سقوط بیت کوین

سقوط بیت کوین به کانال 36 هزار دلار

اخیرا سقوط بیت کوین، قیمت آن را به 36.4 هزار دلار رساند. وبسایت تریدینگ ویو این موضوع را تایید کرده. اما آیا تنش‌های اخیر روسیه و اوکراین هم در این مسئله نقش داشته‌ است؟

اخیرا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی یک ساعته خود به طور کامل در مورد وضعیت تنش‌های کشور خود با اوکراین توضیح داد و در نهایت دو جمهوری جدا شده در شرق اوکراین که هنوز جزو خاک این کشور هستند، یعنی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. همچنین به نیروهای روسی دستور مستقیم داد تا وارد خاک این دو منطقه بشوند.

این مسئله به نوسانات شدید بازار سهام روسیه و کاهش بی سابقه ارزش روبل این کشور در برابر دلار آمریکا منجر شد. اکنون هر دلار آمریکا برابر با 80 روبل روسیه است که در 6 سال اخیر چنین چیزی سابقه نداشته. همچنین بریتانیا و آمریکا در حال انجام اقدامات تحریمی در برابر روسیه هستند که ارزش روبل آن‌ها را تهدید می‌کند.

اما این رخداد یک برنده و یک بازنده داشت. بازار طلا توانست جایگاه امن خود را حفظ کند و در مقابل این بیت کوین بود که با از دست دادن حد حمایت خود، دوباره یک سقوط 4 هزار دلاری را تجربه کرد.

هولگر زشاپیتز، کارشناس رمز ارزها می‌گوید:

قیمت بیت کوین همیشه در بحران‌های ژئوپلتیک متزلزل بوده و بازار این رمز ارز در شرایط کنونی ریسک ورود بسیار بالایی دارد.

بررسی تغییرات قیمت طلا و سقوط بیت کوین

سقوط بیت کوین

تغییرات طلا و بیت کوین

همچنین جفت ارز طلا و بیت کوین در حدود 1900 دلار در هر اونس قرار دارد که از ضرر کمتر بازار طلا خبر می‌دهد.

از ابتدای سال جاری میلادی، جفت ارز طلا و دلار آمریکا (XAU/USD) با 6 درصد افزایش قیمت و جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا (BTC/USD) با 23 درصد کاهش قیمت همراه بوده.

میشل ون دی پوپ، یکی از کارشناسان کوین تلگراف در این باره می‌گوید:

در اوقاتی که خبرهای جنگ در اوج خود قرار دارد، بازار طلا همیشه صعودی بوده و اکنون می‌بینیم که ارزش کریپتوکارنسی‌ها و به خصوص قیمت بیتکوین به شدت در معرض خطر قرار گرفته. به نظر من سرمایه‌ گذاری‌ها باید به سمت بازارهای معامله با پشتوانه طلا یا EFT حرکت کند و این موضوع در تمام ماه فوریه، در حال انجام بوده.

بازار خرسی و سقوط بیتکوین

سقوط بیت کوین

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

اکنون روسیه در کانون توجه معامله‌ گران بیت کوین قرار دارد و آن‌ها چشم انتظار نتایج مذاکرات و تهدیدهای آمریکا هستند. همچنین متیو هایلند، فعال بازار رمز ارزها می‌گوید:

در حال حاضر بازار بیت‌ کوین باید به حد مقاومت 39.6 هزار دلاری بازگردد و اگر این موضوع رخ ندهد، اتفاقات بدتری در پیش است. علاوه بر آن، اندیکاتورهای ما از روند نزولی و سقوط بیت کوین خبر می‌دهند.

همچنین شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده 20 درصد قرار دارد که ترس شدید محسوب می‌شود و از سقوط بیت کوین خبر می‌دهد.

سقوط بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*