دوربین زیر نمایشگر اپل

اپل کار روی دوربین زیر نمایشگر را متوقف و بر فیس آیدی تمرکز کرده است

این اواخر، شایعات زیادی از آماده‌سازی دوربین زیر نمایشگر اپل برای استفاده در گوشی‌های آیفون شنیده بودیم. اما ظاهرا کمپانی کوپرتینویی، دیگر روی این پروژه کار نمی‌کند.

پروژه دوربین زیر نمایشگر چند سال توسط اپل دنبال شد و شایعات دراین‌باره حقیقت داشتند؛ ولی از ماه ژانویه امسال، این کمپانی منابع خود را روی Face ID متمرکز کرد. منطقی هم به نظر می‌رسد؛ چرا که در نسخه جدید iOS، فیس آیدی با ماسک روی صورت هم کار می‌کند و به زودی، تقریبا تمام محصولات اپل از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

می‌دانیم که اپل استاندارهای بالایی دارد و محصولاتی پریمیوم با قیمت آنچنانی عرضه می‌کند؛ پس وجود هر باگ مهمی، نابخشودنی است. اگر Face ID هنوز به شکل ایده‌آل کار نمی‌کند، چه بهتر که ابتدا روی مشکلات آن کار شود؛ تا پروژه‌های جدید!

دوربین زیر نمایشگر اپل

همین موضوع در مورد دوربین زیر نمایشگر هم صادق است. در حال حاضر، فقط چند گوشی اندرویدی از این فناوری بهره می‌برند که عملکردشان هم چنگی به دل نمی‌زند. البته هیچ‌یک از این برندها، شهرت و محبوبیت اپل را ندارند و وجود باگ در محصولاتشان، آنچنان کمرشکن نیست. ولی اپل نمی‌تواند چنین ریسکی بکند.

اصلا امکان به‌کارگیری این تکنولوژی در آیفون 13 پرو هم وجود داشت؛ اما همان‌طور که گفته شد، این با فلسفه اپل در تضاد بود.

با وجود این، نباید از ملاقات یک آیفون مجهز به دوربین زیر نمایشگر ناامید شویم. دیر و زود دارد؛ اما سوخت و سوز نه! احتمالا سیمای آیفون 15 پرو را بدون ناچ و با دوربین زیر نمایشگر رویت خواهیم کرد؛ البته اگر تا سال 2023، اتفاق عجیبی رخ ندهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*