نمایشگر گوشی های آینده

نمایشگر گوشی های آینده از الماس ساخته می‌شود؛ 10 برابر مقاوم‌تر از نمونه های فعلی

تولیدکنندگان نمایشگرها وارد فاز جدیدی شده‌اند. کمپانی آخان – AKHAN قرار است نمایشگر گوشی های آینده را از جنس الماس آزمایشگاهی بسازد که 10 برابر مقاوم‌تر از نمایشگرهای فعلی است.

دنیای تکنولوژی هر روز بیشتر از روز قبل گسترش می‌یابد. در این میان تولیدکنندگان وسایل و ابزارهای الکترونیکی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین متریال استفاده کنند. طبق آنچه اعلام شده، قرار است که شرکتی به نام آخان (AKHAN) نسل جدید نمایشگر گوشی های هوشمند را از جنس الماس درست کند.

استفاده از مقاومت الماس در نمایشگر گوشی های آینده

همان‌طور که احتمالا می‌دانید یکی از مقاوم‌ترین موادی که امروزه می‌شناسیم، الماس است. نمایشگرهای فعلی تا حدود زیادی در برابر ضربه مقاوم‌اند اما نهایتا اگر از ارتفاع زیادی سقوط کنند می‌شکنند. کمپانی آخان قرار است در نسل جدید گوشی های هوشمند از الماسی استفاده کند که مقاومت صفحه نمایش‌ها را تا 10 برابر بیشتر از آنچه اکنون شاهد آن هستیم افزایش خواهد داد.

شرکت مذکور برای عملی کردن ایده خود از پشتوانه مالی هنگفتی برخوردار است. این کمپانی که نام کامل آن AKHAN Semicoductor است، الماس آزمایشگاهی تولید می‌کند و برای این که بتواند فناوری مورد بحث را تجاری‌سازی کند مبلغ سرمایه 20 میلیون دلاری در اختیار دارد.

نمایشگر گوشی های آینده از الماس

همان‌طور که می‌دانیم در حال حاضر چندین کمپانی مطرح در بازار نمایشگرها حضور دارند که رقابت نسبتا تنگاتنگی با یکدیگر دارند. کمپانی ال جی و سامسونگ از جمله تولیدکنندگان برتر این بازار هستند. در حال حاضر شرکت آخان نیز قصد ورود به این بازار رقابتی را دارد.

یکی از برندهای پیشتازی که هم اکنون در طیف گسترده‌ای از محصولات از آن استفاده می‌شود، کورنینگ است که نمایشگرهای گوریلا گلس را راهی بازار می‌کند. شرکت آخان بر این باور است که مالکیت معنوی و پتنت آنها قادر به رقابت با غول‌های بازار است. به گفته مدیران شرکت آخان، آنها قصد دارند از طرح‌ها، فرآیندها و تجهیزاتی که در اختیار دارند برای تجاری‌سازی محصول خود استفاده کنند. بنیان‌گذار کمپانی آخان یعنی آدام خان می‌گوید:

امروزه کاربران به دنبال اسمارت فون‌هایی هستند که شیک و زیبا باشند و نیازی به استفاده از قاب‌های بزرگ و حجیم برای محافظت از آنها نباشد. اینجاست که کمپانی آخان از راه می‌رسد. تکنولوژی الماس ما کاربردهای فراوانی دارد. با آماده شدن سرمایه و بسته شدن تیم می‌توانیم امیدوار باشیم که به زودی پلتفرم خود را وارد بازار کنیم.

به گفته آدام خان پیش فرض این است که نمایشگرهایی تولید شود که بدون سنگینی اضافی، مقاومت بیشتری از خود نشان دهند و بادوام‌تر شوند. محصولاتی که کمپانی AKHAN تولید می‌کند در لایه‌های نازک اختصاصی برای پنجره‌ها، آینه‌ها و لنزهای نوری تک لایه به کار می‌رود.

نمایشگر گوشی های آینده از الماس

آخان در ابتدا برای این که بتواند پاسخگوی فناوری صفحه نمایش‌های جدیدش باشد، بخشی از سرمایه‌اش را صرف پروژه‌ای به نام تأسیسات Gurnee کرده و آن را معدن الماس 1 می‌نامد. به گفته رهبر این کمپانی و پروژه، شیشه‌هایی که خواهند ساخت تا 6 برابر قوی‌تر و 10 برابر مقاوم‌تر هستند. از طرفی عملکرد آنها در برابر گرمای درونی گوشی اوضاع بهتری نسبت به رقبا دارد.

یکی از مهندسانی که به پروژه آخان پیوسته از ملحق شدن به این گروه احساس خوشحالی کرده و گفته است:

از این که به کمپانی AKHAN ملحق شده‌ام به شدت هیجان‌زده هستم. فناوری الماس‌های آخان مرا به شدت تحت تأثیر قرار داده و مطمئنم بازاری که آنها برای آن تلاش می‌کنند به زودی ارزش قابل توجهی به همراه خواهد داشت. طبق آنچه در این سه دهه تجربه کسب کرده‌ام می‌دانم که تکنولوژی ساخت نمایشگر الماسی می‌تواند منحصربه‌فرد و خاص باشد. مشتاقم تا همکاری خودم را با تیم آخان شروع کنم و با یکدیگر به گسترش آن بپردازیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*