دسته بازی به کامپیوتر

چگونه از دسته بازی پلی استیشن در کامپیوتر استفاده کنیم؟

مطمئناً این سؤال برای شما پیش آمده که چطور می‌توان دسته بازی پلی استیشن را به کامپیوتر وصل کرد؟ در این مطلب نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

اگر شما یکی از صاحبین خوش شانس پلی استیشن 5 هستید یا هنوز از پلی استیشن 4 استفاده می‌کنید، مطمئناً به این واقعیت پی برده‌اید که هر دو این کنسول‌ها از دسته فوق العاده‌ای بهره می‌برند. علی الخصوص دوال سنس (DualSense) پی اس 5 که به لطف تریگرهای هوشمند و فیدبک‌های لمسی تکامل یافته‌، یک پیشگام در بین دسته‌های بازی محسوب می‌شود. دوال شاک (DualShock) پی اس 4 نیز با توجه به کاربرپسند بودنش و کیفیت ساخت خوبی که دارد، یک گزینه جذاب تلقی می‌شود.

با این گفته‌ها، فرض کنید می‌خواهید از این دو دسته در کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید، اما چطور می‌توان دسته بازی کنسول‌های نام برده را به کامپیوتر متصل کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

نحوه متصل کردن دسته بازی پلی استیشن 5 به کامپیوتر

متصل کردن دسته پی اس 5 به کامپیوتر کار نسبتاً ساده‌ای است. اولین راه حل برای انجام این کار، استفاده از یک کابل تایپ سی است که به وسیله آن دسته بازی را به کامپیوتر متصل کنید. اگر کامپیوتر شما مجهز به بلوتوث نیست، این روش راه حلی ایدئال برای متصل کردن دسته بازی پی اس 5 به کامپیوتر است؛ اما اگر کامپیوتر مجهز به بلوتوث است، دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید:

  1. دسته بازی را با نگه داشتن دکمه پلی استیشن و Create به مدت سه ثانیه در حالت بلوتوث قرار دهید تا لایت بار شروع به چشمک زدن کند.
  2. در کامیپوتر، منوی تنظیمات بلوتوث را بالا بیاورید.
  3. در بین دستگاه‌های یافته شده، Wireless Controller را انتخاب کنید.
  4. اگر از شما کد درخواست شد، 0000 را وارد کنید.

به همین سادگی دسته پی اس 5 شما از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌توانید بدون سیم از آن استفاده کنید. در حالی که هنوز اکثر بازی‌های کامپیوتر به روز رسانی نشده‌اند تا از تریگرهای دسته بازی پی اس 5 پشتیبانی کنند، اما همچنان می‌توانید از استفاده آن لذت ببرید.

نحوه متصل کردن دسته بازی پلی استیشن 4 به کامپیوتر

روش متصل کردن دسته پی اس 4 به کامپیوتر نیز شبیه به دستورالعمل‌های فوق است. یکی از تفاوت‌ها این است که به جای استفاده از کابل تایپ سی باید از کابل میکرو یو اس بی استفاده کنید، زیرا دسته بازی پی اس 4 پورت کابل تایپ سی ندارد.

شایان ذکر است که این دسته با بازی‌های موجود در استیم بسیار خوب کار می‌کند، اما اگر از پلتفرم ولو (Valve) استفاده نمی‌کنید، ممکن است عملکردش کمی با نقص همراه باشد. برای سایر بازی‌ها نیز احتمالاً باید نرم افزاری به نام DS4Windows را دانلود کنید که استفاده از آن رایگان بوده اما نصبش کمی طول می‌کشد.

برای متصل کردن دسته بازی پلی استیشن 4 به کامپیوتر از طریق بلوتوث، دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید:

  1. دسته بازی را با نگه داشتن دکمه‌های پلی استیشن و Share به مدت سه ثانیه در حالت جفت شدن قرار دهید تا لایت بار شروع به چشمک زدن کند.
  2. در کامیپوتر، منوی تنظیمات بلوتوث را بالا بیاورید.
  3. در بین دستگاه‌های یافته شده، Wireless Controller را انتخاب کنید.

هنگامی که دسته را از این طریق به کامپیوتر خود متصل کردید، می‌توانید به استیم رفته و از طریق منوهای تنظیمات دسته بازی راه اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد تا تنظیم ژوئیستیک را نیز انجام دهید. بعد از انجام این کارها، بازی‌های استیم را بدون نقص می‌توانید اجرا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*