بازی Dying Light 2

راهنمای بازی Dying Light 2 برای تازه واردها

اگر بازی Dying Light 2 – دایینگ لایت 2 را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا تجربه‌ی بهتری از این نسخه داشته باشید.

برای اینکه از بازی Dying Light 2 لذت بیشتری ببرید و چیزی را از دست ندهید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در این راهنما به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

قسمت اول دایینگ لایت نزدیک به 7 سال قبل منتشر شد و نه تنها برای گیم‌پلی، گرافیک و داستان مورد تحسین قرار گرفت، بلکه به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد. قسمت دوم بازی اما به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا ویروس، مسیر چالش برانگیزی را طی کرد و توسعه‌ی آن بیش از حد انتظار به طول انجامید. این بازی در سال 2018 رونمایی شد و پس از مدت‌ها سکوت و پس از چندین تاخیر پیاپی، سرانجام در اوایل سال 2022 در دسترس قرار گرفت.

راهنمای بازی Dying Light 2

در این بازی می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید و در کنار بخش داستانی، به جمع‌آوری آیتم‌ها بپردازید، در رویدادهای مختلف شرکت کنید تا امتیاز تجربه (XP) بدست بیاورید و با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازید.

اما با ورود به این دنیای تاریک که در تسخیر زامبی‌ها است، احتمال دارد کارهایی را به اشتباه انجام دهید یا جزئیاتی را فراموش کنید که به تجربه‌ی شما از بازی ضربه می‌زند. پس نکات زیر را به یاد داشته باشید و از اشتباهاتی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، دوری کنید.

برای گشت‌وگذار عجله نکنید و آرام پیش بروید

بازی Dying Light 2

کسانی که بازی‌ها را 100 درصد تکمیل می‌کنند و چیزی را نادیده نمی‌گیرند، این حس را به خوبی درک می‌کنند. پس از اینکه به جهان‌ باز دایینگ لایت 2 قدم گذاشتید، آزادی کامل دارید و می‌توانید بدون توجه به داستان، هرجا که می‌خواهید بروید. اما این کار تا حدی اشتباه است و باعث می‌شود تا پس از مدتی کوتاه، احساس کنید بازی تکراری بوده و جذابیتی ندارد. این اتفاق در رابطه با همه‌ی بازی‌ها صدق نمی‌کند، برای مثال در جی‌تی‌ای می‌توانید ساعت‌ها به گشت‌و‌گذار بپردازید و لحظه‌ای احساس خستگی نکنید.

در نتیجه، بهتر است کمی با داستان همراه شوید و بیش از حد جلو نروید. البته اوایل بازی، بعضی از بخش‌های شهر قفل هستند و ابزار کافی هم در اختیار ندارید اما به تدریج با دستیابی به پاراگلایدر و «گرپلینگ هوک»، می‌توانید به شکل سریع‌تری در محیط رفت‌وآمد کنید.

توصیه ما این است که به جای جلو رفتن افراطی و سر زدن اجمالی به همه‌ی مناطق، بخش‌های اطراف خود را کاملا زیر و رو کنید تا چیزی از دست نرود. عجله نداشته باشید و از زیبایی‌های این بازی لذت ببرید.

اشیاء و ابزار بی‌ارزش (Scrap) را جمع‌آوری کنید  

بازی Dying Light 2

یکی از نکاتی که در آغاز باید به یاد داشته باشید، این است که تا حد امکان «اِسکِرَپ» جمع‌آوری کنید. همه‌ی منابعی که «ایدن» (قهرمان داستان) در محیط پیدا می‌کند، می‌توانند برای چیزی استفاده شوند، از آیتم‌های مصرفی تا اسلحه یا مواد منفجره.

اما اِسکرپ از هر نظر کاربردی‌تری است؛ چراکه در بازی هیچ «سلاح گرمی» وجود ندارد، در نتیجه اسکرپ‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند تا بتوانید به چاقو، مولوتف، مواد منفجره و قطعات اسلحه‌ی سرد برسید.

زامبی‌هایی که به قتل می‌رسانید، گاهی اسکرپ با خود به همراه دارند اما یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن آن‌ها، جستجو در مناطق زباله‌محور است؛ جایی که «بندیت‌‌ها» (Bandits) معمولا پنهان می‌شوند. در سطل‌های زباله، اسکرپ‌های گوناگونی وجود دارد و با جستجو در تمامی این سطل‌ها، حداقل 30 قطعه‌ی کم‌ارزش پیدا می‌کنید که به شما کمک زیادی خواهند کرد.

همه‌ی تمرکز خود را روی لوت کردن نگذارید

بازی Dying Light 2

سیستم لوت (Loot) بازی به شکل طراحی شده است که از پیشرفت سریع شما جلوگیری کند و در عین حال، کمی هم وقت‌گیر باشد. تقریبا در همه‌ی اتاق‌ها، چیزی برای پیدا کردن یا باز کردن وجود دارد. اگر از آن‌هایی هستید که وقت زیادی برای لوت می‌گذارند اما از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنند، بهتر است تمرکز خود را چندان روی این بخش نگذارید.

از طرف دیگر، برای پیدا کردن اسلحه‌های کمیاب و بعضی از آیتم‌ها، راهی جز لوت کردن وجود ندارد. با این حال، این آیتم‌ها چندان مهم نیستند و تاثیر زیادی در گیم‌پلی نمی‌گذارند. اسلحه‌ها به وفور پیدا می‌شوند، منابع موردنیاز خود را می‌توانید از دستفروش‌ها خریداری کنید و در طول مراحل داستانی با «این‌هبیتورها» (Inhibitors) روبرو خواهید شد، پس الزامی نیست که در جستجوی آن‌ها باشید.

تمرکز بیش از اندازه روی لوت نیز ممکن است بازی را برای شما ملال‌آور کند، پس تمرکز خود را فقط روی آن قرار ندهید. یک نکته‌ی مهم دیگر: پس از فعال‌سازی «سور وایوِر سنس» (Survivor Sense)، تنها به آیتم‌های سبز یا بالاتر توجه داشته باشید تا پیشرفت در بازی آسان‌تر شود.

نگران سیستم لباس (تجهیزات) نباشید

بازی Dying Light 2

از لوت‌ها صحبت کردیم، بهتر است به سیستم تجهیزات (Gear system) بازی نیز کمی بپردازیم. هر کدام از لباس‌هایی که بر تن دارید، تاثیری هم دارند، برای مثال باعث می‌شوند از پارکور، امتیاز تجربه‌ی بیشتری بدست بیاورید یا در طول روز، سلاح‌هایتان آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنند. این ویژگی‌ها خوب هستند اما تاثیرگذاری‌شان در حدی نیست که قابل لمس باشد.

«سیستم کلاس» (Class system) که بازی روی آن اصرار دارد، چندان کارآمد نیست و بازیکنان به آن توجهی ندارند. علاوه بر این‌ها، «افزایش درصدها» در اوایل بازی، آن‌قدر جزئی است که اصلا اهمیتی ندارد چه چیزهایی برتن دارید و این «گی‌یِرها» عملا بی‌معنی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم هر لباسی که فکر می‌کنید مناسب است یا شخصیت اصلی را جذاب‌تر می‌کند، برتن کنید، مگر اینکه مطمئن باشید آن قطعه لباس می‌تواند در مبارزات تاثیرگذار باشد.

هنگام پارکور و بالا رفتن، دکمه‌های اضافی را فشار ندهید

بازی Dying Light 2

اینکه آیا مکانیک‌های پارکور بازی Dying Light 2 بهتر است یا قسمت اول، جای بحث دارد اما تفاوت‌های میان آن‌ها کاملا واضح است. به همین دلیل، کمی زمان نیاز دارید تا به این ساختار جدید عادت کرده و بتوانید همانند شخصیت اصلی قسمت قبل، چابک و «سینمایی» از همه چیز بالا بروید و در محیط رفت‌وآمد کنید.

بهترین کار این است که در فشردن دکمه‌ها، کمی دقیق‌تر باشید. این نکته برای تازه‌واردها است و بازیکنان حرفه‌ای احتمالا با مشکلی روبرو نمی‌شوند اما در هر صورت، باید حواستان به آن باشد. برای مثال، هنگامی که مهارت‌های «دویدن روی دیوار» یا «دابل جامپ» باز شد، اینکه دکمه‌ی پریدن را پی‌در‌پی فشار دهید، نتیجه‌ی خوبی ندارد، گاهی سرعت شخصیت را کاهش می‌دهد و گاهی هم باعث می‌شود سقوط کند.

از دستفروش‌ها مکررا خرید کنید

بازی Dying Light 2

اشتباهی که بعضی از بازیکنان مرتکب می‌شوند یا برای مدتی طولانی به آن توجه نمی‌کنند.

هر کدام از دست‌فروش‌های شهر، تعدادی تجهیزات و آیتم به فروش می‌رسانند که تمام‌شدنی نیستند و اگر آن‌ها را خریداری کنید، به صورت خودکار جایگزین می‌شوند. منابع ساخت‌و‌ساز را هم می‌توانید در همین مناطق پیدا کنید.

بهتر است که همیشه، همه‌ی منابع ساخت‌و‌سازی که در دسترس قرار گرفته‌اند را خریداری کنید و چیزی را از قلم نیندازید. از نظر پول، این آیتم‌ها هزینه‌ی زیادی برای شما ندارند، خصوصا در مقایسه با اسلحه‌ها که گران‌قیمت هستند.

دست‌یابی به بلوپرینت‌ها و جوایز بدست آمده از زامبی‌ها

بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2 از یک سیستم جدید برای ارتقای بلوپرینت‌ها استفاده می‌کند؛ برای این ارتقاها باید به سراغ «کرفت‌مسترها» بروید اما ابتدا باید «این‌فِکتِد تروفی» (Infected Trophies) بدست بیاورید، آن‌هم به مقدار زیاد.

منظور از این‌فِکتِد تروفی، آیتم‌هایی است که زامبی‌ها به همراه دارند و پس از مرگ، آن‌ها را به زمین می‌اندازند. برای اینکه بلوپرینت‌های خود را ارتقا و تکمیل کنید، به این آیتم‌ها یا به اصطلاح جوایز نیاز دارید اما بعضی‌ها نمی‌دانند که چگونه می‌توانند تروفی بیشتری بدست بیاورند.

برای این کار، باید پس از فعال شدن «لامپ‌‌های یو وی» (UV Light)، شب‌ها به خیابان‌ها قدم بگذارید که البته چالش‌برانگیز است و دشمنان قوی‌ و خطرناک‌تری در مقابل شما قرار می‌گیرند. این تروفی‌ها به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

  • غیرمعمولی (Uncommon): با کشتن «وایرال‌ها» (Virals) یا «هاولِرها» (Howlers) بدست می‌آید. وایرال‌ها همان زامبی‌هایی هستند که با سرعت به سوی شما می‌دوند. برای اینکه تعداد بیشتری از آن‌ها را پیدا کنید، می‌توانید در شب، یک «تعقیب‌وگریز» به راه بیندازید.
  • کمیاب (Rare): آن‌ها را از «گون‌ها» (Goon) می‌توانید پیدا کنید که جثه‌ی بزرگ‌تری دارند و کمی جان‌ سخت هستند. سروکله‌ی این زامبی‌ها، شب‌ها پیدا می‌شود.
  • منحصربه‌فرد (Unique): «والِتایل‌ها» (Volatiles) که معمولا در بیمارستان‌ها حضور دارند، این نوع تروفی را با خود به همراه دارند. از «رِونِنت‌ها» (Revenants)، «چارجرها» (Chargers) و «دِمالیشرها» (Demolishers) هم می‌توانید انتظار مشابه‌ای داشته باشید.

اهمیت ارتقا

بازی Dying Light 2

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در 10 الی 15 ساعت اول مرتکب شوید، این است که اولویت اصلی خود را روی ارتقای میزان سلامتی شخصیت اصلی بگذارید. در هیچ شرایطی، چنین کاری را انجام ندهید. درست است که بعضی از ارتقاهای مهمِ مهارت‌های مبارزه، پس از ارتقای سلامتی باز می‌شوند اما می‌توانید دیرتر به سراغشان بروید. بعضی از اسلحه‌های خوبی که اوایل بازی بدست می‌آورید، جایگزین کاملا مناسبی برای آن‌ مهارت‌ها هستند.

اگر «بار استامینا» (Stamina bar) کوچکی داشته باشید، در چند ساعت ابتدایی، مبارزه و پارکور در این بازی می‌تواند کمی آهسته و بی‌مزه باشد. علاوه بر این‌ها، مهارت‌هایی همچون «اکتیو لندینگ»، جهش‌های بلند و «دارت» (Dart) بسیار مهم هستند، زیرا کمک می‌کنند تا در بخش‌های اولیه، راحت‌تر در محیط حرکت کنید. پس به طور کامل روی بخش سلامتی سرمایه‌گذاری نکنید و حداقل استامینا را تا سطح چهار یا پنج، ارتقا دهید.

بازی Dying Light 2 هم‌اکنون برای ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*