پهنای باند بین الملل

واکنش وزیر ارتباطات به اخبار وضعیت بد پهنای باند بین الملل کشور

طی روزهای اخیر اخبار وضعیت بد پهنای باند بین الملل کشور در فضای مجازی منتشر شده و اکنون واکنش وزیر ارتباطات را نیز به دنبال داشته است؛ اما حقیقت چیست؟

شب گذشته نمودارها و اطلاعاتی در خصوص وضعیت پهنای باند و ترافیک اینترنتی ایران منتشر شد که به گفته وزیر ارتباطات کشور این اطلاعات جعلی است و واقعیت ندارد. وی با اشاره به شبکه‌های مجازی تحت عنوان فیک نیوزها، اطلاعات منتشر شده توسط آنها را جعلی و دروغ خواند.

اخبار وضعیت بد پهنای باند بین الملل کشور دروغ است!

اخبار وضعیت بد پهنای باند بین‌الملل کشور

دیشب اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که دو شاخص «ترافیک کل سرویس‌های گوگل در ایران» و «وضعیت پهنای باند بین الملل کشور» در شرایط و اوضاع خوبی نیستند. حالا امروز عیسی زارع پور به اخبار فضای مجازی واکنش نشان داده و مدعی است که این‌ها توسط سودجویان و فیک نیوزها ساخته می‌شود. وی می‌گوید:

متاسفانه فیک نیوزها چنان اخبار جعلی و دروغین را درست می‌کنند که هر کس بخواند باور می‌کند. مردم هم در چنین شرایطی طرف این‌ها را می‌گیرند و مبنای قضاوت‌هایشان را اخبار فیک قرار می‌دهند. طی روزهای اخیر با این دو نمودار روبه‌رو شدیم که هر دو مصداقی از همین اخبار جعلی هستند. نمودار زیر را ببینید تا متوجه شوید که اوضاع از چه قرار است.

اخبار وضعیت بد پهنای باند بین‌الملل کشور

به گفته وزیر ارتباطات، نمودار مذکور را که مربوط به قسمتی از داده‌هاست به عنوان نمودار ترافیک کل سرویس‌های گوگل در ایران نشان داده‌اند که اصلا صحت ندارد. عیسی زارع پور در ادامه افزود:

در تصویر بالا می‌توانید نمودار اصلی را ببینید و این نمودار واقعی است، زیرا اگر سرویس‌های گوگل را در بازه زمانی مد نظر بررسی کنید متوجه خواهید شد که هیچگونه تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گفته وزیر ارتباطات وقت، از جمله راه‌های مقابله با گردانندگان چنین فیک نیوزهایی تقویت تفکر نقاد است. به عقیده وی ذهنی که نقد کند نمی‌تواند هر خبری را بپذیرد و برای آن دنبال منبع درست، گوینده خبر و خیلی چیزهای دیگر می‌رود.