وایکینگ ها والهالا

سریال وایکینگ‌ ها: والهالا ؛ داستان، تاریخ پخش، بازیگران و هرآنچه باید بدانید

تنها چند روز دیگر تا پخش فصل اول سریال وایکینگ ها: والهالا باقی مانده و در این مطلب مروری خواهیم داشت به تمام نکاتی که باید راجع به این سریال بدانید.

سریال وایکینگ ها: والهالا (Vikings: Valhalla) یک سریال تاریخی و درام بوده که به زودی توسط سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد و دنباله‌ای بر سریال پرطرفدار و نام آشنا وایکینگ ها است. داستان سریال یک قرن پس از یورش‌ها و ماجراجویی‌های رگنار لاثبروک و پسرانش جریان دارد و بازگو کننده سرگذشت برخی از معروف‌ترین نورس‌های تاریخ خواهد بود.

خالقان سریال اصلی، مایکل هرست و جب استورات، این بار برای ساخت سریال وایکینگ ها: والهالا دست به همکاری زدند. این سریال جدید زندگی برخی از مشهورترین و حتی بدنام‌ترین نورسمن‌های تاریخ مانند لیف اریکسون، فریدیس اریکسدوتر، هارالد هاردرادا و ویلیام فاتح را به تصویر می‌کشد.

هرست که نویسندگی تمامی قسمت‌های سریال اصلی را برعهده داشت، در کنار استورات در نقش تهیه‌کنندگان اجرایی نیز فعالیت داشتند. قابل ذکر است که توجه و دقت استورات به اسطوری شناسی واقعی وایکنیگ‌ها باعث گردید سریال اول به یک موفقیت عظیم تبدیل شود. نام‌های شناخته‌شده‌ای به عنوان کارگردان وایکینگ ها: والهالا معرفی شده‌اند. برنده جایزه بفتا نیلز آردن پلو به همراه استیو سنت لگر که چندین قسمت از وایکینگ ها را کارگردانی کرد و هانا کوین، کارگردانان این سریال هستند.

سریال وایکینگ‌ ها: والهالا

در این مطلب سعی کرده‌ایم تمام چیزهایی را که باید پیش از تماشای این سریال بدانید، از جمله اسامی بازیگران، جزئیات فیلمبرداری، تاریخ پخش و حتی برخی از تاریخ واقعی وایکینگ‌ها را برای شما فراهم کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

تاریخ پخش سریال وایکینگ ها: والهالا چه زمانی خواهد بود؟

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است فصل اول سریال وایکنیگ ها: والهالا که شامل هشت قسمت خواهد بود، به صورت یکجا در تاریخ 25 فوریه 2022 (6 اسفند 1400) از طریق سرویس استریم نتفلیکس منتشر شود.

بازیگران سریال وایکنیگ ها: والهالا چه کسانی هستند؟

از آنجایی که وقایع سریال وایکینگ ها: والهالا یک قرن پس از وقایع سریال وایکینگ ها است، بنابراین تمامی بازیگران این سریال چهره‌های جدید هستند. لیست کامل بازیگر سریال شامل لورا برلین، سام کورلت، فریدا گوستاوسون، بردلی فریگارد، کارولین هندرسون، لئو سوتر، یوهانس هاوکور یوهانسون، پولیانا مک‌اینتاش، آسبیورن کروگ، دیوید اوکس، پارو اوجا، لوئیس دیویسون، جولیان سیگر، جیمز بالانجر، جک مولارکی، بوسکو هوگان، اتان دیلون و الفرون لاوفیجاردوتر می‌شود. علاوه بر این، آلن دیوین، گاوین اوکانر، یوون مای، بیل مورفی و یواکیم ناترکویست دیگر بازیگران سریال وایکینگ ها: والهالا هستند.

شخصیت‌های اصلی سریال وایکینگ ها: والهالا چه کسانی هستند؟

لورا برلین نقش اِما از نرماندی را ایفا خواهد کرد که به لطف ازدواجش با حاکمان شاه کانوت و اتلرد ناآماده که هر دو در سریال حضور دارند، طبق تاریخ به عنوان ملکه بر انگلستان، دانمارک و نروژ حکومت می‌کرد. بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون شخصیت تاریخی اما از نرماندی وجود دارد و نقش او در این سریال مطمئناً نقشی پررنگ خواهد بود.

سام کورلت نقش لیف اریکسون، مکتشف معروف و پسر وایکینگی به نام اریک قرمز را ایفا خواهد کرد. با توجه به داستان‌های حماسی وایکینگ، لیف اریکسون پانصد سال قبل از کریستف کلمب به آمریکای شمالی سفر کرد، بنابراین در وایکینگ‌ ها: والهال، شاهد سفرهای اریکسون در سراسر اقیانوس اطلس خواهیم بود.

فریدا گوستاوسون نقش فریدیس اریکسدوتر، دختر اریک قرمز و خواهر ناتنی لیف اریکسون را بازی می‌کند. وی پس از اینکه توسط یکی از وایکینگ‌های مسیحی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، رهبر جدید مذهب نورس قدیمی اسکاندیناوی می‌شود که با رشد نفوذ مسیحیان در سرزمین مادری خود مخالف است.

بردلی فریگارد هنرنمایی نقش شاه کانوت، پادشاه دانمارک را برعهده خواهد داشت. از نظر تاریخی، پادشاه کانوت ادعای حکومت بر انگلستان، دانمارک و نروژ را داشت و به دلیل متحد کردن دانمارکی‌ها و انگلیسی‌ها تحت حکومت خود مشهور بود. تاریخ‌دانان از شاه کانوت به عنوان تأثیرگذارترین پادشاه در تاریخ آنگلوساکسون یاد می‌کنند که از نظر سیاسی باهوش بود اما در مواقع نیاز بی‌رحمانه برخورد می‌کرد.

کارولین هندرسون هنرپیشه سیاه‌پوست نقش یارل هاکون را برعهده خواهد داشت که در اساطیر این شخصیت مرد بوده اما نتفلیکس ترجیح داد هندرسون را برای ایفای این نقش انتخاب کند. در سریال وایکینگ‌ ها: والهالا، شاهد تسلط یارل هاکون بر مدارای مذهبی در شهر خواهیم بود، زیرا او تعادل را بین بت‌پرستان، مسیحیان و پیروان سایر ادیان که در کاتگات حضور دارند حفظ می‌کند.

لئو سوتر ایفاگر نقش هارالد سیگوردسون خواهد بود که در حماسه‌های وایکینگ‌ها به نام هارالد هاردرادا شناخته می‌شود. هارالد هاردرادا، خوش تیپ و کاریزماتیک بوده و در تاریخ وایکینگ‌ها به دلیل ادعایش بر تاج و تخت دانمارک و انگلیس مورد احترام قرار گرفته است.

یوهانس هاوکور یوهانسون هنرنمایی نقش اولاف هارالدسون مقدس، برادر بزرگتر و ناتنی هارالد سیگوردسون، را برعهده دارد. وی که از نظر فیزیکی یک شخص قوی‌الجثه محسوب می‌شود، یک مسیحی سرسخت ارتدوکس بوده و تبدیل به شخصیت مذهبی تاریخی، سنت اولاف نروژی خواهد شد.

فیلمبرداری سریال وایکینگ ها: والهالا در کجا انجام شد؟

وایکنیگ ها: والهالا

بازیگران و دست اندرکاران پروژه، فیلمبرداری را در اکتبر سال 2020 در استودیو اشفورد واقع در شهر ویکلو در کشور ایرلند آغاز کردند، دقیقاً همان جایی که سریال وایکینگ ها در آنجا فیلمبرداری شد. سپس تولید سریال به دلیل تعداد زیاد نتایج مثبت تست کرونا به حالت تعلیق درآمد، اما پس از چند روز زمانی که متوجه شدند مشکلی وجود ندارد و جواب تست نادرست بوده، تولید دوباره از سر گرفته شد.

وقایع سریال این سریال چه زمانی در جریان است و در کجاست؟

سریال وایکینگ‌ ها: والهالا در قرون وسطی اسکاندیناوی با یورش‌ها و اکتشافات در سراسر اروپا و پایان دوره وایکینگ‌ها، در حدود قرن یازدهم جریان دارد. خط داستانی سریال، صد سال پس از سریال اصلی وایکینگ ها رخ می‌دهد، اگرچه برخی از جنبه‌های آن ممکن است برای کسانی که وایکینگ ها را تماشا کرده‌اند‌ آشنا باشد.

آیا مخاطبان برای درک این سریال باید سریال وایکینگ ها را تماشا کنند؟

خیر، برای لذت بردن از سریال وایکینگ ها: والهالا، نیازی به تماشای سریال اصلی وایکینگ ها ندارید.با این حال، اگر وایکینگ ها را دیده باشید، ممکن است درک بهتری از شخصیت‌ها و چهره‌هایی داشته باشید که در والهالا به آنها اشاره می‌گردد.

داستان سریال درباره چیست؟

در زیر خلاصه داستان سریال وایکینگ ها: والهالا را مطالعه نمایید:

دوره زمانی والهالا در اوایل قرن یازدهم است و ماجراهای افسانه‌ای برخی از مشهورترین وایکینگ‌هایی که تاکنون زندگی کرده‌اند را روایت می‌کند؛ افرادی همچون لیف اریکسون، فریدیس اریکسدوتر، هارالد هاردرادا و پادشاه نورمن ویلیام فاتح. این مردان و زنان در حالی که برای بقا در دنیای همیشه در حال تغییر مبارزه می‌کنند، مسیری را خواهند گشود.

صد سال پس از وقایع سریال وایکنیگ ها، زمانی که تنش بین وایکینگ‌ها و خانواده سلطنتی انگلیس به نقطه شروع بحران خونین می‌رسد، خود وایکینگ‌ها نیز بر سر اعتقادات ضد مسیحی و بت پرستی درگیر می‌شوند. لیف اریکسون، فریدیس اریکسدوتر و هارالد هاردرادا سفری حماسی را آغاز می‌کنند که آنها را در اقیانوس‌ها و میدان‌های نبرد، از کتگات تا انگلستان و فراتر از آن، در حالی که برای بقا و شکوه مبارزه می‌کنند، می‌برد. این سریال پایان عصر وایکینگ‌ها را نشان می‌دهد که با نبرد استمفورد بریج در سال 1066 میلادی آغاز شد.

آیا منتظر پخش سریال وایکینگ ها: والهالا هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*