فیس آیدی اپل با ماسک

آموزش فعال سازی استفاده از فیس آیدی اپل با ماسک در iOS 15.4

اپل به تازگی آپدیت عمومی بتای iOS 15.4 را منتشر کرد. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این نسخه، فیس آیدی همراه با ماسک است. در ادامه قصد داریم این موضوع را به شما آموزش دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

اپل در آپدیت بتای iOS 15.4، قابلیت‌های بسیار جذابی را معرفی کرده اما شاید هیچ کدام به اندازه‌ی فیس آیدی با ماسک، کاربردی نباشند. قوانین پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، ما را وادار کرده است که بیش از دو سال متوالی، ماسک‌‌ بزنیم. این موضوع برای کاربران اپل که از Face ID استفاده می‌کنند، شاید اذیت کننده باشد چرا که برای باز کردن آیفون، مجبور به درآوردن ماسک خود بودند. اما آپدیت بتای iOS 15.4 این مشکل را برطرف و علاوه بر آن، سیستم تشخیص چهره با عینک را هم فراهم کرده.

تا به امروز، سیستم تشخیص چهره‌ی فیس آیدی در حضور ماسک غیر فعال بود و کاربران باید از رمز عبور یا اپل واچ خود برای باز کردن آیفون استفاده می‌کردند. سیستم تشخیص چهره فیس آیدی با ماسک، از خطوط اطراف چشم کاربر برای باز کردن آیفون استفاده می‌کند. اپل عنوان کرده که این قابلیت شاید دقت کمتری داشته باشد اما تا به امروز، بدون هیچ مشکل خاصی و بسیار سریع عمل کرده.

اکانت توییتر اپل در توییتی گفته:

سیستم Face ID آیفون، بهترین عملکرد خود را در حالتی دارد که صورت کاربر به صورت کامل قابل مشاهده باشد. اما این موضوع (Face ID با ماسک) گام جدیدی برای راحتی کاربران خواهد بود.

آموزش تصویری استفاده از فیس آیدی با ماسک 

در ابتدا باید بگوییم که هیچ نیازی به داشتن ماسک در زمان این آموزش ندارید. پس ادامه مراحل را بدون ماسک طی می‌کنیم. البته این قابلیت در آیفون 12 و مدل‌های بعدی آن قابل تنظیم است.

1- بعد از نصب نسخه‌ی بتای iOS 15.4 در آیفون 12 و یا 13، گزینه‌ی فیس آیدی با ماسک (Face ID With a Mask) فورا برای شما ظاهر خواهد شد. شما می‌توانید در همین لحظه به تنظیم آن بپردازید یا بعدا به سراغ آن بیایید.

2- در صورتی که گزینه‌ی «Set Up Later» را انتخاب کردید، از منوی Settings وارد بخش Face ID & Passcode شوید و روی Use Face ID With a Mask بزنید.

3- اگر می‌خواهید فیس آیدی با عینک را هم داشته باشید، اپل از شما می‌خواهد که برای اسکن اولیه، عینک خود را در بیاورید و در اسکن دوم از آن استفاده کنید.

4- اگر در حال حاضر به عینک خود دسترسی ندارید، می‌توانید با زدن گزینه‌ی Add Glasses، بعدا به سراغ آن بیایید.

در بررسی‌ها و تست‌های انجام شده، سیستم فیس آیدی با ماسک هیچ مشکلی نداشته و سرعت‌ آن در مقایسه با اپل واچ (برای باز کردن آیفون)، کاملا محسوس است. همچنین می‌توانید گزینه‌ی Face ID با ماسک را هر زمانی که خواستید خاموش و در مواقع لازم دوباره آن را فعال کنید. به علت اینکه این سیستم فقط با تشخیص خطوط خاص اطراف چشم کار می‌کند، نمی‌توانید از عینک‌های آفتابی استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*