پیکسل لانچر

گوگل در سکوت، یکی از ویژگی های iOS را به پیکسل لانچر اضافه کرد

گوشی‌های گوگل پیکسل به طور ناگهانی یک قابلیت جدید هنگام نصب اپلیکیشن پیدا کرده‌اند. ظاهرا گوگل با الگو گرفتن از iOS این ویژگی را به پیکسل لانچر اضافه کرده است.

حتما می‌دانید که گوشی‌های آیفون، اپ دراور (app drawers) ندارند. وقتی اپلیکیشنی را از اپ استور دانلود می‌کنید، یک آیکون مستقیما روی هوم اسکرین یا فولدر Recently Added اضافه می‌شود. آیکون آن اپ نیز در همین حال که روند نصب در جریان است، تغییراتی پیدا می‌کند. به تازگی، چیز مشابهی در پیکسل لانچر دیده شده است.

گوشی‌های اندرویدی، دارای اپ دراور هستند و خود کاربران باید ظهور آیکون اپلیکیشن روی هوم اسکرین را پس از نصب، انتخاب کنند. حالا اما گوگل بی‌سروصدا در گوشی‌های پیکسل مجهز به اندروید 12، یک نشانگر بصری اضافه کرده است که درباره اپلیکیشن در حال نصب، به کاربران گزارش می‌دهد.

کاری که این نشانگر می‌کند، اعلام در حال دانلود بودن یک اپلیکیشن و نمایش مراحل پیشرفت نصب به صورت دایره‌ای است. در نهایت هم آیکون آن اپلیکیشن، سر جای خود روی هوم اسکرین قرار می‌گیرد.

میشال رحمان که سیستم عامل اندروید را آنالیز می‌کند، احتمال می‌دهد این ویژگی بخشی از play as you download باشد؛ همان قابلیتی که شما را قادر می‌سازد پیش از نصب کامل یک گیم، شروع به بازی و تست کردن آن بکنید تا اگر مورد پسند نبود، نصب را ادامه ندهید.

اگر این ادعا درست باشد، یعنی حالا با اندروید 12، قابلیت play as you download وارد پیکسل لانچر شده است؛ پس سایر شرکت‌های سازنده لانچر هم می‌توانند آن را به محصولات خود اضافه کنند.

البته شاید هم رحمان اشتباه می‌کند و اضافه شدن نشانگر نصب، ارتباطی به قابلیت ذکر شده نداشته باشد. به هر حال هر چه که است، برای کاربرانی که به طور همزمان دکمه نصب چندین اپلیکیشن را می‌زنند، ویژگی مفیدی به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*