حتی از آیفون 13 اپل نیز بالاتر باشد. افزایش قیمت پرچمدارهای سامسونگ به معنای گران‌تر بودن نسخه پایه سری گلکسی اس 22 از پیکسل 6، آیفون 13 و برخی دیگر از پرچمدارهای پرفروش بازار است. گفته می‌شود گلکسی S22، حدود 900 یورو قیمت خواهد داشت. باید دید سامسونگ در رویداد نوزدهم بهمن خود، چه قیمتی را برای سری مورد انتظار گلکسی S22 در نظر خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه