گوشی اکسپریا 5 مارک 4

سونی با گوشی اکسپریا 5 مارک 4 ، بازگشتی قدرتمند به بازار خواهد داشت

سونی قصد دارد گوشی اکسپریا 5 مارک 4 را با مشخصات بالا به جنگ رقبا بفرستد. گوشی Xperia 5 mark 4 سونی می‌تواند زمینه بازگشت این شرکت پر آوازه را به بازار فراهم کند.

تا چند سال پیش سونی معمولا یک گوشی اکسپریا را به عنوان پرچمدار اصلی خود و یک نسخه کوچکتر از آن را به عنوان مدل کامپکت روانه بازار می‌کرد. مدل‌های کامپکت از همان تراشه قدرتمند و دوربین‌های مدل اصلی بهره می‌بردند و تنها تفاوت آنها با مدل گرانتر سونی به نمایشگر و باتری کوچکتر مربوط میشد.

گوشی اکسپریا 5 مارک 4 / اکسپریا 5 مارک 3

حالا به نظر می‌رسد که سونی به همان سنت دیرین خود بازگشته است و می‌خواهد گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 4 را به عنوان نسخه کوچکتر از پرچمدار پریمیوم خود روان بازار کند. اخیرا پستی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده که به استفاده از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس در Xperia 5 Mark 4 اشاره دارد (بله، این روزها ۶.۱ اینچ کامپکت به حساب می‌آید).

مشخصات گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 4؛ یک اکسپریا کامپکت قدرتمند

این روزها تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان تراشه پرچمدار کوالکام در اکثر گوشی‌های پریمیوم قرار دارد؛ اما سونی می‌خواهد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده در گوشی کامپکت خود استفاده کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط سامسونگ و بر پایه نود ۴ نانومتری ساخته شده بود؛ اما نسخه پلاس این تراشه قرار است توسط TSMC و بر پایه نود ۴ نانومتری این شرکت ساخته شود.

گوشی اکسپریا 5 مارک 4 / اکسپریا 5 مارک 3

همچنین ظاهرا سونی قصد دارد همان ترکیب دوربین اکسپریا 5 مارک 3 را در این گوشی نیز حفظ کند. بدین ترتیب باید شاهد دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (حسگر IMX557)، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (حسگر IMX363) و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (حسگر IMX636) با توانایی زوم ۳ برابری اپتیکال باشیم.

البته همانطور که می‌دانید کیفیت دوربین لزوما فقط به سخت‌افزار استفاده شده متکی نیست و تا حد زیادی به واسطه الگوریتم‌‌های نرم‌افزاری و پردازش نهایی تعیین می‌شود. به همین خاطر خیلی نمی‌توان به خاطر استفاده از مجموعه دوربین یکسان، کیفیت دوربین این گوشی را همانند نسب قبل دانست.

افشاگر چینی همچنین اعلام کرده که باتری گوشی جدید سونی اندکی نسبت به نسل قبل بزرگتر خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که اکسپریا 5 مارک 3 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. همچنین قرار است بدنه پشتی اکسپریا 5 مارک 4 از جنس شیشه باشد و توسط لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس محافظت شود.

گوشی اکسپریا 5 مارک 4 / اکسپریا 5 مارک 3

از آنجایی که قرار است تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در نیمه دوم سال میلادی جاری رونمایی شود، انتظار داریم که گوشی جدید سونی نیز در همان موقع روانه بازار گردد. البته اخیرا شایعاتی نیز مبنی بر تلاش کوالکام در جلو انداختن برنامه تولید تراشه پرچمدار جدیدش شنیده شده است که اگر درست باشند، می‌توان انتظار رونمایی زودتر از انتظار اکسپریا جدید را هم داشت.

برای یادآوری بد نیست بدانید که سونی اکسپریا 5 مارک در اواخر فروردین ماه معرفی شد؛ اما در اوایل پاییز به دست کاربران رسید. البته این روزها تمام اخبار منتشر شده تنها به گوشی اکسپریا 5 مارک 4 تعلق ندارند و برخی از مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 4 نیز لو رفته است.

مشخصات فنی Xperia 1 Mark 4؛ پرچمدار 2022 سونی

گوشی اکسپریا 5 مارک 4 / اکسپریا 1 مارک 3

 

گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 1 مارک 4 ار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در کنار ۱۲ تا ۱۶ گیگ رم بهره خواهد برد و دارای نسخه‌هایی با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود. انرژی مورد نیاز این سامورایی توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که می‌توان آن را با استفاده از یک آداپتور ۴۵ وات شارژ کرد. گوشی جدید سونی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی خواهد کرد.

گفته می‌شود که سونی می‌خواهد از همان دوربین فوق عریض نسل گذشته در Xperia 1 Mark 4 استفاده کند که یعنی باید انتظار حسگر سونی Exmor RS IMX36312 را در پس لنز داشته باشیم. هرچند که در رابطه با دو دوربین دیگر اختلاف نظر وجود دارد. برخی منابع ادعا می‌کنند که دوربین‌های اصلی و تله‌ فوتو این گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود، ولی نسبت به نسل گذشته بهبود‌هایی را خواهند دید.

گوشی اکسپریا 5 مارک 4 / اکسپریا 1 مارک 3

اما برخی منابع دیگر به دوربین‌های ۵۰ و ۴۸ مگاپیکسلی با فناوری ترکیب پیکسل برای اکسپریا جدید اشاره کرده‌اند که یعنی ممکن است در نهایت شاهد تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی باشیم. با استفاده از این روش، شرکت سازنده می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده توسط چندین پیکسل را در یک پیکسل ادغام کند تا در شرایط نوری کم شاهد خروجی تصویر بهتری باشیم.

به نظر شما آیا سونی می‌تواند با گوشی اکسپریا 5 مارک 4 توجه کاربران را به خود جلب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*