سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ

سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ – Elden Ring

بازی Elden Ring سرانجام منتشر شد و تا اینجا بالاترین امتیازات تاریخ را دریافت کرده است! مشخصات فنی سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ را در ادامه مطالعه کنید.

سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ به شدت بالا است و برای اجرای آن به شکل ایده‌آل و با بالاترین نرخ فریم، به سخت افزار قدرتمندی نیازمند هستید.

بازی Elden Ring در نمایشگاه E3 سال 2019 معرفی شد و چیزی که آن را در کانون توجه داد، همکاری نویسنده‌ی کتاب‌های «بازی تاج و تخت»، «جرج آر.آر. مارتین» با استودیوی «فرام‌سافتور» بود.

خالق مجموعه‌ی «دارک سولز»، «هیدتاکا میازاکی» کارگردانی این بازی را برعهده دارد و داستان در یک دنیای تازه اتفاق می‌افتد.

سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ

بازی با اینکه از نظر گرافیکی، در بعضی بخش‌ها چندان نسل نهمی به نظر نمی‌رسد اما برای اجرا روی رایانه‌های شخصی، به سخت افزار قدرتمندی نیازمند است. برای تجربه‌ی این عنوان با تنظیمات گرافیکی پایین، به یک کارت گرافیک جی‌تی‌ایکس 1060، یک پردازنده‌ی Core i5-8400 و همچنین 12 گیگابایت رم نیازمند هستید. مسلما نباید انتظار دریافت رزولوشن 4K، قابلیت فعال‌سازی ری تریسینگ یا نرخ 60 فریم بر ثانیه را داشته باشید و در بهترین حالت، باید به 30 فریم بر ثانیه اکتفا کنید.

چیزی که نقدهای بازی به شما نمی‌گویند، این است که الدن رینگ هنوز به خوبی بهینه‌سازی نشده و حتی روی قوی‌تری رایانه‌ها هم ممکن است با افت فریم یا لگ روبرو شوید. بنابراین حتی اگر سخت افزار فوق‌الذکر برای شما فراهم است، احتمالا با مشکل روبرو خواهید شد زیرا بازیکنانی که صاحب آر‌تی‌ایکس 3080 هستند به مشکلات مشابه‌ای دچار شده‌اند.

برای اجرای بازی به‌شکل ایده‌آل، به 16 گیگابایت رم، پردازنده‌ی Core i7-8700K و کارت گرافیک جی‌تی‌ایکس 1070 نیاز دارید که از چنین سخت افزاری، می‌توانید نرخ 60 فریم بر ثانیه را در کنار رزولوشن 1080p دریافت کنید. البته تا به ثبات رسیدن بازی، باید کمی منتظر بمانید.

سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ

ناگفته نماند که سیستم‌های اعلام شده، فاصله‌ی زیادی با بازی‌های قبلی استودیوی فرام‌سافتور دارند و اگر رایانه شما توانایی اجرای آن‌ها را داشته، بدین معنا نیست که بتواند الدن رینگ را هم به همان خوبی اجرا کند.

برای مقایسه‌ی نسخه‌ی پی سی با نسخه‌های کنسولی، بازی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، با نرخ 60 فریم بر ثانیه، در کنار اچ‌دی‌آر و ری تریسینگ اجرا می‌شود و از رزولوشن 4K پشیبانی می‌کند.

نسخه‌ی ایکس باکس وان روی رزولوشن 900p، نسخه‌ی پلی استیشن 4 روی رزولوشن 1080p و نسخه‌ی پلی استیشن 4 پرو، روی 1800p اجرا می‌شود. ضمن اینکه همه‌ی نسخه‌های نسل هشتمی، روی نرخ 30 فریم بر ثانیه، قفل شده‌اند.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ

– سیستم عامل: ویندوز 10 (نسخه‌ی‌ 64 بیتی)
– پردازنده: اینتل Core i5-8400 @ 2.80GHz / ای ام دی Ryzen 3 3300X
– حافظه رم: 12 گیگابایت
– کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1060 / ای ام دی Radeon RX 580
– حافظه ویدیویی (VRAM): سه گیگابایت (انویدیا) / چهار گیگابایت (ای ام دی)
– فضای هارد دیسک: 60 گیگابایت
– دایرکت ‌ایکس: نسخه 12
– کارت صدا: سازگار با دایرکت ایکس

سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ

سیستم پیشنهادی بازی Elden Ring

– سیستم عامل: ویندوز 10 / 11 (نسخه‌‌های‌ 64 بیتی)
– پردازنده: اینتل Core i7-8700K @ 3.70GHz / ای ام دی Ryzen 5 3600X
– حافظه رم: 16 گیگابایت
– کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1070 / ای ام دی Radeon RX Vega 56
– حافظه ویدیویی (VRAM): هشت گیگابایت
– فضای هارد دیسک: 60 گیگابایت
– دایرکت ‌ایکس: نسخه 12
– کارت صدا: سازگار با دایرکت ایکس

این بازی آغاز دیوانه‌واری داشته و امتیازات خیره‌کننده‌ای از سوی منتقدان دریافت کرده است تا بازی‌دوستان را غافل‌گیر کند. همه انتظار داشتند که الدن رینگ بازی خوبی باشد اما کسی انتظار نداشت به سرعت، به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل شود. منتقدان به وفور، آن را با واژه‌ی «شاهکار» توصیف کرده‌اند و میانگین امتیاز 97 از 100، نشان می‌دهد تقریبا همه از آن رضایت داشته‌اند.

بازی Elden Ring هم‌اکنون بر روی رایانه‌های شخصی (استیم)، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*