آپدیت جدید ویندوز ۱۱

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ یک ویژگی مهم را دوباره به سیستم عامل مایکروسافت باز می‌گرداند

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ که در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته، یک ویژگی بسیار مهم حذف شده از این سیستم عامل را مجدداً بازمی‌گرداند.

مایکروسافت در حال کار روی بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ به نام “Sun Valley 2” است که امکانات سودمندی را به ویندوز جدید مایکروسافت اضافه خواهد کرد. یکی از آن‌ها که هم اکنون در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته، بهبود امکانات File Explorer است.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ چه امکاناتی را به همراه دارد؟

اگر از کاربران گروه آزمایشی ویندوز اینسایدر باشید و آپدیت شماره ۲۲۵۵۷ ویندوز ۱۱ را دریافت کرده باشیم، شما سرویس ابری One Drive مایکروسافت را در گوشه سمت راست پنجره‌ای خواهید دید که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های همگام‌سازی شده و در حال آپلود روی این فضای ابری را مشاهده کنید.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱

علاوه بر آن، پیش‌نمایش پوشه‌ها نیز بازگشته است تا بدون نیاز به دابل کلیک بتوانید محتویات یک پوشه را ببینید. شما می‌توانید فایل‌ها را به پنجره Explorer ویندوز سنجاق کنید تا دسترسی به فایل‌های مهم شما آسان‌تر شود. بدیهی است که قابلیت سنجاق کردن پوشه‌ها نیز مثل سابق وجود دارد.

این تغییرات نشان می‌دهد که مایکروسافت به خوبی به بازخوردهای کاربران ویندوز گوش می‌کند. درست مثل بازگشت قابلیت درگ و دراپ به تسک‌بار و همچنین بازگشت پوشه‌ها به منوی استارت که می‌تواند برای کاربران مفید باشد. ما هنوز هم نمی‌دانیم که چرا مایکروسافت این ویژگی‌ها را از سیستم عامل Windows 11 حذف کرده بود تا مجبور شود با درخواست کاربران مجدداً آن‌ها را اضافه کند.

گاهی اوقات قابلیت‌های کوچک در استفاده روزمره از یک کامپیوتر ویندوزی یا مک می‌توانند تغییرات بزرگی را به وجود بیاورند. درگ و دراپ کردن در تسک‌بار ویندوز ۱۱ یکی از امکانات ویندوز ۱۰ است که هنگام عرضه نسخه جدید، از ویندوز ۱۱ حذف شده بودند و حالا دوباره در بروزرسانی‌های آتی به ویندوز اضافه خواهند شد.

اپل هم پیشتر امکاناتی را قرار بوده به سیستم عامل‌های خودش اضافه کند ولی به یکباره پشیمان شده است. اما تفاوت اینجاست که اپل این امکانات را در نسخه‌های آزمایشی اضافه می‌کند و با توجه به بازخوردها در موردشان تصمیم می‌گیرد. به طور مثال قابلیت‌های جدیدی برای اپلیکیشن Files و iCloud به نسخه آزمایشی iOS 13 اضافه شده بود، ولی ۵ ماه بعد که نسخه نهایی این سیستم عامل منتشر شد هیچ یک از آن‌ها وجود نداشتند. اما مایکروسافت این کار را با نسخه‌های عمومی انجام می‌دهد و همین باعث تعجب ما می‌شود.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱

پیش‌نمایش پوشه و عملکرد درگ و دراپ در تسک‌بار از جمله ویژگی‌هایی است که نیازی به حذف آن‌ها نبود. آن‌ها قابلیت‌های کوچکی هستند که به کاربران در انجام امور روزانه خود کمک می‌کنند. اما از این که بگذریم، مشاهده پنجره ادغام شده OneDrive در فایل اکسپلورر ویندوز در کنار سنجاق کردن فایل‌ها، ویژگی‌های جدیدی است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. آن‌ها می‌توانند به کاربران اجازه دهند فایل‌هایی که برایشان اهمیت بیشتری دارند را در پنجره اکسپلورر سنجاق کنند تا بتوانند خیلی زود به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*